2024-10-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Genom att de sprutar oskyddade i fittor?

Men det orsakar väl snarare graviditet. Inte abort.
Citera
2024-10-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om de använder preventivmedel men inte på ett perfekt sätt. Du får kolla min konversation med Guzman.

Jag ser inte hur det kan orsaka abort. Det enda som kan orsaka abort är att en gravida kvinna bestämmer sig för att göra abort.
Citera
2024-10-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men det orsakar väl snarare graviditet. Inte abort.
Män tenderar att spruta oskyddat i fittor mycket mycket oftare än de vill ha barn märkligt nog.
Citera
2024-10-31, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag ser inte hur det kan orsaka abort. Det enda som kan orsaka abort är att en gravida kvinna bestämmer sig för att göra abort.
Guzman skrev att det var finurligt att kvinnor kunde göra abort då efter att män varit oansvariga nog att ha gjort dem gravida.
Citera
2024-10-31, 20:04
Medlem
Citat:
Men nu finns ju en kostnad och det var hans fel att kostnaden uppstod från början. Enda sättet att frånsäga sig framtida kostnader är att se till så att inga kostnader uppstår.

Du är för korkad att prata med, du förstår inte efter 100 inlägg...

DET ÄR INTE BARA HANS FEL ATT EN KOSTNAD UPPSTÅR, DET ÄR BÅDAS FEL!

Båda blir då ansvariga för fostret, exakt lika mycket! Och har man SAMMA ANSVAR ska man ha SAMMA MAKT!

Just nu har bara kvinnan makt, därför är det orättvist! Fatta!
Citera
2024-10-31, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Båda blir då ansvariga för fostret, exakt lika mycket! Och har man SAMMA ANSVAR ska man ha SAMMA MAKT!

Och eftersom det är bådas fel ska han gå skadeslös?

Om det bara hade varit hennes fel, skulle han behöva betala då?
Citera
2024-10-31, 20:48
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:

Som man får man tänka efter före, vill man inte ha barn så sprutar man inte sperma i kvinnan. När väl befruktning skett är det i kvinnans kropp allt sker, kvinnan som får modersinstinkter och hon som ”bygger” barnet och sedan föder ut det. Hennes kropp, hon bestämmer. Självklart ska mannen ta sitt ansvar om hon väljer att behålla barnet.
Citera
2024-10-31, 20:54
Medlem
Citat:
Och eftersom det är bådas fel ska han gå skadeslös?

Om det bara hade varit hennes fel, skulle han behöva betala då?

Ja, han ska KUNNA gå skadelös eftersom kvinnan kan det genom en abort.
Citera
2024-10-31, 20:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Guzman skrev att det var finurligt att kvinnor kunde göra abort då efter att män varit oansvariga nog att ha gjort dem gravida.

Njae riktigt så var det inte. Kvinnor som låtit sig bli gravida fastän de inte vill har räddningsplankan abort.
Citera
2024-10-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Som man får man tänka efter före, vill man inte ha barn så sprutar man inte sperma i kvinnan. När väl befruktning skett är det i kvinnans kropp allt sker, kvinnan som får modersinstinkter och hon som ”bygger” barnet och sedan föder ut det. Hennes kropp, hon bestämmer. Självklart ska mannen ta sitt ansvar om hon väljer att behålla barnet.

Att en man sprutar i kvinnan är exakt lika mycket kvinnas fel.

Antingen är hon med på oskyddat sex eller så blir hon våldtagen, finns inget mellanting. Finns inget som heter "han gjorde henne gravid" utan DE gjorde TILLSAMMANS henne gravid.

Jag håller inte med att hon ska ha makt bara för att det är hennes kropp. Fostret där inne är BÅDAS, den "ägs" så att säga 50/50 av båda två. Att vara gravid är del av det kvinnliga könet, det får man ta, men ska inte ge en några fördelar.

Du säger det själv "hon väljer att behålla barnet", har mannen ett sånt val? Kan han välja att behålla det om hon inte vill? Nej, det är orättvist. På samma sätt, kan han välja att göra abort om hon inte vill? Nej, det är orättvist.

Det är 2-0 i makt till kvinnan, jag anser att det är totalt fel!
Citera
2024-10-31, 20:59
Avslutad
Citat:
Ja, han ska KUNNA gå skadelös eftersom kvinnan kan det genom en abort.
Nä det kan kan han ju inte eftersom det finns en kostnad och att den finns är hans fel.
Citera
2024-10-31, 21:04
Medlem
Citat:
Nä det kan kan han ju inte eftersom det finns en kostnad och att den finns är hans fel.

Jag VET hur lagen är just nu, men vi pratar ju hur det BORDE vara.

Jag vet inte hur jag ska förklara så du fattar...

JA, det finns en kostnad för barnet. MEN varje kvinna som inte vill betala för barnet SLIPPER betala, eftersom de har valet att göra abort. Abort = inget barn = inget att betala.

En kvinna kan alltså ducka att betala i dagens läge. Och graviditeten är lika mycket hennes fel.

Kan en man ducka? Nej, men han BORDE kunna göra det, så att det blir jämlikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in