Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbex73
Fortfarande, oroar nimbostratus dig? Tunga regnmoln som idag täckt hela himlen utan några plan som kört över himlen? Hur resonerar du över detta? Ett naturligt fenomen?
Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Tolkar jag dig rätt när du påstår att vattenångorna i avgaserna kan vara kvardröjande och dessutom breda ut sig till ett molntäcke?
Jag skulle säga att mer soltimmar hade gynnat oss människor då vi delvis har d-vitamin brist. Men finns många andra aspekter att ta in också. Med det sagt.. Så delar jag väl återigen faktan vi har på bordet.
Wikipedia artikeln heter "Anthropogenic cloud".
På svenska, "antropogent" som betyder "orsakat av människan" eller "relaterat till mänsklig aktivitet."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~
Despite the fact that the three genera of high clouds, Cirrus, Cirrocumulus and Cirrostratus, form at the top of the troposphere, far from the earth surface, they may have an anthropogenic origin. In this case, the process that causes their formation is almost always the same: commercial and military aircraft flight.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthropogenic_cloud
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag har personligen bevittnat detta fenomen många gånger. Man ser först strimmorna, sen observerar man dom sprida ut sig mer och mer och formas till molntyperna nämnda i Wikipedia artikeln.
Har du aldrig observerat detta fenomen?