2024-11-15, 11:58
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
I am thrilled to announce Robert F. Kennedy Jr. as The United States Secretary of Health and Human Services (HHS). For too long, Americans have been crushed by the industrial food complex and drug companies who have engaged in deception, misinformation, and disinformation when it comes to Public Health. The Safety and Health of all Americans is the most important role of any Administration, and HHS will play a big role in helping ensure that everybody will be protected from harmful chemicals, pollutants, pesticides, pharmaceutical products, and food additives that have contributed to the overwhelming Health Crisis in this Country. Mr. Kennedy will restore these Agencies to the traditions of Gold Standard Scientific Research, and beacons of Transparency, to end the Chronic Disease epidemic, and to Make America Great and Healthy Again!
- Donald Trump
https://x.com/realDonaldTrump/status...70020427595797

Så vad tror ni? Kommer Kennedy fixa upp alla kroniska sjukdomar, gå till bottnen med covid och göra sig av med seed oils?

Jag måste säga att det kan är ett klart uppsving ifrån den förra sekreteraren.
Världen har aldrig varit så pass sjuk som den är idag. Livsmedelsverken världen över ljuger skamlöst och alla vetenskap om medicin och kost är helt tillfångentagna av konglomerat.

Jag tror Kennedy är vägen ur denna världsomsvärmande misär.

Vet inte vad RFK ska lyckas göra.
Framförallt för hela världen. Är det inte en lite väl tung börda att lägga på honom?
Du menar, antar jag, att även vi i Sverige ska få dra nytta av honom? "världsomsvärmande"
Citera
2024-11-15, 12:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Vet inte vad RFK ska lyckas göra.
Framförallt för hela världen. Är det inte en lite väl tung börda att lägga på honom?
Du menar, antar jag, att även vi i Sverige ska få dra nytta av honom? "världsomsvärmande"
Det bästa han kan göra vore att kopiera svenska regler kring tillsatser I mat, vaccinering och regler kring reklam för läkemedel. Dessutom borde han återinföra klassisk gymnastik i skolorna. Det borde även vi göra.
Citera
2024-11-15, 12:03
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det bästa han kan göra vore att kopiera svenska regler kring tillsatser I mat, vaccinering och regler kring reklam för läkemedel. Dessutom borde han återinföra klassisk gymnastik i skolorna. Det borde även vi göra.

Jo det är ju skitbra med allt i Sverige.

Men nu undrade jag vad denna världsomsvärmande misär, skulle innebära för insats här i Sverige?
Orkar RFK med det?
Citera
2024-11-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så om det blir frivilligt med vacciner i USA som det redan är i Sverige så kommer alla barnsjukdomar tillbaka?

Hur överlever alla barn här då menar du?

Ska vi göra som i USA och införa tvång?

Tror du många barn dog av barnsjukdomarna förr? Min generation klarade oss utan vaccinationer mot t ex Röda hund och vattkoppor. Kanske är det något man måste gå igenom för kroppen. Hursomhelst så är det bland våran generation mycket färre fall av autism t ex.
Citera
2024-11-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
RFK är helt rätt person för denna post.
Big Pharma har gått från att bota människor till att göra dem livslångt beroende av falska beroendeframkallande sk. läkemedel, allt för profitens skull.
Opioidepidemin som drabbat vanliga människor är bara ett av exemplen på detta.

Grundproblemet är liberalism. Att sko sig på andras bekostnad är en grundpelare i liberalism. Och båda de här mupparna trump och kennedy är liberaler ut i fingerspetsarna. Det kommer inte hända ett skit för att stoppa några läkemedelsföretag. Det enda som kommer hända är att sådana som trump fyller på den redan smällfeta plånboken och vi vanligt folk får verkligheten upp i röven
Citera
2024-11-15, 12:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Trump kan ju utse sitt kabinett (dvs de 24 ministrarna och departementscheferna) hur mycket han vill, men dessa män och kvinnor kan ju inte tillträda sina ämbeten innan de godkänts av Senaten efter en "hearing".

Nu tror jag att Trump kommer att kunna fixa detta ganska snabbt eftersom Republikanerna har majoritet med 53 av kammarens 100 senatorer.

Men det finns undantag.

Matt Gaetz, som Trump utsett till "justitieminister" (Attorney General), anses även bland många republikaner, vara sinnessjuk. Jag ser det som osannolikt att han kommer bli accepterad av Senaten. Han kommer att ha alla demokrater och minst ett dussin republikaner emot sig.

Samma sak kan nog hända med utnämningarna av Tulsi Gabbard, som DNI, och RFK, som hälsominister. Båda två kommer från Demokraterna, men vände kappan efter vinden och gick över till Trump i elfte timmen (i valet 2020 prisade båda dessa filurer Joe Biden). Precis som Matt Gaetz, anses även Gabbard och RFK vara sinnessjuka bland många republikanska senatorer. Jag tror att de kan få svårt att bli accepterade av en senatsmajoritet.

Varför gör då Trump dessa utnämningar som riskerar att inte bli av?

Trump är mycket skicklig. Dessa tre kandidater har en liten men mycket energisk "fanbase". Genom dessa utnämningar stryker han dessa grupper medhårs och när de inte accepteras, så kommer deras vrede att riktas mot Senaten och de republikaner som är mer "old school" och inte helt trumpifierade.

Han riktar också med dessa utnämningar ett tack till Gaetz, Gabbard och RFK för deras lojalitet mot honom. RFK var ju först demokrat, ställde sedan upp som oberoende presidentkandidat, för att sedan dra sig ur och supporta Trump. Hans fans var demokratiska "double haters" som till slut röstade på Trump. RFKs insats bidrog till Trumps seger i "Blue Wall"-staterna.

Lika listig var Trump när det gäller att neutralisera Elon Musks och Vivek Ramaswamys inflytande.

Ingen av dessa hamnade i kabinettet (och bedöms därför inte av Senaten). Istället ska de tillsammans leda det påhittade DOGE-departementet. Detta är ju mest en PR-stunt i form av en uppblåst kromosommotsvarighet till Sveriges "SlösO" ("slöseriombudsmannen"). Detta skojdepartement kommer att leverera stor populistisk underhållning under de närmaste fyra åren, men får inget som helst formellt inflytande. Musk kommer att ägna sig åt detta när han har tid och Vivek kommer att spela pajas 24/7 och kommer på så vis inte kunna konkurrera med JD Vance, när väl trumpismens efterträdare ska utkoras inför presidentvalet 2028.
Citera
2024-11-15, 12:10
Medlem
Fattar ej varför Trump ska ha med knäppskallar som RFK. RFK påstod covid-19 var designat att ej drabba ashkenazi-judar. Ej konstigt att amerikanska judar röstar på demokraterna.
Citera
2024-11-15, 12:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Jo det är ju skitbra med allt i Sverige.

Men nu undrade jag vad denna världsomsvärmande misär, skulle innebära för insats här i Sverige?
Orkar RFK med det?
Jag tror vi ligger långt ner på priolistan.
Citera
2024-11-15, 12:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Trump kan ju utse sitt kabinett (dvs de 24 ministrarna och departementscheferna) hur mycket han vill, men dessa män och kvinnor kan ju inte tillträda sina ämbeten innan de godkänts av Senaten efter en "hearing".

Nu tror jag att Trump kommer att kunna fixa detta ganska snabbt eftersom Republikanerna har majoritet med 53 av kammarens 100 senatorer.

Men det finns undantag.

Matt Gaetz, som Trump utsett till "justitieminister" (Attorney General), anses även bland många republikaner, vara sinnessjuk. Jag ser det som osannolikt att han kommer bli accepterad av Senaten. Han kommer att ha alla demokrater och minst ett dussin republikaner emot sig.

Samma sak kan nog hända med utnämningarna av Tulsi Gabbard, som DNI, och RFK, som hälsominister. Båda två kommer från Demokraterna, men vände kappan efter vinden och gick över till Trump i elfte timmen (i valet 2020 prisade båda dessa filurer Joe Biden). Precis som Matt Gaetz, anses även Gabbard och RFK vara sinnessjuka bland många republikanska senatorer. Jag tror att de kan få svårt att bli accepterade av en senatsmajoritet.

Varför gör då Trump dessa utnämningar som riskerar att inte bli av?

Trump är mycket skicklig. Dessa tre kandidater har en liten men mycket energisk "fanbase". Genom dessa utnämningar stryker han dessa grupper medhårs och när de inte accepteras, så kommer deras vrede att riktas mot Senaten och de republikaner som är mer "old school" och inte helt trumpifierade.

Han riktar också med dessa utnämningar ett tack till Gaetz, Gabbard och RFK för deras lojalitet mot honom. RFK var ju först demokrat, ställde sedan upp som oberoende presidentkandidat, för att sedan dra sig ur och supporta Trump. Hans fans var demokratiska "double haters" som till slut röstade på Trump. RFKs insats bidrog till Trumps seger i "Blue Wall"-staterna.

Lika listig var Trump när det gäller att neutralisera Elon Musks och Vivek Ramaswamys inflytande.

Ingen av dessa hamnade i kabinettet (och bedöms därför inte av Senaten). Istället ska de tillsammans leda det påhittade DOGE-departementet. Detta är ju mest en PR-stunt i form av en uppblåst kromosommotsvarighet till Sveriges "SlösO" ("slöseriombudsmannen"). Detta skojdepartement kommer att leverera stor populistisk underhållning under de närmaste fyra åren, men får inget som helst formellt inflytande. Musk kommer att ägna sig åt detta när han har tid och Vivek kommer att spela pajas 24/7 och kommer på så vis inte kunna konkurrera med JD Vance, när väl trumpismens efterträdare ska utkoras inför presidentvalet 2028.

Klassisk söndra och härska politik, Machiavelli ler i sin himmel när han ser att allt är som vanligt.

Nu kan Trump röka ut de sista RINOS från partiet och kratta manegen för Vance.
Citera
2024-11-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Fattar ej varför Trump ska ha med knäppskallar som RFK. RFK påstod covid-19 var designat att ej drabba ashkenazi-judar. Ej konstigt att amerikanska judar röstar på demokraterna.

Samtidigt går vita nationalister i taket för att RFK Jr smörar runt bland rabbinerna i brooklyn.
Citera
2024-11-15, 12:18
Medlem
Cirkusen fortsätter! Detta är dock bara början.

God help us all!
Citera
2024-11-15, 12:18
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag känner en del som fått rätt allvarliga biverkningar och hjärtklappningar av det där. De ångrade sig. Det fick mig att avstå, eftersom jag redan hade antikroppar.

Säkert och effektivt var ju inte riktigt sant.

Intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in