2024-11-06, 19:00
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skaffar Europa sig eget försvar behövs inte Nato och Trump. Så smörjan om Nato är bara en enorm kostnad pga skrämselpropaganda om rysspöket grundat av vapenlobbyn. Känn dig blåst!
Nästan alla europas länder är med i Nato.
Det skulle ändå krävas en ersättare för Nato, vilket vore totalt onödigt då vi redan har Nato som fungerar utmärkt. Idiot.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Japp då har vi den orange jättebebisen som president. Fint.

Se nu till att lugna ner bombdemokraternas värld och fixa fred här och där.

Kanske skicka ett par 100 000 Svenska trumphatare på utbildningsläger i USA att älska med. Kanske kan de byta åsikt om de får flyga till USA och plocka apelsiner och se på träd.
Citera
Medlem
Leevancleef11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Titeln: "Stort"

Knappast, 3.5% som det ser ut just i skrivande stund. Ja, Trump har vunnit men som alltid i landet USA så är det marginellt.

Samla 10 personer slumpmässigt och inse att 5 av dessa röstade för Harris och 5 röstade för Trump.
Och att hälften av USA's befolkning nu är extremt missnöjda och andra hälften bara är glada att dom slipper "förlora".

Att vinna stort hade varit om Trump hade 70% eller mer.
Detta är ett återkommande fenomen, problemet med USA tvåpartisystem. Näst intill omöjligt för en tredje part att slå sig in.
Citera
2024-11-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt.

Att folk i usa inbillar sig att han ska föra dem i the golden Era är beklagligt, men att svenskar kan sitta och jubla över Trumps tillträde är helt obegripligt.

Jag har redan förklarat det för dig men du vägrar ju att ta emot något annat perspektiv än det media hjärntvättat dig till att tro på. Kanske är det enklare för dig att ta emot det om det kommer från en kvinna?
https://www.youtube.com/watch?v=RCLgt2A6KFw

Citat:
However, at the end of the day he was the best choice I think not just for America, he was the best choice for the world and I think the best choice it will turn out for Britain. Why do I think that? Well, it's really really simple because he's not an insane, progressive, woke, net zero, open border, trans inclusion lunatic which is what Kamala Harris and the Democrat Party of the United States currently is.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
4.

Om han nu inte går och självdör innan dess.
Har svårt att tro att han kommer sitta fyra år, än mindre åtta. Han är ju lika gaggig i början av sin presidentperiod som Biden är nu.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Som jag ser det har amerikanerna mycket mer alternativ att rösta på om man räknar in primärvalen än vad vi har i Sverige. Här har vi ett antal partier som för det mesta tycker samma sak i de flesta frågor. Inte mycket till valfrihet.
Att Trump blev vald 2016 trots att han hade sitt eget parti emot sig visar ju folkets makt att välja den politik de gillar.
Valet är det väl inte nån som ens funderar kring relaterat till demokrati, snarare vad det köpt för politik.

Republikanerna (GOP) har släppt in bakteriehärd i salongerna (MAGA) men vågar inte släppa taget med risk att behöva konkurrera.
Antingen blir Maga större separat eller så blir partiet utan konkurrenskraft vs dems.
De biter sig själva i arslet.
Senast redigerad av develi 2024-11-06 kl. 19:07.
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Nej jag är inte för krig. Därför tycker jag att Ryssland inte ska vinna någonting på kriget.

Så hade det nog varit i en perfekt värld.

Tyvärr så får nog Ukraina finna sig i att kompromissa med Ryssland om inga andra länder sänder trupper för att hjälpa dem på marken.

Till slut kan det tyvärr visa sig att tio tusentals Ukrainska män, kvinnor och barn dött i onödan.

Jag blir inte ledsen om jag har fel.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Titeln: "Stort"

Knappast, 3.5% som det ser ut just i skrivande stund. Ja, Trump har vunnit men som alltid i landet USA så är det marginellt.

Samla 10 personer slumpmässigt och inse att 5 av dessa röstade för Harris och 5 röstade för Trump.
Och att hälften av USA's befolkning nu är extremt missnöjda och andra hälften bara är glada att dom slipper "förlora".

Att vinna stort hade varit om Trump hade 70% eller mer.

Bam Michigan är klart som gick till Trump så nu har Trump 295 mot Harris 226 så "landslide" och betydlig mer än 3.5%!
Senast redigerad av Flaklypan 2024-11-06 kl. 19:05.
Citera
2024-11-06, 19:03
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leevancleef11
Endast fyra, man kan endast sitta två "terms" som det heter. En "term"= 4 år

Och det blev regel efter att F.D. Roosevelt kuppade systemet.
Kutym hade varit att ingen suttit längre än två mandatperioder pga att den förste presidenten Washington gjorde så. Det sket Roosevelt i och ställde upp två gånger till.
Efter det blev max 2 terms lag.
Citera
2024-11-06, 19:04
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nästan alla europas länder är med i Nato.
Det skulle ändå krävas en ersättare för Nato, vilket vore totalt onödigt då vi redan har Nato som fungerar utmärkt. Idiot.
En sak slog mig häromdagen. Om USA lämnar NATO så står EU helt själv emot väldigt många länder. Och med en liten hunds attityd.

Vår egen statsminister vill ju att kriget emot Ryssland fortsätter även ifall USA inte vill det.

Och Sveriges 10 miljoner människor med åsiktsmegalomani regerar.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Trump vann alla delstater i rostbältet. 292-244 just nu, lär bli 307 elektorer till Trump!
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Så hade det nog varit i en perfekt värld.

Tyvärr så får nog Ukraina finna sig i att kompromissa med Ryssland om inga andra länder sänder trupper för att hjälpa dem på marken.

Till slut kan det tyvärr visa sig att tio tusentals Ukrainska män, kvinnor och barn dött i onödan.

Jag blir inte ledsen om jag har fel.
Så du tycker det är fel att försvara sitt land mot en invasion är fel för att människor dör? Du är material för att bli medlem i "Svenska freds"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in