2024-11-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britte-Marie
Jag läste nånstans att Sanna fiskaren skylöe jobba med impulskollen eller etc eftersom hon va så bra me gäddorna och icke jobba med riktiga offer Jag undrar om inte utpressningspengarna delades i sånna fall med Sanna fiskaren efter hon kastats ut från dumpen för hon va smuts.
Men ni vill hon hämnas efter hon blivit anmäld för sekretessbrottey och skyller på dumpen.
Och med alla de pengarna har hon råd med en bra advokat. Undrar vem hon anlitat. Kanske Leif Silbersky..
Sannas advokat är Thomas Bodström å Hanna Rampe.
Citera
2024-11-14, 00:09
Avslutad
[quote=Bertil87|90098436]He vet vi ju int
Finns alla möjliga scenarion som gäddan hade kunnat hamna i

(Jag skulle ju ha kunnat svara i en västsvensk dialekt)... Du vet int(e) – men förutser det värsta. Dina "förutsägelser" nedan förutser "det värsta" men bortser från att "fiskarnas" ansträngningar syftar till just det...

[...]
Citera
2024-11-14, 00:11
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Många av gäddorna ser ut att ha det som Dr Rahm har uppmärksammat.
Detta gör att det blir lättare att gå över gränsen. Handlar knappast om "desperation".
Finns massor av normala killar och män som lever ofrivilligt utan sex men som aldrig skulle kunna utnyttja ett barn /ung bara för att tillfälle ges. Det gör inte normalt fungerande killar/män.

Jag vet inte riktigt vad du argumenterar emot eller för här.

Självmord är självklart en desperat handling.

Att utnyttjande av en minderårig pojke eller flicka inte har med ett desperat behov av sex att göra håller jag med dig om. Men har du funderat på varför Dumpens fiskare behöver, åtminstone i vissa fall, vara så pådrivande?

Säger det dig nånting om vad det är för "verksamhet" de bedriver?
Citera
2024-11-14, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja det är ju bara att läsa i den här tråden.
Efter bara några timmar så postas det helt maniskt bland gäddanhängarna.

Mnja – du glömmer att nämna er Dumpen-proselyter...

Och tittar man efter ett par dagar så har det slagit över helt och fantasierna flödet helt fritt och om och om igen.

Precis som bland er dumpen-proselyter...

Så ja många gäddor har definitivt något som är felkopplat i hjärnan

Som sagt – fanatism är aldrig bra...
Citera
2024-11-14, 00:22
Medlem
[quote=Brooz|90099624]
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
He vet vi ju int
Finns alla möjliga scenarion som gäddan hade kunnat hamna i

(Jag skulle ju ha kunnat svara i en västsvensk dialekt)... Du vet int(e) – men förutser det värsta. Dina "förutsägelser" nedan förutser "det värsta" men bortser från att "fiskarnas" ansträngningar syftar till just det...

[...]

Gäddorna har av chattloggen att döma vart en säkerhetsrisk för barn

Ingen vuxen som vill barn deras bästa skriver sånna vidrigheter så som dom har skrivit

Eller skulle du själv kunna tänka dig att någon av dessa 500+ gäddor skulle ta hand om dina barn/anhörigas barn?
Citera
2024-11-14, 00:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vad säger du om att den uthängde möjligen har befunnit sig psykologiskt i en situation, där hen inte har kunnat besinna sig? Anser du, att Dumpen har haft kompetens att bedöma sådant?

Så kan det ju vara, i enskilda fall.

Kontexten för diskussionen var att Dumpens modus är att kåta upp mannen för att sedan släppa att hon är endast 14 år. Det må vara sant, men mannen har lång tid på sig att besinna sig. Sedan kan det förstås också vara så att han är i ett psykiskt eller intellektuellt tillstånd att han är oförmögen till det.

Mitt intryck är dock att de flesta inte riktigt är på den nivån.
Citera
2024-11-14, 00:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag vet inte riktigt vad du argumenterar emot eller för här.

Självmord är självklart en desperat handling.

Att utnyttjande av en minderårig pojke eller flicka inte har med ett desperat behov av sex att göra håller jag med dig om. Men har du funderat på varför Dumpens fiskare behöver, åtminstone i vissa fall, vara så pådrivande?

Säger det dig nånting om vad det är för "verksamhet" de bedriver?
Även om fiskarna, i vissa fall, är pådrivande så är det ingen som tvingar gäddan till möte.
Tvärtom, gäddan har tid att tänka om och avboka mötet eller bara strunta i att åka dit.
Men det gör inte gäddan utan tar sig gladeligen till mötesplatsen. En del kommer dit åkande med sin bil med kuken redan i handen.
Citera
2024-11-14, 00:34
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Även om fiskarna, i vissa fall, är pådrivande så är det ingen som tvingar gäddan till möte.
Tvärtom, gäddan har tid att tänka om och avboka mötet eller bara strunta i att åka dit.
Men det gör inte gäddan utan tar sig gladeligen till mötesplatsen. En del kommer dit åkande med sin bil med kuken redan i handen.

Ja, utan gäddor finns det ju ingen produkt. Sorgligt, men sant. Detta, och de inblandades traumatiska bakgrunder och trasiga inre, är väl drivkraften, inte omsorg om barn och minderåriga, även om det säkert finns såna motiv delvis också.

Dumpens beteende påminner faktiskt inte så lite om hur kriminella nätverk agerar när de gropar minderåriga till att begå grova våldsbrott.
Citera
2024-11-14, 00:36
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kontexten för diskussionen var att Dumpens modus är att kåta upp mannen för att sedan släppa att hon är endast 14 år. Det må vara sant, men mannen har lång tid på sig att besinna sig. Sedan kan det förstås också vara så att han är i ett psykiskt eller intellektuellt tillstånd att han är oförmögen till det.

Riktigt sjukt MO. Varför skulle man vilja göra så? På vilket sätt skulle det hjälpa några riktiga barn eller ungdomar till bättre eller tryggare liv.
Citera
2024-11-14, 00:37
Avslutad
[quote=Bertil87|90099681]
Citat:

Gäddorna har av chattloggen att döma vart en säkerhetsrisk för barn

Ingen vuxen som vill barn deras bästa skriver sånna vidrigheter så som dom har skrivit

Eller skulle du själv kunna tänka dig att någon av dessa 500+ gäddor skulle ta hand om dina barn/anhörigas barn?

Jag har bara sett en eller två av konversationerna i början av Dumpens närvaro - men jag uppfattade "fiskaren" som uppenbart "drivande" mot sexualitet med underåriga.

Jag skulle nog vara extra vaksam mot att låta någon devot dumpling infiltrera mina barns tankeverksamhet...
Citera
2024-11-14, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vi är nog - i stort sett - överens. I vilket psykologiskt tillstånd den uthängde befinner sig vid tillfället undandrar sig naturligtvis Dumpens kompetens - (kan utveckla om så krävs).
Citera
2024-11-14, 00:52
Medlem
Citat:

Jag har bara sett en eller två av konversationerna i början av Dumpens närvaro - men jag uppfattade "fiskaren" som uppenbart "drivande" mot sexualitet med underåriga.

Jag skulle nog vara extra vaksam mot att låta någon devot dumpling infiltrera mina barns tankeverksamhet...

Spelar det egentligen någon roll hur drivande fiskaren är?
Det handlar fortfarande om vuxna män som agerar sexuellt mot vad dom tror är barn

Så om ett barn skulle möta upp dessa typer av män på gatan och tjata om att dom skulle ha sex med dom så skulle det vara helt okej eller i varje fall förmildrande omständighet att våldta det barnet?

Vuxna bör kunna sätta tydliga gränser innan konversationen går åt helt fel håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in