2024-11-11, 18:44
Medlem
Fin dag för MSTR holders

Har kommit fram till att jag ska sälja 1% av MSTR varje grön vecka ett par månader framöver. Vill minska min networth från 97% (mstr/btc) till 90%.
Inte för att någon frågade men kan vara värdefullt att dela sin strategi ändå.
Citera
2024-11-11, 19:11
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
När BTC når över 100k bjuder jag in till party. Hyrd lokal, underhållning och fri bar..

Jag kommer! Vart i landet är festen?
Citera
2024-11-11, 19:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
När US Treasury börjar köpa upp sina 200.000 BTC för 2025 som det finns förslag på från republikanerna som nu är i majoritet, då kommer fler länder att haka på. De gamla bull & bear cyklerna gäller inte längre när detta händer. "Bitcoin has no top because Fiat has no bottom".

First Follower: Leadership Lessons from Dancing Guy
Citera
2024-11-11, 19:41
Medlem
Leastons avatar
Drar man en Fib Retracement så hittar man som sagt att $88k kan vara en första stopp för lite konsolidering innan den fortsätter uppåt.

https://ibb.co/VwkDZjr
Citera
2024-11-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Kan bli hur mycket uppgång som helst så jag kommer förmodligen inte att trada någonting. Tidigare plan har varit att sälja i Mars för att rida ut björnen inom icke-krypto för att rida ut björnen men med allt som händer nu så vette sjutton hur man ska lägga upp det? Tänker att jag väntar och ser vad som händer i början under Trump.

Ok, återkoppla gärna här när det kan bli dags att skala av lite MSTR. Tänkte så man inte drar ner alla sina aktier i en björnmarknad ☺️
Citera
2024-11-11, 20:08
Medlem
Haha, sjukt ändå. Skickade ett mail till Avanza i oktober när MSTU låg på 40 dollar. Den kan vi tyvärr inte handla i Sverige , iallafall inte på Avanza svarade dom. Lite dåligt ändå, någon som vet om det är helt kört för oss svenskar att köpa MSTU?
Hade inte tänkt lägga allt där, men MSTR + extra krydda i MSTU.
Citera
2024-11-11, 20:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, det är sannolikt att det kommer en shakeout inom kort.
Jag kommer ta hem lite vinst i det som har gått bäst redan idag.

Citat:
När retail får fomo och apar in på 80k+ ligger en shakeout på lut.

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hur vet du att retail apar in precis just här? Hur vet du att det kommer att generera en shakeout?

Citat:
Jag vet inte, jag antar.

Är din shakeout som du svamlade om när priset låg runt 81,5,k i rummet med oss nu? Byfåne.
Citera
2024-11-11, 20:23
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Är din shakeout som du svamlade om när priset låg runt 81,5,k i rummet med oss nu? Byfåne.

Uppenbarligen inte än..
Citera
2024-11-11, 20:24
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Svart gav vika. Upptäckte att jag missat en nivå som jag har nu har markerat ut i lila. Var lite tveksam till blå diagonal men det finns utrymme för priset att eventuellt göra något intressant i samröre med den inom den gröna bubblan.
Annars är rangen tillsvidare cappad av blå och lila. förlorar vi blå diagonal och lila står den gröna zonen på tur. Håller inte den kommer nedgången att accelerera ner till dom båda röda linjerna.

Graf: https://ibb.co/pQncL40

Citat:
Blå diagonal fick precis ökad relevans. Bra om den håller fortsättningsvis. Bra om nästa ljus stänger över blå vågrät. Bullish om vi tar ut orange. En förlust av blå diagonal samt lila indikerar strukturell svaghet.

Graf: https://ibb.co/7WDfFV6

Godnatt!

Citat:
Orange flippad. Ovanför grön diagonal - väldigt bullish. Ovanför blå och orange - bullish. Flippar bearish om blå ger vika. Om priset fångas upp av röd kan det indikera rangebound och sidledes pa.
Svarta nivåer - vilandes tills vidare.

Graf: https://ibb.co/vhpNgMF

Citat:
Lite nya linjer har tillkommit i form av blå horisontell samt orange diagonal. Valde att ändra färg på några av linjerna med förhoppningen att det ska bli lättare att hänga med i mitt resonemang. Bullish om blå tas ut. Priset kan välja fritt mellan grön och orange diagonal. Mest bullish är det givetvis om priset respekterar grön, följt av orange. Går orange förlorad så gäller samma som tidigare.

Graf: https://ibb.co/HFMBQjG

Citat:
Priset tog ut tunn blå under natten, grön diagonal är fortfarande intakt. Har adderat orange diagonal samt städat bland nivåerna längre ner. Har även adderat linjer från 1D markerade i bredare blå. (tunn lila indikerar numera konfluens med 1D)
Behöll bara tunn blå horisontell pga relevans i gårdagens inlägg men även den är att betrakta som grå.

Är numera bearish om grön diagonal ger vika, förlust av orange diagonal är en första indikation. Förlust av grön behöver inte resultera i att priset tankar totalt men då vill jag kliva av tåget kortsiktigt i förebyggande syfte för att sedan kunna göra en ny bedömning. Priset får indikera om några av dom gråa linjerna under oss har relevans vid förlust av grön.

Graf: https://ibb.co/6rNkPk3

Övriga kommentarer:

Ljuset i den blåa bubblan är ett bra exempel på varför jag inte räknar wicks Stopp.Belagg.

Smushkush är fortfarande med i matchen efter natten, blev det någon sömn kan man undra? I dagsläget ca 1000usd kvar till margin call.

Edit: Jag förbehåller mig rätten att fritt byta färg på linjerna samt plocka bort sånt som inte längre är relevant, är något otydligt är det bara att backa i inläggen eller att fråga.

Såg även nu att orange diagonal inte är helt perfekt dragen.

Citat:
Aggressiv bullish pa för tillfället. Har dragit om orange diagonal. Väljer bort grön i det här läget. Konsolidering-bearish om orange går förlorad. Fritt fram för priset ovanför orange. Bred grå diagonal är 1D precis som bred blå. Allt annat är 4H.

Graf: https://ibb.co/DfzyQXS

Blev tvingad att justera orange åter igen (Numera röd). Upplägget är detsamma. Ultravåld på prisgrafen för tillfället.

Graf: https://ibb.co/4T6tLB6
Citera
2024-11-11, 20:27
Medlem
Citat:
Blev tvingad att justera orange åter igen (Numera röd). Upplägget är detsamma. Ultravåld på prisgrafen för tillfället.

Graf: https://ibb.co/4T6tLB6

Det är en parabolisk rusning nu. Du drar inga sådana kurvor?
Citera
2024-11-11, 20:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är en parabolisk rusning nu. Du drar inga sådana kurvor?

Nej jag är en enkel man, jag drar bara mina streck.
Citera
2024-11-11, 20:55
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det brukar väl vara sunt att testa det tidigare motståndet som stöd innan vi går vidare till högre höjder? En återgång till 73-74k med studs vore inte så dumt i så fall.

Citat:
Det är absolut ett fenomen att priset har en tendens att uppföra sig på det viset. Men om det är sunt eller inte tänker jag låta förbli osagt, - det beror helt på sammanhanget.

I den nuvarande kontexten skulle det tex vara betydligt mera bullish om priset bryter ut och inte ser sig om i form av att återtesta tidigare motstånd som stöd. Det är alltså önskvärt att priset på 4h och 1D antingen konsoliderar i den här regionen ett tag eller fortsätter upp, - och gärna aggressivt. Bästa tänkbara skulle vara om vi i relativ närtid kan tillryggalägga ytterigare 5-10k usd.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Håller inte med. Iom att alla förväntar sig en re-test så är det bättre att en sådan kommer så det inte uppstår osäkerhet i framtiden om det inte skall komma en.

74k kommer åter testas, minst en gång. Jag föredrar att det sker inom dom närmsta dagarna än om något år eller tre.

Citat:
Kul med ett inspel ifrån din sida Leaston,

Jag väger inte in vad marknaden eventuellt vill se i det här. Mitt resonemang är att vi precis har lämnat en konsolideringsrange som har varat i 8 månader. Om utbrottet är genuint och har momentum så har vi ingen anledning att återvända till tidigare ath. Det är istället ett första svaghetstecken, men det betyder inte för den sakens skull att tjurmarknaden nödvändigtvis är i fara. Det är den bara på riktigt när vi har förlorat tidigare ath som stöd på 1d, w och M och faller tillbaka ner i den tidigare rangen.

I mina ögon finns det inget som är definitivt när det kommer till priset, 74k kan komma att återtestas, men det kan lika gärna bli så att vi aldrig kommer i närheten igen och vilket av dom det blir har jag ingen aning om i dagsläget.

Vi är upp 10k sedan den här diskussionen. Det ser allt mindre sannolikt ut att Leaston får ett retest av tidigare ATH. Men ingenting är omöjligt när det gäller priset.
Maxbullish härifrån är sidledes konsolidering eller ännu mera upp.
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-11 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in