2026-01-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaStyggaAnna
Det är bra att veta.

På tal om Bitcoin. Svenska banker hatar ju allt som har med crypto att göra, hur löser du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag har hittills använt Revolut för fiatsidan av affären. Och vid ett tillfälle PayPal.

Handeln med euro är dessutom störst på hodlhodl, vilket ger att det oftast blir bättre kurs mot om man handlar med euro.

Rättelse: Vad jag ville skriva är att det oftast blir bättre kurs om man handlar i euro, vilket man enkelt kan göra om man använder Revolut.
Citera
2026-01-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Rättelse: Vad jag ville skriva är att det oftast blir bättre kurs om man handlar i euro, vilket man enkelt kan göra om man använder Revolut.

Revolut säger du. Ok, skall kolla närmare på dem.
Citera
2026-01-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaStyggaAnna
Revolut säger du. Ok, skall kolla närmare på dem.

Dvs, revolut för eurodelen. För bitcoindelen använder man (förstås) en egenkontrollerad och KYC-fri plånbok.
Citera
2026-02-13, 09:41
Medlem
Jag har en order månaden ut på Nordnet som köper Valour BTC Zero vid 57kr/st (vid ca 63.800USD/BTC

Om börsen är stängd och bitcoin går ner till 58.000USD/BTC innan öppning kommer då min order läggas på 57kr/st ändå eller får jag bättre pris?

Tack på förhand
Citera
2026-03-09, 15:12
Medlem
Vet inte om det är riktigt rätt tråd, men om man tycker att det är för trist att bara hodla bitcoin och vill spela på aktier och andra finansiella instrument, så verkar den här intressant:

https://roxom.com/

Allt på den är prissatt i bitcoin, så det är ingen risk att man tror sig göra bra affärer samtidigt som man förlorar i bitcointermer.

Jag har inte använt den själv och vet inget om den mer än att jag stötte på rolig och påkostad reklam i en video. Så DYOR om du vill testa den.
Citera
2026-03-12, 16:38
Medlem
Jag skickar fiat från Revolut till Coinbase när jag köper bitcoin. Men så fort det rör sig om ett lite ”större” belopp (mer än 15 tusen SEK) så tar det ju tvärstopp när man försöker föra över från sin svenska bank (LF, Ica, Swedbank…) till Revolut. Hur gör ni?

Med Bitcoin kan jag skicka pengar vart som helst i världen, men fiat-bankerna har inte lyckats lösa så att jag kan föra över 20 tusen kr till en bank i ett annat EU-land. Trots EU:s påstådda fria rörlighet av kapital…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in