2024-11-06, 18:47
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrdrax
Grattis USA :

Detta var ert sista fria val .
Ni behöver inte bekymra er och rösta mer i framtiden som
mr Trump sa .

Grattis Världen:

Nu slipper vi krig och elände
Ukraina och Gaza krigen är snart ett minne blott.
Trump fixar det på 24 h

Någon klimat kris finns inte . Den är fake News .
Alltså ingenting att oroa sig över .

Vaccin är farligt så avskaffa dessa så blir vi friskare

Dårskap är vetenskap

Okunskap är kunskap

Lögn är sanning

Godnatt

hmmm du har köpt MSMs kvacksalveri.

Varför tror du kända artster och dansare stöttade Biden och varför stöttade Elon Trump?

Läg väl märke till att Elon inte dansar utan han bygger saker, tex raketer som kommer tillbaks
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawlessfuck
Så du menar att om man inte vill kasta pengar på ukraina för att förlänga och eskalera konflikten så är man Putin vänlig

Ryssland har under i princip hela 2000 talet varit rätt aggressiv, va väl bara under Trumps styre de inte vågade invadera eller annektera ett annat land.

Du bör nog kolla lite på fakta och inte läsa en massa skrämselpropaganda!!!

Det finns inget att diskutera i den frågan eftersom republikanernas och Trumps uttalanden är väl dokumenterade som Putinvänliga. Du har inget att delge mig när det gäller just fakta om Trump och Putin.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Den där Kennedy verkar vara bitsk, envis och bråkig så vi får se hur länge Trump behåller honom.
Citera
2024-11-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Min poäng var att protektionism är dömt att misslyckas och de enda som får betala för det är USAs egna befolkning, och möjligen
Europa.

Tror du elände och krig är Bidens fel?
Protektionism är mycket bra mot länder som Kina där staten dopar industrierna med bidrag, nollränte lån osv
Citera
Medlem
Citat:
Va?? du verkar helt galen.

Nej det är vad demokraterna själva har sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Finns det någon slags naturlag som gör det omöjligt att ha ett starkt eget försvar när man är medlem i Nato? Nej precis. Tänk för fan lite innan du skriver, jag har inte tid med smörja.

Skaffar Europa sig eget försvar behövs inte Nato och Trump. Så smörjan om Nato är bara en enorm kostnad pga skrämselpropaganda om rysspöket grundat av vapenlobbyn. Känn dig blåst!
Citera
2024-11-06, 18:49
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skaffar Europa sig eget försvar behövs inte Nato och Trump. Så smörjan om Nato är bara en enorm kostnad pga skrämselpropaganda om rysspöket grundat av vapenlobbyn. Känn dig blåst!

EU var på väg att skaffa ett eget försvar med det stoppade USA.
Citera
2024-11-06, 18:50
Medlem
Proras avatar
Nej, Trump vann inte stort, vilket är trådens rubrik. Jag har också sett epitetet "jordskredsseger", vilket inte är sant. Saken är den att USA har ett valsystem som känns en smula ålderdomligt. I alla delstater utom två, får den som får en majoritet av rösterna samtliga elektorsröster för den delstaten. En liten majoritet i många stater kan av den ovetande uttolkas som en kraftig majoritet. UK har ett liknande system med enmansvalskretsar och det leder till att man blir sittande med två partier och ingen utveckling. Med proportioneliga valsystem får man en annan vitalitet i det politiska livet. Dock bra med en spärr för småpartier för att förhindra kaos.
Citera
2024-11-06, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Trump har sagt att han kommer införa strafftullar, hur fan kan svenskar vara glada över woketårar när detta kommer drabba vår ekonomi???

Trump vann pga ekonomiska frågor, thats it. De flesta skiter i woke eller icke woke, cold hard cash är allt det handlar om...

Han kommer sätta USA först och b l a Europeisk handel kommer att lida....
Exakt.

Att folk i usa inbillar sig att han ska föra dem i the golden Era är beklagligt, men att svenskar kan sitta och jubla över Trumps tillträde är helt obegripligt.
Det är mer risker än att svenskar får ut nåt positivt av det här. Både ekonomiskt och säkerhetsmässigt.

Hans vakthund är definitivt emot Nato och Ukraina och kan absolut försämra ännu mer än Trump på egen hand.

Det leder mig ännu mer till att se Maga som en störd personkult där hjärnan inte riktigt är med, förblindad av hans blindskär.
Citera
2024-11-06, 18:52
Medlem
Citat:
Min poäng var att protektionism är dömt att misslyckas och de enda som får betala för det är USAs egna befolkning, och möjligen
Europa.

Tror du elände och krig är Bidens fel?

Absolut så tror jag att det är Demokraternas fel. Nu är ju tullavgifter mer eller mindre kotym mellan länder. Visst vore ju världen bättre helt utan det. Men det förändrar ju inte faktan att så länge det finns stora ekonomiska skillnader i världen så kommer det alltid vara ett problem med att det är billigare nånannanstans.

Lika så med migrationen, kan man få ett bättre liv nån annanstans kommer alla vilja ha det, i praktiken skulle det ju dock aldrig att fungera, alla i världen kan inte flytta till USA eller Europa då finns ju inget välstånd kvar
Citera
2024-11-06, 18:52
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Haha det va det dummaste jag hört, du har redan bestämt hur det kommer bli och ger därefter två dåliga alternativ.
Jag delar inte din världs och framstidsbild över huvud taget, tvärt om och tur är väl det, för den verkar väldigt mörk och defaitistisk.

Globalismen är på dekis och tillbakagång, samma sak gäller för USA som stormakt och världspolis. Nu är det dags att göra Europa och alla våra stolta vackra nationer "great again"
Haha , det säger du och det sa Sabotuerna...

Det är inget jag bestämt , du måste väl fatta att globalismen är omöjlig att stoppa, frågan är hur vi gör det bästa av den för människor. Du verkar vilja leva i en fantasivärld.
Citera
2024-11-06, 18:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Protektionism är mycket bra mot länder som Kina där staten dopar industrierna med bidrag, nollränte lån osv
I ett väldigt kort perspektiv, ja.
I det längre måste Kina intergreras med alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in