2025-07-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Din metod att handtera dessa uppgifter är att påstå vi inte klarar använda FR.
Ja, för det är ju "mycket komplicerad", va....

Nja min metod är faktiskt att undersöka det själv med hjälp av t.ex FR24.

Sedan kan man ju i och för sig ha en diskussion om varför vissa har svårt att identifiera flygplanen medan andra inte har några som helst problem.

Citat:
Ja, för det är ju "mycket komplicerad", va....

Ja jag tror att ni "vakna" har lite svårt för trigonometri.

Hur långt bort befinner sig ett flygplan som är 20 grader över horisonten? Och har du verkligen koll på väderstrecken?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-29 kl. 21:30.
Citera
2025-07-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nja min metod är faktiskt att undersöka det själv med hjälp av t.ex FR24.

Sedan kan man ju i och för sig ha en diskussion om varför vissa har svårt att identifiera flygplanen medan andra inte har några som helst problem.

Ja jag tror att ni "vakna" har lite svårt för trigonometri.

Hur långt bort befinner sig ett flygplan som är 20 grader över horisonten? Och har du verkligen koll på väderstrecken?

20 grader....
Det beror så klart på altitude också.
Anade inte vad "väderstrecken" är, men kollade. Vi kallar det himmelretninger...
Ja, ingen problem. Men jag kan bara svara för mig själv...
Och du tror vad du vill oavsätt.....
Citera
2025-07-31, 09:31
Medlem
SvartaVargens avatar
Märkligt att det flugit tusentals passagerarplan senaste men knappt några chemtrails. Nästan så man tror att chemtrails piloterna har semester 🤔
Citera
2025-07-31, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Märkligt att det flugit tusentals passagerarplan senaste men knappt några chemtrails. Nästan så man tror att chemtrails piloterna har semester 🤔

Nej det är inte ett dugg märkligt att passagerarplan ibland skapar contrails och ibland inte. Det beror på omgivningens temperatur och luftfuktighet - om luften inte är kall och fuktig skapas inga contrails. Och hur kallt och fuktigt det är på flyghöjd bestäms i sin tur av vädret.

Men handen på hjärtat, det här har vi faktiskt redan diskuterat tusentals gånger. Varför tar du upp det igen? Vore det inte lite bättre om du kom med något nytt i stället för att lyfta fram 30 år gamla argument som är debunkade om och om igen. Det minsta man kunde begära är att du förfinar argumentet och försöker dig på något slags resonemang om varför passagerarplan inte skulle kunna skapa contrails.

Vad talar emot att passagerarplan ibland inte skapar contrails men ibland skapar långa och kvaliggande contrails?

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Och att flygplan skapar vatten? Du är ingen fysiker va?

Din okunnighet om ämnet vi diskuterar är pinsam. Du kan ingenting om molnbildning och luftfuktighet. Och du känner inte ens till att vatten är en restprodukt vid förbränning av flygbränsle. Hur fan kan man ge sig in och diskutera ett ämne när man bevisligen inte ens fattar vad man diskuterar?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-31 kl. 10:45.
Citera
2025-07-31, 17:47
Medlem
Citat:
Din spoiler så jag efteråt.
Kommer nog av påvisade material från diverse test-resultat, samt att det inngår i galningarnas planer/patenter för geoengineering, om jag minns rätt.
Bra att du bevisar att artikeln är oseriös genom att inte ange källa. Och därmed var ditt påstående om seriositet fel. Det är inte som så att två fel ger ett rätt.
Citera
2025-07-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Bra att du bevisar att artikeln är oseriös genom att inte ange källa. Och därmed var ditt påstående om seriositet fel. Det är inte som så att två fel ger ett rätt.

Du måste förklara lite bättre vad du menar, tror jag.
Pratade vi inte om en källa som ble postad.
Lite billigt poäng att påstå att något är osäriöst pga manglande länk, om den då manglar...?
Citera
2025-08-02, 08:47
Medlem
Citat:
Du måste förklara lite bättre vad du menar, tror jag.
Pratade vi inte om en källa som ble postad.
Lite billigt poäng att påstå att något är osäriöst pga manglande länk, om den då manglar...?
Men kan du inte läsa svenska?
Du påstår att nån är seriös.
Jag ifrågasätter att du kan mena att nån är seriös som skriver något som är påhittat.
Jag efterlyser således en källa.
Ditt svar:
Citat:
Kommer nog av påvisade material från diverse test-resultat, samt att det inngår i galningarnas planer/patenter för geoengineering, om jag minns rätt.

1) En källa är inte "diverse test-resultat".
2) Tråden handlar inte om geoengineering. Egentligen borde alla inlägg om det anses vara offtopic, precis som om nån påstår att tråden hänger ihop med äppelblomning.
3) Om man inte litar på andras resultat tar man väl reda på saker själv. Man kan köpa en modelljetmotor för 5-10 000 kr och mäta hur mycket metall den sprutar ut. Ingen, inte ens du gör det. Oseriöst.
Citera
2025-08-03, 21:16
Avstängd
Vet inte om det här har varit uppe tidigare?
Researchers Who Planned Test to Dim Sunlight Wanted to ‘Avoid Scaring’ the Public: POLITICO

Bill Gates-funded team quietly coordinated with Feds, sought billionaire backing for Puerto Rico–Sized sunlight dimming experiment.
Om det till äventyrs fortfarande finns idioter som påstår att alla strimmor efter flygplan alltid består av enbart vattenkondens och/eller vanliga avgaser.

Är det inte dags att på allvar diskutera den globalitära oligarkiska organiserade brottsligheten och ställa de ytterst ansvariga till svars?
Citera
2025-08-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Är det inte dags att på allvar diskutera den globalitära oligarkiska organiserade brottsligheten och ställa de ytterst ansvariga till svars?

Jag förstår inte vad du väntar på? Kör hårt och lycka till med att ställa "de" till svars.

Men det där med "på allvar diskutera" känns ju lite löjligt med tanke på att tråden är en 25 år gammal idiottråd. Men bättre sent än aldrig....
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-08-03 kl. 21:53.
Citera
2025-08-03, 23:27
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vet inte om det här har varit uppe tidigare?
Researchers Who Planned Test to Dim Sunlight Wanted to ‘Avoid Scaring’ the Public: POLITICO

Bill Gates-funded team quietly coordinated with Feds, sought billionaire backing for Puerto Rico–Sized sunlight dimming experiment.
Om det till äventyrs fortfarande finns idioter som påstår att alla strimmor efter flygplan alltid består av enbart vattenkondens och/eller vanliga avgaser.

Sanningen har börjat sippra ut men bara delvis, det handlar ju om mycket mer än att dimma solen.

"Planned Test" ... "sought billionaire backing" ... "Researchers" ... "dimming experiment" - som om det inte redan är långt gånget utan på ett experimentellt planeringsstadium.
Citera
2025-08-04, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag förstår inte vad du väntar på? Kör hårt och lycka till med att ställa "de" till svars.

Men det där med "på allvar diskutera" känns ju lite löjligt med tanke på att tråden är en 25 år gammal idiottråd. Men bättre sent än aldrig....
På tal om "idiottråd", du har fortfarande inte svarat på min fråga om hur du vet att alla 'strimmor' efter alla flygplan alltid består enbart av vattenkondens och/eller vanliga avgaser.

Varför har du fortfarande inte svarat på det?
Citera
2025-08-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Sanningen har börjat sippra ut men bara delvis, det handlar ju om mycket mer än att dimma solen.

"Planned Test" ... "sought billionaire backing" ... "Researchers" ... "dimming experiment" - som om det inte redan är långt gånget utan på ett experimentellt planeringsstadium.

Ni "vakna" är för jävla kul. När man pratar om forskning och framtida planer tar ni det som en bekräftelse på att det redan är storskaligt infört.

Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Fullt av chemtrails varje dag och luften kändes idag särskilt tung och klibbig ...

Så din tes är alltså att det sedan 30 år är "fullt med chemtrails varje dag". Varför pratar man då om att söka finansiering för framtida experiment?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in