2021-06-15, 01:04
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Behöver en ny plånbok. Har haft blockchain.com, men den är skitstrulig. Testade Bitpanda men den nekade till mitt ID, vet inte varför.

Måste vara en onlineplånbok. Ingen nedladdning. Ingen app. Ingen swish. Ska ta Mastercard och gå att köpa BTC genom sajten.

Vad ska jag testa nu?

Ska lägga till att jag har ingen vettig mobil så om det tillhör en app som måste användas är det inte så lämpligt.

Behöver verkligen idéer.
Citera
2021-06-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ska lägga till att jag har ingen vettig mobil så om det tillhör en app som måste användas är det inte så lämpligt.

Behöver verkligen idéer.

Testat Binance.com ?
Citera
2021-06-15, 17:53
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Testat Binance.com ?

Nej. Finns inte på den listan jag utgått från. Ska testa, tack.
Citera
2021-06-22, 08:08
Medlem
LedarhundenAdolfs avatar
Vart köper man BTC utan att behöva skicka iväg högupplöst kopia på fram och baksida på sin legitimation?
Eller kräver alla det nu för tiden?
Känns ju inte kul om ID kortet kommer på vift.
Citera
2021-06-22, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LedarhundenAdolf
Vart köper man BTC utan att behöva skicka iväg högupplöst kopia på fram och baksida på sin legitimation?
Eller kräver alla det nu för tiden?
Känns ju inte kul om ID kortet kommer på vift.

Har inte använt safello och btcx på ett tag, men där har du kunnat köpa utan att skicka in bilder på ditt leg (istället använder du bankid).

Men jag rekommenderar dig ändå att gå igenom KYC på någon sida om det är så att du kommer köpa oftare, för det tenderar att vara lite billigare avgifter på dessa sidor, speciellt om du tänker köra SEPA betalningar.
Citera
2021-06-22, 17:06
Medlem
Kingandaces avatar
Alltså, jag ska köpa BTC och sätta in på min wallet. Köpte för 400kr igår på Binance. Skulle sedan skicka det till min wallet. Slutsumman jag skulle få till wallet va ca 200kr. Sinnessjuka avgifter just nu. Finns det nånstans man kan köpa så BTCn landar på min wallet direkt vid köp? För att slippa en transaktionavgift?|
Citera
2021-06-22, 21:05
Medlem
Det krävs en transaktion och därmed en avgift för att skicka BTC till din plånbok. Använd inte Bitcoin eller Ether om du ska prova med en så liten summa. Testa istället något billigare alternativ som t.ex. Bitcoin Cash, DASH eller Monero. Där kostar överföringen bara ett par ören.
Citera
2021-06-23, 10:56
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det krävs en transaktion och därmed en avgift för att skicka BTC till din plånbok. Använd inte Bitcoin eller Ether om du ska prova med en så liten summa. Testa istället något billigare alternativ som t.ex. Bitcoin Cash, DASH eller Monero. Där kostar överföringen bara ett par ören.

Jag ska sätta in på flugsvamp, därav är jag tvungen att använda BTC.. Men är avgiften fast, eller är det en viss procent av hela beloppet man skicka?
Citera
2021-06-23, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Jag ska sätta in på flugsvamp
Överflödig information.

Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
därav är jag tvungen att använda BTC.. Men är avgiften fast, eller är det en viss procent av hela beloppet man skicka?

Avgiften är baserad på hur mempoolen ser ut. Hur stor kö det är.

Vissa klienter låter dig ställa on vilken prioritet du vill ha, snabb, medel eller låg typ och då går de som betalar mer före i kön och transaktionen går igenom fortare.

Just nu tror jag det spelar ganska liten roll, då mempoolen är förhållandevis låg. Men hade du kört i april hade du kunnat tvingats betala hundra tals kronor för en transaktion.
https://jochen-hoenicke.de/queue/#BTC,6m,weight

*edit*
Här kan du räkna ut vad det kommer kosta beroende på hur snabbt du vill att transaktionen ska gå igenom (de flesta tar segwit transaktioner nu förtiden)
https://www.buybitcoinworldwide.com/fee-calculator/
Senast redigerad av se_där... 2021-06-23 kl. 18:54.
Citera
2021-06-26, 20:58
Medlem
Vart har du hittat Electrums app? Har letat som en tok men hittar ej..
Citera
2021-06-26, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LirCat
Vart har du hittat Electrums app? Har letat som en tok men hittar ej..
https://electrum.org/#home

How To Setup & Use Electrum Wallet 2021 (Step By Step)
Citera
2021-06-27, 17:49
Medlem
Jag är helt färsk i krypto djungeln. Behöver tips på vart jag kan köpa eth och bitcoins med så låga avgifter som möjligt. Tänkte investera mellan 30-100k totalt. Runt 50 har jag tänkt lägga på eth och btc.

Använder trust wallet. Är den bra?

Köpte eth för 425kr på bt.cx. Bara för att testa och förde över till min trust wallet då fick jag bara eth värt 375kr. Det håller ju inte med sånna avgifter om jag handlar för större summor. Om avgiften är procentuell då.

Ursäkta om jag ställer dumma frågor men är somsagt helt färsk i det här med krypto!

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in