2024-11-16, 20:41
Medlem
Jösses nu är offerkoftan på och det är stlXXXX 3e vidden med lägenheten och det här patologiska tjatet om kapitalförsäkring. Bla bla. Följarna kroknar på Bajsmannen. Förstår inte Rask att det blir sjukt tjatigt? Jag har en känsla att Rask har en förhoppning om Swish och Donatorer. Varför skulle han annars toktjata såhär!! Det är en hypotes jag har.
Citera
2024-11-16, 20:52
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzoerp
https://www.blocket.se/annons/sodermanland/karleksfull_familj_soker_ny_bostad_for_langsiktigt _boend/1208103672
Fatta vad han kommer ranta om han hittar ett hus och sedan får reda på att uppsägningstiden är tre månader.
Hahahahahaha
Citera
2024-11-16, 20:54
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Fatta vad han kommer ranta om han hittar ett hus och sedan får reda på att uppsägningstiden är tre månader.
Hahahahahaha
Han kan ju säga upp lägenheten i förebyggande syfte så att han spirituellt befinner sig i ett utflyttat tillstånd så slipper han må så hemskt dåligt varje dag med sin glada kärleksfulla familj.
Citera
2024-11-16, 20:58
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Han kan ju säga upp lägenheten i förebyggande syfte så att han spirituellt befinner sig i ett utflyttat tillstånd så slipper han må så hemskt dåligt varje dag med sin glada kärleksfulla familj.
Ja! Det är ju en typisk Baronengrej! Inget nytt boende och det ser ju inte ljust ut alls. Då är det dags att säga upp skolådan.
Citera
2024-11-16, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite

Edit: Enligt senaste videon har familjen Rask elkostnader på 3 000 kr/månad. Hur fan är det ens möjligt när de bor i en skokartong? Är det Carl Fredrik som klantat till det i vanlig ordning och skaffat ett elavtal med en massa tilläggsavgifter och annan skit?

Är det direktverkande el i skokartongen?
Citera
2024-11-16, 21:32
Medlem
Rask, Chrippa, Anjo, Jojoninja, Bumbi, Gräddrumpan, FamilyUnited mfl alla saknar verklighetsuppfattning och begränsad kunskap om hur världen faktiskt fungerar.
"Vanliga människor" utvecklas lite varje dag men de har fastnat i sin lilla box och bara går runt runt.
Det är en bubbla som kommer att spricka och det är det vi bevittnar i detta nu.
Citera
2024-11-16, 21:41
Medlem
Kvällens video var verkligen bra. Han verkar desperat efter pengar kort sagt.

Min teorin är att han börjar bli pank. Jag tror även att han lyckats skapa den där försäkringen själv, då för ett år sedan han pratade om att börja placera pengar på börsen, ger mig fan på han lyckades bli på lurad en sådan dålig försäkring i hans läge för avgifterna bli lite billigare om låser på lång tid så det gick han nog på. Skandia rådgivare är inget man skall lita på som ekonomiskt kunnig, men Rask är ekonomiskt hjärndöd för att citera han själv. Då blir det inga problem för Skandia att lura på han det bästa för dom. Han ringt dom 40-55 gånger enligt sig själv, så ha verkar ha dåligt minne med.

Han säger även att han levt upp alla smådelar av arvet som kommit lite då och då, så resterande kan han inte röra utan det behövs för att leva på. Det kommer dock komma en sista del av arvet i Januari då kommer han starta en ekonomisk plan.
Undra om han vet hur mycket han har i inkomst eller om han räknar in alla arvspengar han bränner i sin inkomst

Sägs mycket annat bra i filmen med, kan verkligen rekommendera den.
Citera
2024-11-16, 21:52
Medlem
GreenBatterys avatar
Han försöker med allt! Dagens video drar han upp att äldsta pojken inte kan göra läxor hemma utan måste gå på läxhjälp.

Pojken lär vara smartast i skolådan så det är ju klart att han inte kan få hjälp hemma. Dessutom vill kickasspappisch hellre spela GTA V med lillebror eller köra live i kojan.

Fy fan vad vidrig han är!
JAG JAG JAG JAG JAG
Såg att det var någon som skrev ”hur mår resten av familjen då?”
Han har gjort tre videos och ALLA har handlat om hur HAN mår.

Karma är gött! Ta emot karmatåget i ärslet och var glad KarmaBaronen!
Citera
2024-11-16, 21:52
Medlem
Nakszynskis avatar
Baronen är i upplösningstillstånd i senaste videon. Dagarna verkar spenderas spelandes ps5. E får ingen studiero pga trångboddheten så han har halkat efter i skolan... Det kan inte vara rolig stämning i skokartongen just nu.
Citera
2024-11-16, 22:01
Medlem
Eg0x3s avatar
Oändligt med ältande o upprepande.. herregud vem orkar ens vara i hans närhet?

Han borde söka hjälp för sitt mående!
Citera
2024-11-16, 22:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Baronen är i upplösningstillstånd i senaste videon. Dagarna verkar spenderas spelandes ps5. E får ingen studiero pga trångboddheten så han har halkat efter i skolan... Det kan inte vara rolig stämning i skokartongen just nu.
Härliga tider, nu är bil-lipen nära.

Stor komedi att familjen skulle kunnat fått hyra en annan lägenhet om Carl betalat T skulder som han sa att han skulle göra för över 12 månader sedan.

Ett skepp kommer lastat med karma
Citera
2024-11-16, 22:19
Medlem
GreenBatterys avatar
Han är alltså beredd att avstå halva värdet till en advokat som kan hjälpa honom få ut pengarna.
Men då kan han ju inte lösa hela Tessans lån då vet vi ju sedan tidigare att han inte vill betala in nåt om det inte är allt.

Det är alltså paraknas i skolådan. Han har inga pengar!

EDIT: ”Ska jag vara helt ärlig med dig”, CFAR?
Du är körd! Om du lyckas få ut pengarna kommer du blåsa Tessan igen. Därför vill inte Universum att du ska få dem. Klockan är 22.30 när jag skriver det så det är bekräftat.
Senast redigerad av GreenBattery 2024-11-16 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in