2024-11-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Strimmorna breder ut sig och blir till moln

"high clouds, Cirrus, Cirrocumulus and Cirrostratus, form at the top of the troposphere, far from the earth surface, they may have an anthropogenic origin. In this case, the process that causes their formation is almost always the same: commercial and military aircraft flight."

Min fråga är hur många soltimmar vi tappar som mest i vissa städer t.ex.? Alltså de städer som är mest påverkade. Nu har vi diskuterat Göteborg och du uppskattade under 1% och jag över 10%.

Det vore intressant att veta den sanna siffran. Du kanske inte anser att det vore intressant iom att du tar din låga uppskattning som fakta. (Vilket jag frågade om du gör och du sa nej, men du tar ju din uppskattning som någon form av sanning).

Vilket jävla tjat. Vi förstår alla att din fråga är "många soltimmar vi tappar" och att du tycker det vore intressant att veta. Och du verkar förstå att jag tycker det är ointressant.

Citat:
Nu har vi diskuterat Göteborg och du uppskattade under 1% och jag över 10%.

Jag uppskattar att det är 0% som beror på chemtrails.
Citera
2024-11-12, 08:03
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vilket jävla tjat. Vi förstår alla att din fråga är "många soltimmar vi tappar" och att du tycker det vore intressant att veta. Och du verkar förstå att jag tycker det är ointressant.

Jag uppskattar att det är 0% som beror på chemtrails.

Absolut jag fattar att du anser din subjektiva uppskattning på under 1% är korrekt fastän du sa att du inte utgår från att den är korrekt när jag frågade och att du inte vill undersöka om det kan vara så att vi tappar mer soltimmar än du tror.
Citera
2024-11-12, 09:24
Medlem
Citat:
Absolut jag fattar att du anser din subjektiva uppskattning på under 1% är korrekt fastän du sa att du inte utgår från att den är korrekt när jag frågade och att du inte vill undersöka om det kan vara så att vi tappar mer soltimmar än du tror.

Nu väntar vi med spänning (nåja) på att du ska undersöka om vi tappar färre soltimmar än vad du tror. Och med tanke på trådens ämne så tar jag för givet att du inte bara undersöker hur många soltimmar vi tappar pga av moln utan att du även tar reda på hur många soltimmar vi tappar pga "chemtrails".

Och steg ett borde i så fall vara att du kommer fram med någon slags metod för hur du ska skilja "chemtrails" från contrails. Och hur du ska skilja utdragna trails från naturliga cirrus.

Fram tills du presenterar dina undersökningar har vi inget annat val än att lita på de officiella mätningarna som visar att antalet soltimmar inte har minskat sedan du fick upp ögonen för strimmor.

Stockholm 1990: 1727 timmar
Stockholm 2023: 2020 timmar
https://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/soltimmar/table/

Göteborg 1990: 1695 timmar
Göteborg 2023: 1816 timmar
https://rl.se/vadret/soltimmar.php

Vi har alltså (enligt officiella siffror) fler soltimmar idag än vad vi hade före chemtrails var påhittat.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-11-12 kl. 09:47.
Citera
2024-11-12, 10:19
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
2021-06-28, 12:06
Såg dom spraya en väldigt tidig morgon över en litet samhälle utanför Göteborg. Sen sprayar dom Ju ofta med såg med egna ögon den dagen. Molnet börjar liksom helt ranson i luften. Dom sprayar Sverige extremt mycket känns det som. Undrar när det ska ta slut? Vet ju att trump o co håller på o döda deep state men kanske inte gjort det i Sverige än?

Hur många soltimmar har vi gått miste om sedan 2021?

Citat:
2021-06-28, 12:15
Det kommer ta slut när flygplanen drivs med alternativa energikällor. Så länge de förbränner kolväten och bildar vatten får du nog finna dig i att se kondensationsstrimmor.

Och du är självklart inte ensam om att ha sett flygplanen skapa strimmor. Jag har sett det tusentals gånger.

När tror du det blir av att flygplanen drivs med alternativa energikällor?
Citera
2024-11-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Hur många soltimmar har vi gått miste om sedan 2021?

Märkligt hur totalt handlingsförlamade ni kemikalie-skallar är. Varför tar du inte reda på det själv?

2021 hade Göteborg 1753 soltimmar
2023 hade Göteborg 1816 soltimmar.

Och vad i hela världen menar du med "gått miste om"? Jämfört med vad? En helt molnfri värld? Eller syftar du på tiden innan en massa dårar började yra om chemtrails?

1995 hade Göteborg 1771 soltimmar.
Citera
2024-11-13, 18:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nu väntar vi med spänning (nåja) på att du ska undersöka om vi tappar färre soltimmar än vad du tror. Och med tanke på trådens ämne så tar jag för givet att du inte bara undersöker hur många soltimmar vi tappar pga av moln utan att du även tar reda på hur många soltimmar vi tappar pga "chemtrails".

Och steg ett borde i så fall vara att du kommer fram med någon slags metod för hur du ska skilja "chemtrails" från contrails. Och hur du ska skilja utdragna trails från naturliga cirrus.

Fram tills du presenterar dina undersökningar har vi inget annat val än att lita på de officiella mätningarna som visar att antalet soltimmar inte har minskat sedan du fick upp ögonen för strimmor.

Stockholm 1990: 1727 timmar
Stockholm 2023: 2020 timmar
https://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/soltimmar/table/

Göteborg 1990: 1695 timmar
Göteborg 2023: 1816 timmar

Vi har alltså (enligt officiella siffror) fler soltimmar idag än vad vi hade före chemtrails var påhittat.

Inser att du litar på alla siffror du läser online men en annan tar inget för givet utan vill alltid få fram sanningen till varje pris.

Säg att det är 3,5 dagar om året som strimmorna täcker solen. Då är det ungefär 1% soltimmar vi tappar. Är det runt 10 dagar så är det 3% soltimmar vi tappar.

Jag skulle uppskatta att jag kan se upp till 35 dagar om året iaf där strimmor breder ut sig till moln.

Kanske är det mer, kanske mindre. Men det skulle såfal bli runt 10%.

Det intressanta för mig blir lite att du aldrig sett att strimmorna breder ut sig tills stora molntäcken. Tolkar jag dig korrekt?
Citera
2024-11-13, 19:32
Medlem
Citat:
Inser att du litar på alla siffror du läser online men en annan tar inget för givet utan vill alltid få fram sanningen till varje pris.

Jag längtar efter att du gräver fram "sanningen". När i tid tror du det händer? För du är väl inte en sån där typ som bara pladdrar men aldrig kommer till skott?

Citat:
Säg att det är 3,5 dagar om året som strimmorna täcker solen.

Är det sanning eller sitter du bara och pladdrar? Typ som att jag drar till med att strimmorna täcker solen 47 sekunder i veckan.

Tänk om vi på något magiskt vis ändå kunde mäta hur soligt det är. Känns så himla trist att vi rent vetenskapligt och tekniskt inte har kommit längre. Hur svårt kan det vara liksom?

Ser verkligen fram emot att du gräver fram sanningen. Kört hårt och återkom när du har ett resultat.

Citat:
Kanske är det mer, kanske mindre.

Och någonstans där ligger sanningen. Kört hårt, vi väntar med spänning.

Citat:
Det intressanta för mig blir lite att du aldrig sett att strimmorna breder ut sig tills stora molntäcken. Tolkar jag dig korrekt?

Nej absolut inte.

Tolkar jag dig rätt när du påstår att vattenångorna i avgaserna kan vara kvardröjande och dessutom breda ut sig till ett molntäcke?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-11-13 kl. 20:15.
Citera
2024-11-13, 21:53
Medlem
Citat:

Säg att det är 3,5 dagar om året som strimmorna täcker solen. Då är det ungefär 1% soltimmar vi tappar. Är det runt 10 dagar så är det 3% soltimmar vi tappar.

Jag skulle uppskatta att jag kan se upp till 35 dagar om året iaf där strimmor breder ut sig till moln.

Kanske är det mer, kanske mindre. Men det skulle såfal bli runt 10%.

Fortfarande, oroar nimbostratus dig? Tunga regnmoln som idag täckt hela himlen utan några plan som kört över himlen? Hur resonerar du över detta? Ett naturligt fenomen?
Citera
2024-11-13, 23:44
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Jag längtar efter att du gräver fram "sanningen". När i tid tror du det händer? För du är väl inte en sån där typ som bara pladdrar men aldrig kommer till skott? Är det sanning eller sitter du bara och pladdrar?

Ser verkligen fram emot att du gräver fram sanningen. Kört hårt och återkom när du har ett resultat.

Och någonstans där ligger sanningen. Kört hårt, vi väntar med spänning.

Tolkar jag dig rätt när du påstår att vattenångorna i avgaserna kan vara kvardröjande och dessutom breda ut sig till ett molntäcke?

Dina hallucinationer om vattenångor är uppenbart kvardröjande.

Vi väntar med spännijng på att "ni" ångar igång en tråd och pladdrar på till skott.
Citera
2024-11-14, 00:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Fortfarande, oroar nimbostratus dig? Tunga regnmoln som idag täckt hela himlen utan några plan som kört över himlen? Hur resonerar du över detta? Ett naturligt fenomen?

Citat:

Jag skulle säga att mer soltimmar hade gynnat oss människor då vi delvis har d-vitamin brist. Men finns många andra aspekter att ta in också. Med det sagt.. Så delar jag väl återigen faktan vi har på bordet.

Wikipedia artikeln heter "Anthropogenic cloud".

På svenska, "antropogent" som betyder "orsakat av människan" eller "relaterat till mänsklig aktivitet."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~

Despite the fact that the three genera of high clouds, Cirrus, Cirrocumulus and Cirrostratus, form at the top of the troposphere, far from the earth surface, they may have an anthropogenic origin. In this case, the process that causes their formation is almost always the same: commercial and military aircraft flight.

https://en.wikipedia.org/wiki/Anthropogenic_cloud

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har personligen bevittnat detta fenomen många gånger. Man ser först strimmorna, sen observerar man dom sprida ut sig mer och mer och formas till molntyperna nämnda i Wikipedia artikeln.

Har du aldrig observerat detta fenomen?
Citera
2024-11-14, 11:05
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att mer soltimmar hade gynnat oss människor då vi delvis har d-vitamin brist. Men finns många andra aspekter att ta in också. Med det sagt.. Så delar jag väl återigen faktan vi har på bordet.

Wikipedia artikeln heter "Anthropogenic cloud".

På svenska, "antropogent" som betyder "orsakat av människan" eller "relaterat till mänsklig aktivitet."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~

Despite the fact that the three genera of high clouds, Cirrus, Cirrocumulus and Cirrostratus, form at the top of the troposphere, far from the earth surface, they may have an anthropogenic origin. In this case, the process that causes their formation is almost always the same: commercial and military aircraft flight.

https://en.wikipedia.org/wiki/Anthropogenic_cloud

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har personligen bevittnat detta fenomen många gånger. Man ser först strimmorna, sen observerar man dom sprida ut sig mer och mer och formas till molntyperna nämnda i Wikipedia artikeln.

Har du aldrig observerat detta fenomen?

Du ställer frågan till fel person och du verkar vara lite förvirrad runt ämnet. Normalt är det de chemtroende som förnekar att contrails kan ligga kvar, du bör nog ställa frågan till dem istället.
Citera
2024-11-14, 12:24
Avstängd
Zopencos avatar
Citat:
Jag har personligen bevittnat detta fenomen många gånger. Man ser först strimmorna, sen observerar man dom sprida ut sig mer och mer.

Där jag bor kan man inte se några chemtrails alls längre idag eftersom det har sprutats ut så mycket chemtrails så det är jämnt fördelat.

Folk som inte observerat besprutningsplanen under förmiddagen tror säkert att "molntäcket" bildats naturligt och inte "antropogent".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in