2024-11-14, 00:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vad säger du om att den uthängde möjligen har befunnit sig psykologiskt i en situation, där hen inte har kunnat besinna sig? Anser du, att Dumpen har haft kompetens att bedöma sådant?

Så kan det ju vara, i enskilda fall.

Kontexten för diskussionen var att Dumpens modus är att kåta upp mannen för att sedan släppa att hon är endast 14 år. Det må vara sant, men mannen har lång tid på sig att besinna sig. Sedan kan det förstås också vara så att han är i ett psykiskt eller intellektuellt tillstånd att han är oförmögen till det.

Mitt intryck är dock att de flesta inte riktigt är på den nivån.
Citera
2024-11-14, 00:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag vet inte riktigt vad du argumenterar emot eller för här.

Självmord är självklart en desperat handling.

Att utnyttjande av en minderårig pojke eller flicka inte har med ett desperat behov av sex att göra håller jag med dig om. Men har du funderat på varför Dumpens fiskare behöver, åtminstone i vissa fall, vara så pådrivande?

Säger det dig nånting om vad det är för "verksamhet" de bedriver?
Även om fiskarna, i vissa fall, är pådrivande så är det ingen som tvingar gäddan till möte.
Tvärtom, gäddan har tid att tänka om och avboka mötet eller bara strunta i att åka dit.
Men det gör inte gäddan utan tar sig gladeligen till mötesplatsen. En del kommer dit åkande med sin bil med kuken redan i handen.
Citera
2024-11-14, 00:34
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även om fiskarna, i vissa fall, är pådrivande så är det ingen som tvingar gäddan till möte.
Tvärtom, gäddan har tid att tänka om och avboka mötet eller bara strunta i att åka dit.
Men det gör inte gäddan utan tar sig gladeligen till mötesplatsen. En del kommer dit åkande med sin bil med kuken redan i handen.

Ja, utan gäddor finns det ju ingen produkt. Sorgligt, men sant. Detta, och de inblandades traumatiska bakgrunder och trasiga inre, är väl drivkraften, inte omsorg om barn och minderåriga, även om det säkert finns såna motiv delvis också.

Dumpens beteende påminner faktiskt inte så lite om hur kriminella nätverk agerar när de gropar minderåriga till att begå grova våldsbrott.
Citera
2024-11-14, 00:36
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kontexten för diskussionen var att Dumpens modus är att kåta upp mannen för att sedan släppa att hon är endast 14 år. Det må vara sant, men mannen har lång tid på sig att besinna sig. Sedan kan det förstås också vara så att han är i ett psykiskt eller intellektuellt tillstånd att han är oförmögen till det.

Riktigt sjukt MO. Varför skulle man vilja göra så? På vilket sätt skulle det hjälpa några riktiga barn eller ungdomar till bättre eller tryggare liv.
Citera
2024-11-14, 00:37
Avslutad
[quote=Bertil87|90099681]
Citat:

Gäddorna har av chattloggen att döma vart en säkerhetsrisk för barn

Ingen vuxen som vill barn deras bästa skriver sånna vidrigheter så som dom har skrivit

Eller skulle du själv kunna tänka dig att någon av dessa 500+ gäddor skulle ta hand om dina barn/anhörigas barn?

Jag har bara sett en eller två av konversationerna i början av Dumpens närvaro - men jag uppfattade "fiskaren" som uppenbart "drivande" mot sexualitet med underåriga.

Jag skulle nog vara extra vaksam mot att låta någon devot dumpling infiltrera mina barns tankeverksamhet...
Citera
2024-11-14, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vi är nog - i stort sett - överens. I vilket psykologiskt tillstånd den uthängde befinner sig vid tillfället undandrar sig naturligtvis Dumpens kompetens - (kan utveckla om så krävs).
Citera
2024-11-14, 00:52
Medlem
Citat:

Jag har bara sett en eller två av konversationerna i början av Dumpens närvaro - men jag uppfattade "fiskaren" som uppenbart "drivande" mot sexualitet med underåriga.

Jag skulle nog vara extra vaksam mot att låta någon devot dumpling infiltrera mina barns tankeverksamhet...

Spelar det egentligen någon roll hur drivande fiskaren är?
Det handlar fortfarande om vuxna män som agerar sexuellt mot vad dom tror är barn

Så om ett barn skulle möta upp dessa typer av män på gatan och tjata om att dom skulle ha sex med dom så skulle det vara helt okej eller i varje fall förmildrande omständighet att våldta det barnet?

Vuxna bör kunna sätta tydliga gränser innan konversationen går åt helt fel håll
Citera
2024-11-14, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det handlar fortfarande om vuxna män som agerar sexuellt mot vad dom tror är barn

Så om ett barn skulle möta upp dessa typer av män på gatan och tjata om att dom skulle ha sex med dom så skulle det vara helt okej eller i varje fall förmildrande omständighet att våldta det barnet?

Vuxna bör kunna sätta tydliga gränser innan konversationen går åt helt fel håll
Och det menar du att du kan. Vill du köpa svarta tjänster av mig.
Du betalar inte skatt utan vi upp det innan i hemlighet dig och mig mellan och när din firma kommer eller när du behöver någonting så möter en privatperson med en blogg gömd bakom ett utgivningsbevis.
Du och din firma ryker. Om det är så Sverige ska vara så kör vi på det. Jag är myndighet. Jag gör därför som vill.
Citera
2024-11-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elonmarsipan
Och det menar du att du kan. Vill du köpa svarta tjänster av mig.
Du betalar inte skatt utan vi upp det innan i hemlighet dig och mig mellan och när din firma kommer eller när du behöver någonting så möter en privatperson med en blogg gömd bakom ett utgivningsbevis.
Du och din firma ryker. Om det är så Sverige ska vara så kör vi på det. Jag är myndighet. Jag gör därför som vill.

Du kan ju alltid försöka 😅
Förstår int din liknelse heller riktigt men om du vill starta liknande verksamhet som dumpen men inrikta dig på svart arbetskraft så är du välkommen att prova
Citera
2024-11-14, 01:28
Avslutad
Citat:
Du kan ju alltid försöka 😅
Förstår int din liknelse heller riktigt men om du vill starta liknande verksamhet som dumpen men inrikta dig på svart arbetskraft så är du välkommen att prova
Då ser jag till att blir gjort på mitt sätt så att det kommer att stänka om er. Upp till bevis.
Citera
2024-11-14, 01:31
Avslutad
Citat:

Ja, det har det... Dumpen/fiskarna har inte någon kompetens att avgöra, i vilket psykologiskt skick den uthängde befinner sig vid tillfället...

"Så om ett barn skulle möta upp dessa typer av män på gatan och tjata om att dom skulle ha sex med dom så skulle det vara helt okej eller i varje fall förmildrande omständighet att våldta det barnet?"

Har något sådant tillfälle inträffat utan Dumpens benägna pådrivande? Såvitt har framkommit, har Dumpen uppsökt chattare, vilka har ''dragit sig ur" och framtvingat ett "möte" under falska premisser. (De (Dumpen) har påstått, att det gällde en olyckshändelse med den uthängdes bil)...

Vuxna bör kunna sätta tydliga gränser innan konversationen går åt helt fel håll[/quote]

Ja – men "vuxna" bör frikopplas från Dumpen-hysteriker...
Citera
2024-11-14, 01:43
Medlem
Citat:
Enstaka "fingersnubbel" indikerar inte nödvändigtvis dyslexi... Korrekturläsning är i en annan dimension – jag bryter själv mot den, när jag anser mig ha mera brådskande ärenden...

Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Man kan tycka det, att dom borde få en chans att besinna sig, men så arbetar inte Dumpen. Men en sak har du rätt i, att det ofta handlar om svagbegåvade desperata män.

Antar du är en av många som inte har koll på Dumpens arbetsmetoder.
Det spelar ingen roll om du dyker upp på den tilltänkta mötesplatsen eller inte, eller tillochmed sagt att du ångrat dig, och säger att allt var en dålig idé, du kommer ändå hängas ut som pedofil av Dumpen.

Det räcker nämligen att du haft en konversation med Dumpens fiktiva barn, som anspelar på sex, för att du ska bli upplagd på nätet för hela världen att beskåda.

Var t ex en man som ångrade sig, han ville inte komma till mötesplatsen, och då hotade Dumpen att hänga ut honom och kontakta alla hans anhöriga och arbetskollegor. Det slutade med att han inte dök upp och istället begick självmord. (Sara är fantastisk på att bedöma om någon är suicidal, räcker med att prata med personen i telefon enligt henne för att hon ska kunna avgöra det).

Så för Dumpens del spelar det ingen roll om du dyker upp eller inte, swishdonationerna och pengarna från IK måste in till varje pris.

Icke att förglömma de som dumpen gick hem till när de inte dök upp och de där dumpen gick till arbetsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in