Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Det brukar väl vara sunt att testa det tidigare motståndet som stöd innan vi går vidare till högre höjder? En återgång till 73-74k med studs vore inte så dumt i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Det är absolut ett fenomen att priset har en tendens att uppföra sig på det viset. Men om det är sunt eller inte tänker jag låta förbli osagt, - det beror helt på sammanhanget.
I den nuvarande kontexten skulle det tex vara betydligt mera bullish om priset bryter ut och inte ser sig om i form av att återtesta tidigare motstånd som stöd. Det är alltså önskvärt att priset på 4h och 1D antingen konsoliderar i den här regionen ett tag eller fortsätter upp, - och gärna aggressivt. Bästa tänkbara skulle vara om vi i relativ närtid kan tillryggalägga ytterigare 5-10k usd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Håller inte med. Iom att alla förväntar sig en re-test så är det bättre att en sådan kommer så det inte uppstår osäkerhet i framtiden om det inte skall komma en.
74k kommer åter testas, minst en gång. Jag föredrar att det sker inom dom närmsta dagarna än om något år eller tre.
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Kul med ett inspel ifrån din sida Leaston,
Jag väger inte in vad marknaden eventuellt vill se i det här. Mitt resonemang är att vi precis har lämnat en konsolideringsrange som har varat i 8 månader. Om utbrottet är genuint och har momentum så har vi ingen anledning att återvända till tidigare ath. Det är istället ett första svaghetstecken, men det betyder inte för den sakens skull att tjurmarknaden nödvändigtvis är i fara. Det är den bara på riktigt när vi har förlorat tidigare ath som stöd på 1d, w och M och faller tillbaka ner i den tidigare rangen.
I mina ögon finns det inget som är definitivt när det kommer till priset, 74k kan komma att återtestas, men det kan lika gärna bli så att vi aldrig kommer i närheten igen och vilket av dom det blir har jag ingen aning om i dagsläget.
Vi är upp 10k sedan den här diskussionen. Det ser allt mindre sannolikt ut att Leaston får ett retest av tidigare ATH. Men ingenting är omöjligt när det gäller priset.
Maxbullish härifrån är sidledes konsolidering eller ännu mera upp.