Citat:
Ursprungligen postat av
herrdrax
Grattis USA :
Detta var ert sista fria val .
Ni behöver inte bekymra er och rösta mer i framtiden som
mr Trump sa .
Grattis Världen:
Nu slipper vi krig och elände
Ukraina och Gaza krigen är snart ett minne blott.
Trump fixar det på 24 h
Någon klimat kris finns inte . Den är fake News .
Alltså ingenting att oroa sig över .
Vaccin är farligt så avskaffa dessa så blir vi friskare
Dårskap är vetenskap
Okunskap är kunskap
Lögn är sanning
Godnatt
Det är detta som gör debatten så förvirrande. Trump älskar ju vaccin. Såg inslaget på Joe Rogan häromdagen då han talade sig varm om vaccin. T.ex. hur förträffligt poliovaccinet varit för mänskligheten.
Klimatet ja, inte en jävel bryr sig. Tyvärr. Folk kör bil, konsumerar onödiga prylar och åker på semester. Dom slutade inte med detta bara för att Biden var president. Fatta att vi inte kommer sluta pumpa upp fossila bränslen så länge folk vill ha dem. De mest inbitna förespråkare för minskade co2 utsläpp är ofta de som orsakar mest utsläpp. Så nej, oavsett president kommer vi få se kraftigt höjda co2 halter och leva med konsekvenserna. För mig är det en klen tröst att kanske Harris kanske ojjat sig lite under tiden.
Och krigen. Vi får väl se. Trump pratar ju mycket om att han vill ha fred. Jag tror knappast så mycket kommer hända men om han mirakulöst skapar fred i Ukraina och Palestina så är jag väl glad för det-om det blir en någorlunda rättvis fred. Men så blir det inte. Harris har inte lyckats hon heller så ser inte så mycket att jaga upp sig över där heller.