2024-10-31, 19:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja precis, och så kan vi ju hoppas att han inte bär sig så oansvarigt åt nästa gång då så slipper hon göra abort bara för att han inte kan ta ansvar.

Jag har väl hela tiden skrivit att jag hoppas att aborttalen kan gå ner för jag är helt övertygad om att många av dem lätt skulle ha kunnat undvikas.
Sedan är jag även övertygad om att väldigt många av de som gjorde abort mycket väl är rustade för att ta hand om ett barn. Det är nog ingen större andel som verkligen gör abort av nöd.
Citera
2024-10-31, 19:11
Medlem
[quote=JoaquinGuzman|89968154]Jag har väl hela tiden skrivit att jag hoppas att aborttalen kan gå ner för jag är helt övertygad om att många av dem lätt skulle ha kunnat undvikas.
/QUOTE]
Det är ju för att jag vet hur mycket du brinner för färre aborter som jag är intresserad av hur du själv bidragit till att hålla aborterna nere. Till exempel genom att alltid skydda dig själv? Eller genom att initiera en diskussion om preventivmedel innan du har sex med någon ny? Eller genom att som minst inte ha oskyddat kuk-i-fittasex?

Något bidrar du väl med själv i denna för dig så viktiga fråga tänker jag?
Citera
2024-10-31, 19:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
[quote=Bimbodeluxe|89968198]
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har väl hela tiden skrivit att jag hoppas att aborttalen kan gå ner för jag är helt övertygad om att många av dem lätt skulle ha kunnat undvikas.
/QUOTE]
Det är ju för att jag vet hur mycket du brinner för färre aborter som jag är intresserad av hur du själv bidragit till att hålla aborterna nere. Till exempel genom att alltid skydda dig själv? Eller genom att initiera en diskussion om preventivmedel innan du har sex med någon ny? Eller genom att som minst inte ha oskyddat kuk-i-fittasex?

Som jag skrivit till dig har jag ju svarat på dina tre frågor. Har du inte förstått det ännu????????
Citera
2024-10-31, 19:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Som jag skrivit till dig har jag ju svarat på dina tre frågor. Har du inte förstått det ännu????????
Citera
2024-10-31, 19:20
Avslutad
Citat:
Sedan är jag även övertygad om att väldigt många av de som gjorde abort mycket väl är rustade för att ta hand om ett barn. Det är nog ingen större andel som verkligen gör abort av nöd.
Nä men det är ju bra att du fattar att vissa aborter orsakas av att män är oansvariga.
Citera
2024-10-31, 19:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nä men det är ju bra att du fattar att vissa aborter orsakas av att män är oansvariga.
Har aldrig påstått något annat.
Citera
2024-10-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ah sorry. I min värld svarar man på ett alternativ vid 1,X,2-frågor. Du svarade på alla och jag fattade inte det. My bad.
Citera
2024-10-31, 19:27
Medlem
Citat:
Men barnet finns ju inte ens så det finns ju inte ens någon kostnad?

Det är ju det jag menar.

Hon duckar en kommande kostnad som är hennes fel, genom att göra en abort.

Mannen kan inte ducka den här kostnaden vad han än gör, det är vad som är orättvist.

Så sammanfattat:

Kvinnan är 50% skyldig till en graviditet
Mannen är 50% skyldig till en graviditet

Föds barnet så blir det en kostnad!

Ingen kan ducka kostnaden när väl barnet föds MEN:

Kvinnan kan ducka kostnaden INNAN barnet föds genom en abort
Mannen kan INTE ducka kostnaden INNAN barnet föds

DET är vad som är orättvist. Eftersom kvinnan har alternativet abort så behöver mannen OCKSÅ ett alternativ. Det alternativet är juridisk abort, dvs han frånsäger sig allt ansvar kring barnet. Han måste självklart säga det innan barnet är fött, men så länge han säger till i god tid, borde han får det.

Om mannen säger till i tid och kvinnan ändå VÄLJER att föda barnet, får hon ansvara för det helt själv, för det var enbart hennes val då att behålla det. Om hon tycker det är orättvist att betala själv, gör en abort så slipper hon det!
Citera
2024-10-31, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är ju det jag menar.

Hon duckar en kommande kostnad som är hennes fel, genom att göra en abort.

Mannen kan inte ducka den här kostnaden vad han än gör, det är vad som är orättvist.

Så sammanfattat:

Kvinnan är 50% skyldig till en graviditet
Mannen är 50% skyldig till en graviditet

Föds barnet så blir det en kostnad!

Ingen kan ducka kostnaden när väl barnet föds MEN:

Kvinnan kan ducka kostnaden INNAN barnet föds genom en abort
Mannen kan INTE ducka kostnaden INNAN barnet föds

DET är vad som är orättvist. Eftersom kvinnan har alternativet abort så behöver mannen OCKSÅ ett alternativ. Det alternativet är juridisk abort, dvs han frånsäger sig allt ansvar kring barnet. Han måste självklart säga det innan barnet är fött, men så länge han säger till i god tid, borde han får det.

Om mannen säger till i tid och kvinnan ändå VÄLJER att föda barnet, får hon ansvara för det helt själv, för det var enbart hennes val då att behålla det. Om hon tycker det är orättvist att betala själv, gör en abort så slipper hon det!
Men nu finns ju en kostnad och det var hans fel att kostnaden uppstod från början. Enda sättet att frånsäga sig framtida kostnader är att se till så att inga kostnader uppstår.
Citera
2024-10-31, 19:36
Medlem
Citat:

Hur orsakas aborter av att män är oansvariga?
Citera
2024-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Genom att de sprutar oskyddade i fittor?
Citera
2024-10-31, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om de använder preventivmedel men inte på ett perfekt sätt. Du får kolla min konversation med Guzman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in