2024-11-09, 17:18
Avstängd
EgoistNs avatar
Ähh, va fan. Det här duger inte alls. Stå och stampa på 76k lixom.
Släpp handbromsen Bitcoin.
https://www.youtube.com/watch?v=BSIFNuFa-RE&list=RDMM&index=29
Citera
2024-11-09, 18:23
Medlem
Antingen var detta en bra fakeout så vi dumpar nu på måndag, eller så ser vi en explosion nästa vecka och börjar vägen mot 100k.
Citera
2024-11-09, 18:27
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Antingen var detta en bra fakeout så vi dumpar nu på måndag, eller så ser vi en explosion nästa vecka och börjar vägen mot 100k.

Huvudsaken är väl att du inte får något infall och faller till föga för dina svårartade nycker?
Citera
2024-11-09, 18:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
skulle va så jövla kul med en dump mot 60k igen.
Jag går kort nu iaf
Vad har du för target och stop loss nivåer?
Citera
2024-11-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Är inte alls övertygad om en större dipp redan nästa vecka. Vi förefaller vara inne i en fas då mängder av aktörer vill ha exponering mot bitcoin, punkt.

Om man säljer eller blankar i ett sådant läge riskerar man att blott bli ingångslikviditet på en för låg prisnivå. Som sagt snappade ETF:erna upp hela 18k bitcoin igår.
Ja det kanske inte blir en så stor dipp, men räknar med en korrigering på måndag, sedan en större nästnästa vecka.
Citera
2024-11-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad har du för target och stop loss nivåer?

kör inte stopp loss alls, jag rider tills jag stupar och blir likviderad.
Helt idiotiskt att köra hävstång och sen avbryta här man förlorat stor del av investeringen.

blir likviderad vid 82 och jag tror att vi kommer gå ner till iaf 67k om det blir en dump till veckan.
Citera
2024-11-09, 19:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
blir likviderad vid 82 och jag tror att vi kommer gå ner till iaf 67k om det blir en dump till veckan.
Dvs du riskerar 15% uppgång, för att eventuellt vinna 12% nergång.

Oavsett om man går lång eller kort, så måste man göra det med en plan där risken är minimerad och vinsten är maximerad.
Är du väldigt säker på nergång, så kan jag förstå att du ändå tar bettet. Men vad grundar du det isf på, med tanke på allt som precis hänt med valet och ny ATH?
Citera
2024-11-09, 19:33
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
kör inte stopp loss alls, jag rider tills jag stupar och blir likviderad.
Helt idiotiskt att köra hävstång och sen avbryta här man förlorat stor del av investeringen.

https://youtu.be/JWTF7BfaWnE?si=uzgBA2uIxm7fNCZW
Citera
2024-11-09, 19:35
Medlem
Leastons avatar
Google tends sökningarna på Bitcoin börjar röra sig uppåt så smått, och då är redan priset på ATH nivåer.

Vad kan priset tänkas vara när sökningarna är på samma nivåer som vid peaken 2021? 👀
Citera
2024-11-09, 21:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Röd diagonal förlorad på 4h, inte precis reaktionen man hade kunnat förvänta sig än så länge. Bullish över blå, bearish under svart.

Graf: https://ibb.co/q5F6CgL

Svart gav vika. Upptäckte att jag missat en nivå som jag har nu har markerat ut i lila. Var lite tveksam till blå diagonal men det finns utrymme för priset att eventuellt göra något intressant i samröre med den inom den gröna bubblan.
Annars är rangen tillsvidare cappad av blå och lila. förlorar vi blå diagonal och lila står den gröna zonen på tur. Håller inte den kommer nedgången att accelerera ner till dom båda röda linjerna.

Graf: https://ibb.co/pQncL40
Citera
2024-11-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Svart gav vika. Upptäckte att jag missat en nivå som jag har nu har markerat ut i lila. Var lite tveksam till blå diagonal men det finns utrymme för priset att eventuellt göra något intressant i samröre med den inom den gröna bubblan.
Annars är rangen tillsvidare cappad av blå och lila. förlorar vi blå diagonal och lila står den gröna zonen på tur. Håller inte den kommer nedgången att accelerera ner till dom båda röda linjerna.

Graf: https://ibb.co/pQncL40

Det brukar väl vara sunt att testa det tidigare motståndet som stöd innan vi går vidare till högre höjder? En återgång till 73-74k med studs vore inte så dumt i så fall.
Citera
2024-11-09, 23:01
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det brukar väl vara sunt att testa det tidigare motståndet som stöd innan vi går vidare till högre höjder? En återgång till 73-74k med studs vore inte så dumt i så fall.

Det är absolut ett fenomen att priset har en tendens att uppföra sig på det viset. Men om det är sunt eller inte tänker jag låta förbli osagt, - det beror helt på sammanhanget.

I den nuvarande kontexten skulle det tex vara betydligt mera bullish om priset bryter ut och inte ser sig om i form av att återtesta tidigare motstånd som stöd. Det är alltså önskvärt att priset på 4h och 1D antingen konsoliderar i den här regionen ett tag eller fortsätter upp, - och gärna aggressivt. Bästa tänkbara skulle vara om vi i relativ närtid kan tillryggalägga ytterigare 5-10k usd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in