2021-06-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Du upprepar dig. Vet inte varför men du har mina svar nedan:
Jag upprepade mig eftersom ditt sätt att svara med motfrågor inte är att svara på frågorna och ville ge dig en sista chans.

1. Nej, Flightradar24 är inte en radar och FR24 har ingenting med radar att göra.

2. Det går inte veta om ett plan som inte syns på Flightradar24 är civilt eller militärt (bortsett från uppenbara stridsflygplan som tex Gripen mfl)

3. Ja, jetmotorer på militära plan kan skapa kvarliggande kondensstrimmor på samma vis som jetmotorer på civila plan kan skapa kvarliggande kondensstrimmor.
Senast redigerad av Prudent 2021-06-27 kl. 01:01.
Citera
2021-06-27, 09:51
Medlem
Citat:
Du menar att DU inte känner till. ...

Nej jag menar att ingen känner till vad chemtrails har med radar att göra. Inte ens du, din oförmåga att förklara talar sitt tydliga språk.

Citat:
.... Se inlägg någon sida bakåt.

Du menar inlägget där du klippt in en massa nonsens från strål-Mona? Texten du citerar innehåller ingen som helst förklaring till vad chemtrails har med radar att göra. Det enda texten visar är att strål-Mona har ytterst svårt att göra research och/eller hon har bristande läsförståelse.

RFMP och VTRPE har ingenting med radar att göra och kan således inte förklara vad svenska militären skulle ha för nytta av att chemtraila himlen ovanför dig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-27 kl. 09:57.
Citera
2021-06-27, 22:21
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej jag menar att ingen känner till vad chemtrails har med radar att göra. Inte ens du, din oförmåga att förklara talar sitt tydliga språk.

Du menar inlägget där du klippt in en massa nonsens från strål-Mona? Texten du citerar innehåller ingen som helst förklaring till vad chemtrails har med radar att göra. Det enda texten visar är att strål-Mona har ytterst svårt att göra research och/eller hon har bristande läsförståelse.

RFMP och VTRPE har ingenting med radar att göra och kan således inte förklara vad svenska militären skulle ha för nytta av att chemtraila himlen ovanför dig.

Ok, här kommer det igen, denna gång med en saxning - se nedan:

Mona Nilsson:
...Som jag tidigare beskrivit på denna blogg är syftet bland annat militära. Det handlar om radarförbättring eller passiv radarstörning. AC Griffith en amerikansk whistleblower som arbetat inom CIA och NSA, hade i slutet av 1990-talet fått insyn i hemliga chemtrailsprogram vid Wright Patterson Air Force Base. Resultatet av hans efterforskningar publicerades i the Spotlight år 2001: ”Military Said Behind Up to Four Different Chemtrail Programs”.

"Military Said Behind Up To Four Different Chemtrail Programs; Just what exactly are those mysterious airplane vapor trails seen filling America's skies? A group of independent investigators may have the answer.

In a series of high-tech programs that would enthrall the most dedicated science fiction fans, the military is producing what have become known as "chemtrails" -- the thick, viscous airplane engine trails that have been poisoning the air and ground with toxic chemicals.

For two years, The SPOTLIGHT has been in contact with experts in fields ranging from medicine to nuclear energy who have been investigating the mysterious trails left by airplanes in skies all over America and in many foreign countries.

These "tracks" in the skies, believed to be left by a combination of military and civilian aircraft drawn into the massive, multi-billion dollar program, are unlike regular high-flying aircraft's vapor trails. Instead of dissipating rapidly, these so-called "chemtrails" mesh together for hours and are often mistaken for natural clouds.

The principal chemical being deposited in the air consists of various mixtures of barium salts, which were revealed in studies undertaken by a Pennsylvania-based high-tech weapons scientist. Chemicals, he said, were being utilized as part of the development of a new radar system at Wright-Patterson Air Force Base in Dayton, Ohio. The base will be the site of a public demonstration on Saturday, June 23, starting at 1 p.m. under the sponsorship of Ohio Citizens Against Chemtrails, headed by Kim Weber, one of the citizens working on the chemtrail investigation. The rally will be attended by hundreds of people from across the nation who are concerned about these poisons being dumped out of the sky onto millions of people on the ground.

Considerable effort has been put into chemtrail research by a physicist who has been associated with Brookhaven National Laboratory on Long Island, N.Y. The scientist, with his fellow researchers, has determined that the chemtrails are being created by efforts of the military in at least four major, but separate, projects.

The first project is an effort to block the rays of the sun from hitting the Earth, including ultra-violet radiation that will come through without an adequate layer of ozone in the upper regions above the Earth. In the event of global warming, this, it is hoped, could lower temperatures on the surface of the Earth and block ultra-violet radiation from causing skin cancer in humans. The aerosol being sprayed in this case is probably aluminum oxide or a compound that would have similar properties, and is the only one of the government programs that does not use the barium mixtures."

Hämtat från https://rense.com/general11/chmmill.htm

Läs resten själva.
Citera
2021-06-27, 22:52
Medlem
Citat:
Varför skall jag behöva svara på dina s.k. frågor på ditt sätt - jag besvarar väl dem som jag vill?! Om inte mina svar duger så kan du ju alltid googla själv som sagt eller dra slutsatser såsom du gör ovan. Om du tror att det snarare är civila plan än militära diton som sköter kemikalieutsläpp på himlen - och anser detta relevant när vi just diskuterar militären och deras radarsystem och kemikaliehantering så får du väl tycka det
Tja, det normala är ju att om man blir ombedd att förklara eller utveckla sina påstenden så svarar man på de frågor som ställs. Dina svar bestod av motfrågor samt att jag skulle googla och det är tydliga tecken på att du egentligen står svarslös och inte kan förklara dig.
Eftersom du inte svarade på ens de enklaste frågor drog jag slutsatserna att du inte förstått vad Flightradar24 är, att du inte kan förklara hur du ser skillnad på civila och militära plan samt, eftersom du klippte bort det helt, att du inser att jetmotorer på militära plan kan skapa kvarliggande kondensstrimmor på samma sätt som jetmotorer på civila plan.
Citera
2021-06-28, 07:56
Medlem
Citat:
Varför förneka hur radarsystem används tillsammans med kemikalier? För fyrkantig?!

Det finns ingenting som antyder att något sådant radarsystem existerar. Lika lite som att KungPungPats idéer om att det är insekter från yttre rymden som är här för att äta upp oss men först måste höja
årsmedeltemperaturen samt avliva samtliga pollinatörer m.h.a radiostyrda flygplan.
Ni framstår som lika tokiga båda två.
Citera
2021-06-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ok, här kommer det igen, denna gång med en saxning - se nedan:

Mona Nilsson:
...Som jag tidigare beskrivit på denna blogg är syftet bland annat militära. Det handlar om radarförbättring eller passiv radarstörning. AC Griffith en amerikansk whistleblower som arbetat inom CIA och NSA, hade i slutet av 1990-talet fått insyn i hemliga chemtrailsprogram vid Wright Patterson Air Force Base. Resultatet av hans efterforskningar publicerades i the Spotlight år 2001: ”Military Said Behind Up to Four Different Chemtrail Programs”.

"Military Said Behind Up To Four Different Chemtrail Programs; Just what exactly are those mysterious airplane vapor trails seen filling America's skies? A group of independent investigators may have the answer.

In a series of high-tech programs that would enthrall the most dedicated science fiction fans, the military is producing what have become known as "chemtrails" -- the thick, viscous airplane engine trails that have been poisoning the air and ground with toxic chemicals.

For two years, The SPOTLIGHT has been in contact with experts in fields ranging from medicine to nuclear energy who have been investigating the mysterious trails left by airplanes in skies all over America and in many foreign countries.

These "tracks" in the skies, believed to be left by a combination of military and civilian aircraft drawn into the massive, multi-billion dollar program, are unlike regular high-flying aircraft's vapor trails. Instead of dissipating rapidly, these so-called "chemtrails" mesh together for hours and are often mistaken for natural clouds.

The principal chemical being deposited in the air consists of various mixtures of barium salts, which were revealed in studies undertaken by a Pennsylvania-based high-tech weapons scientist. Chemicals, he said, were being utilized as part of the development of a new radar system at Wright-Patterson Air Force Base in Dayton, Ohio. The base will be the site of a public demonstration on Saturday, June 23, starting at 1 p.m. under the sponsorship of Ohio Citizens Against Chemtrails, headed by Kim Weber, one of the citizens working on the chemtrail investigation. The rally will be attended by hundreds of people from across the nation who are concerned about these poisons being dumped out of the sky onto millions of people on the ground.

Considerable effort has been put into chemtrail research by a physicist who has been associated with Brookhaven National Laboratory on Long Island, N.Y. The scientist, with his fellow researchers, has determined that the chemtrails are being created by efforts of the military in at least four major, but separate, projects.

The first project is an effort to block the rays of the sun from hitting the Earth, including ultra-violet radiation that will come through without an adequate layer of ozone in the upper regions above the Earth. In the event of global warming, this, it is hoped, could lower temperatures on the surface of the Earth and block ultra-violet radiation from causing skin cancer in humans. The aerosol being sprayed in this case is probably aluminum oxide or a compound that would have similar properties, and is the only one of the government programs that does not use the barium mixtures."

Hämtat från https://rense.com/general11/chmmill.htm

Läs resten själva.

Nu är du bara löjlig, på en direkt fråga om information om hur radarsystem används tillsammans med kemikalier så klipper du in en text där radar inte ens omnämns.
Citera
2021-06-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent

3. Ja, jetmotorer på militära plan kan skapa kvarliggande kondensstrimmor på samma vis som jetmotorer på civila plan kan skapa kvarliggande kondensstrimmor.

Joda, det kan skje, men en konvensjonell kondens-stripe transformeres ikke til en diger sky (moln) som dekker hele himmelen, som er det som skjer med geoengineering til stadighet, omtrent daglig.

Har sett på disse i mange år og vet hvordan det ser ut. Nesten alt av striper forvandles til disse enorme ekspanderende pølseskyene som etter litt glir over til å dekke HELE himmelen.

Det er jo ikke for ingenting at teknikkene heter:
Solar Radiation Managment, Stratospheric Aerosol Injection, osv.
Citera
2021-06-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
Joda, det kan skje, men en konvensjonell kondens-stripe transformeres ikke til en diger sky (moln) som dekker hele himmelen....

Jodå, visst kan kondensationstrimmor täcka delar av himlen. Det är ett fenomen som varit känt långt innan "chemtrails" blev påhittat.

Några citat från äldre böcker:

Field Guide to the Atmosphere, 1981:
Citat:
Sometimes [contrails] are ephemeral and dissipate as quickly as they form; other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus“

Cloud study: A pictorial guide. Ludlam & Scorer, 1957:
Citat:
A small wind shear can draw out a contrail into an almost horizontal sheet of cloud [no. 70]. In this picture, the right hand trail is a few minutes older than the other and has been extended more. Sometimes several trails drawn out in this way cover most of the sky with cirrus. If the trails are very persistent the air must be saturated for ice

Clouds and weather. Pilsbury, 1969
Citat:
Everyone has noticed the long, thin, white trails left by highflying aircraft. They sometimes disappear quickly, but on other occasions they persist for a long time, spread out and become a cirrus or altocumulus type of cloud. These condensation trails ('contrails') result from the condensation of water vapour contained in the exhaust gases of the aircraft engines. The persistence depends on the temperature and humidity of the atmosphere at flight level. Thus, when a warm front is approaching and the cirrus clouds are beginning to form, an aircraft trail will usually tend to persist and even grow, because the air at that level is already moist. Wind shear (the change of wind speed from one height and distance to another) will cause the trails to spread out and give a spectacular display (88)."

Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
... Har sett på disse i mange år og vet hvordan det ser ut....

Du är knappast ensam om att ha sett k-strimmor i många år. Jag har sett dem sedan 70-talet.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-28 kl. 12:04.
Citera
2021-06-28, 12:06
Medlem
styckets avatar
Såg dom spraya en väldigt tidig morgon över en litet samhälle utanför Göteborg. Sen sprayar dom Ju ofta med såg med egna ögon den dagen. Molnet börjar liksom helt ranson i luften. Dom sprayar Sverige extremt mycket känns det som. Undrar när det ska ta slut? Vet ju att trump o co håller på o döda deep state men kanske inte gjort det i Sverige än?
Citera
2021-06-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Såg dom spraya en väldigt tidig morgon över en litet samhälle utanför Göteborg. Sen sprayar dom Ju ofta med såg med egna ögon den dagen. Molnet börjar liksom helt ranson i luften. Dom sprayar Sverige extremt mycket känns det som. Undrar när det ska ta slut?

Det kommer ta slut när flygplanen drivs med alternativa energikällor. Så länge de förbränner kolväten och bildar vatten får du nog finna dig i att se kondensationsstrimmor.

Och du är självklart inte ensam om att ha sett flygplanen skapa strimmor. Jag har sett det tusentals gånger.
Citera
2021-06-28, 13:30
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det kommer ta slut när flygplanen drivs med alternativa energikällor. Så länge de förbränner kolväten och bildar vatten får du nog finna dig i att se kondensationsstrimmor.

Och du är självklart inte ensam om att ha sett flygplanen skapa strimmor. Jag har sett det tusentals gånger.

Vi pratar inte om kondensationstrimmor utan om chemtrails. Att man använder sig av sådana här har CIA gått ut med så det är helt offentligt. Vad som inte är offentligt är ju att man använder sig av det i sverige dock. Men att det finns öht är det ingen frågan om.

Sen om du tror på det eller inte är ju en annan femma. Men viktigt att inse att du tror och inte vet då.

Men för att diskutera med dig. Hur kommer det sig att "kondensationen" bara började helt random exakt där byn börjar? Är inte det ett bevis på att det är en chemtrail gentemot en kondensationstrimma? För planet var ju på samma höjd och helt plötsligt kommer ett stort moln efter planet när det inte gjorde det innan planet nådde byn här.
Citera
2021-06-28, 13:45
Medlem
Citat:
Vi pratar inte om kondensationstrimmor utan om chemtrails.....

Eller så pratar vi om k-strimmor som du felaktigt tror är "chemtrails".

Citat:
... Att man använder sig av sådana här har CIA gått ut med så det är helt offentligt....

Nej det har de inte. Ämnet är utförligt debunkat i tråden. Ett flertal gånger.

Citat:
... Men viktigt att inse att du tror och inte vet då....

Jag vet en hel del. Jag vet att de strimmor jag ser skapas av helt vanliga passagerarplan. Jag vet att k-strimmor fanns långt innan någon hittade på chemtrails. Jag vet att vatten är en restprodukt vid förbränning av flygbränsle. Jag vet att vatten kan kondensera och bilda moln.

Citat:
... Men för att diskutera med dig. Hur kommer det sig att "kondensationen" bara började helt random exakt där byn börjar? Är inte det ett bevis på att det är en chemtrail gentemot en kondensationstrimma? För planet var ju på samma höjd och helt plötsligt kommer ett stort moln efter planet när det inte gjorde det innan planet nådde byn här.

Av samma anledning som moln kan börja helt "random". Jag sitter i skrivande stund och tittar på en molntuss, det finns inga moln vare under, över eller vid sidan av molnet. Det ser ut att vara skapat helt "random".

Atmosfären är inte homogent beskaffad utan temperatur och luftfuktighet varierar. Om luften är varm/torr skapas vare sig moln eller k-strimmor. Men om luften är kall och mättad med fukt kan moln (och k-strimmor) skapas.

Det hela är inte märkligare än att planet du såg passerade in i fuktigare/kallare luft.

Citat:
... Är inte det ett bevis på att det är en chemtrail gentemot en kondensationstrimma?...

Det är lika mycket bevis som att ett enskilt moln är skapat av någon magisk molnmakare.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-28 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in