2024-11-17, 15:19
Medlem
Kalikamars avatar
Det kan ju också vara så att de vill kalla in spelare som helt enkelt är tillgängliga och dessutom i närheten.
Matchen är redan på tisdag.

Tänk Joakim Nilsson. Han måste snabbt bokas in i ett flyg till Sverige under söndag morgon, det tar ~18 timmar att flyga direkt mellan St. Louis och Arlanda så han hinner ändå inte med söndagsträningen och sen ska han flygas tillbaka på onsdag.

Kanske bättre då att ta Castegren som bara kan ta bilen till Stockholm och träna på söndagen?
Citera
2024-11-17, 15:52
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi får tacka GUD att det inte blev Sotte Papagianopopulos, Marcus Danielson, Une Larsson eller någon annan stockholmssopa.
Pontus Jansson skulle vara det optimala valet.

Har inte Ponne tackat för sig?
Även om han inte har en personlig vendetta med Jon som med Janne verkar han inte direkt prioritera landslaget.

Jag har också kritik mot landslaget, framförallt backlinje och mittfält. Men jag förstår inte hur du kan gnälla på Ayari som varit över förväntan. Jag hyllar inte blattar i onödan men killen har varit riktigt bra.
Däremot kan man fråga sig vad Eliasson & Saletros gör i en startelva, låt gå för truppspelare men starta njaaa.
Och varför Nordfeldt är relevant i ett svenskt landslag även om det är som 3a är bortom min förståelse.

Men tycker samtidigt du förstorar upp. Ser inte att Hugo behöver starta redan idag, han har nog inte kommit in i laget helt rätt än. Däremot är det tjänstefel att inte starta Nanasi som visade att Forsberg går att ersätta rakt av.

Och det är också tillfälligheter som gör att det råkade va en match utan MFF:are. Robin Olsen har varit startande målvakt i evigheter men varit skadad samtidigt som Johansson gjort det bra.
Har du något att klaga på angående Viktor mer än hans utkast som blev ett baklängesmål vilket jag tycker varit hans enda misstag.

Men för skojs skull. Sätt ihop en svensk startelva och bänk så vi får se vart du hade landat (och glöm inte bort Jesper K ). Tänk VM-kval för uppställningen och inte Estland i C-division. Jag blir inte klok på det jävla mittfältet. Backlinjen undrar jag om det är några fynd vi missar. Känner att vi borde kunna få till något kul med typ Holm, Starfelt, Kraft, Smith, Gudmundsson utan att behöva blanda in VNL & Hien. Mellberg & Perez Vinlöf kan inte bli vuxna snabbt nog känner man
Citera
2024-11-17, 17:26
Medlem
Väldigt kul att Ayari har utvecklats som han har gjort, tycker han varit väldigt bra dom gångar jag sett honom i Brighton. Typ av mittfältare vi inte har varit bortskämda med i vårt landslag, kreativ offensiv mittfältare som vågar slå öppnande passningar, och det oftast med precision.
Citera
2024-11-17, 17:49
Medlem
Nu när JDT är av med både VNL och Hien kan man ju hoppas att han börjar fundera på att forma en stabil backlinje inför framtiden. Tråkigt för VNL att han blev skadad men det innebär med största sannolikhet ett lyft för landslaget.

Matchen mot Slovakien var ingen höjdare vare sig framåt eller bakåt. Visst måste våra "världsstjärnor" kunna prestera bättre än 2 mål mot lag som dessa. Nuvarande manskap räcker förmodligen även mot Azerbadjan men när det är dags att möta mer kvalificerat motstånd krävs framför allt en stabil backlinje.
Citera
2024-11-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Långt ifrån betydelselös. Antagligen måste vi vinna med X antal mål för att bli bästa/näst bästa gruppetta i C-divisionen och ge oss själva en mycket större möjlighet att nå VM-playoff. Bra att vi spelar efter både Rumänien och Nordmakedonien så att förutsättningarna är klara.

Apropå det fick Nordmakedonien bara med sig 1-0 mot Färöarna och ligger på +9 i målskillnad, Sverige ligger också på +9 vilket gör att det räcker med en knapp vinst mot Azerbajdzjan för att vi ska gå om dem och i värsta fall bli näst bästa gruppetta bland C-grupperna.

Sen får vi vänta och se hur det blir med Rumänien efter den avbrutna matchen mot Kosovo
Citera
2024-11-17, 19:15
Medlem
Man tar in två nya backar från Allsvenskan men ingen är årets bästa back Pontus Jansson. JDT bara fortsätter med sitt eget system att inte ta ut bästa laget.
Citera
2024-11-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man tar in två nya backar från Allsvenskan men ingen är årets bästa back Pontus Jansson. JDT bara fortsätter med sitt eget system att inte ta ut bästa laget.
Har inte Pontus sagt tack adjö till landslaget?
Citera
2024-11-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har inte Pontus sagt tack adjö till landslaget?
Inte till JDT utan där har han sagt att han står till förfogande.
Citera
2024-11-17, 19:42
Avslutad
Citat:
Inte till JDT utan där har han sagt att han står till förfogande.
Han har nobbat JDT två gånger. https://www.fotbollskanalen.se/sverige/jansson-nobbar-blagult-pa-nytt-han-hade-svart-att-valja/
Citera
2024-11-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Han har nobbat JDT två gånger. https://www.fotbollskanalen.se/sverige/jansson-nobbar-blagult-pa-nytt-han-hade-svart-att-valja/
Det är ju gammal skåpmat. Han har väl inga matcher nu därtill? Då förutom EL så varje match extra ger bara matchtempo i kroppen.
Citera
2024-11-17, 20:16
Avslutad
Citat:
Det är ju gammal skåpmat. Han har väl inga matcher nu därtill? Då förutom EL så varje match extra ger bara matchtempo i kroppen.
När Henrik Rydström är förbundskapten vi väntar.
Citera
2024-11-17, 22:53
Medlem
Avocadorables avatar
Finns det någon vänlig själ här inne som kan förklara hur VM-kvalet hänger ihop med Nations League? Jag hör konstant något om "VM-playoff", men hur skiljer det sig från vanligt VM-kval? Finns det både ett VM-kval och VM-playoff som Sverige kan hamna i? Om Sverige inte vunnit Grupp C i Nations League, hade vi då inte fått kvala in till VM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in