Citat:
Ursprungligen postat av
timjoh
Tjena!
Har handlat med aktier i många år och äger idag några certifikat i crypto.
Aldrig riktigt haft intresset för crypto, men nu efter valet i USA så vem är inte..
Min plan är skulle vilja investera säg 10 000kr i 2-3 crypto totalt. Alltså ett köp 1 gång sen bara låta skiten ligga. Förlorar jag pengarna är det inget jag gråter över. Skulle någon av dessa cryptos skjuta iväg kommande åren med all hype div kända personer gör, behöver nog inte nämna några namn. Så har man ju rätt enkelt tjänat några enkla kronor.
Vill ha något enkelt helt enkelt då jag ej kommer köpa/ sälja dagligen.
Så efter lite läsande på nätet så fundera jag på köpa genom binance. Vill ha enkel penga överföring, och inte massa månadskostnader. Som sagt crypton ska bara ligga och vänta på bättre dagar, eller sämre
Enkelt:
Köp Bitcoincertifikat på Avanza. Om du verkligen måste ha något annat så köp Sol/Eth certifikat, men över tid så har aldrig någon "altcoin" presterat i närheten lika bra som Bitcoi. Överväg det...
Rekommenderat:
Köp Bitcoin på Binance, Kraken, Coinbase eller var som helst (se trådstart) och skaffa en egen wallet (se trådstart).
Jag lovar (!) att det är en härlig annorlunda känsla att ha full kontroll över sina egna värden. Det finns inget annat än dina egna tankar som kommer vara mer okonfiskerbara. Om inte annat, börja med småsumma i testsyfte.
Dessutom kommer du få upp ögonen för tekniken och vilja lära dig mer.
Snabbstart:
Ladda ner
Trust wallet, gå in på
Trijo (svensk site, med bank id) köp 150kr värt av Bitcoin som du skickar till din nya wallet. What can go wrong?