Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Ni glömmer väl inte bort att kolla prisjusteringen emellanåt?
Om priset på produkten du köpte har sänkts inom 30 dagar så får du pengarna insatta på ditt Temukonto (ibland får man de till bankkontot igen).
Har tack vare denna funktion fått tillbaka flera hundra (om inte någon tusenlapp redan).
Du går till
Du —> Dina beställningar —> Skickad —> Klicka på de tre punkterna på vänster sida (om knappen prisjustering inte syns) bredvid Lämna recension och välj prisjustering.
Ps Temu är som ett jvla gift och du kan lätt bli beroende av att shoppa där.
Tack för tipset! Det där kände jag inte till. Fick några kronor tillbaka. Man får ju gå in då och då och hålla koll helt enkelt.
Du beskriver appen va? Använder man dator/browser får man klicka upp beställningen (öppna den, så man ser varorna man beställt). Då finns en meny till höger. Näst sista knappen, Price Adjustment.
Ja, håller med dig. Har inte handlat jättemycket, men nog är det vanebildande. Älskar hur smidigt allt funkar. T.ex. att man har lite tid på sig efter beställning att göra ändringar, om man ångrar ett köp eller glömt att lägga till nåt.
Likaså returer. Sist hade ett set med 4 puckar i glas (har ett speciellt användningområde) fått en smäll. Märkligt, då de var synnerligen väl packade, först i cellplast med ett hål för varje puck och lock över. Två såg ut som om de fått en smäll med en hammare på kanten. Svårt att tro att det var en transportskade, såg snarare ut som de fått en smäll innan de packades. Om lådan tappats hade inte skadan sett ut så där. Men...
Jag fotade med visst besvär skadorn, inte lätt att fota klart glas, men när jag skickat in min beskriving samt bilder kom omedelbart ett meddelande upp om att jag fick fick pengarna tillbaka och inte behövde returnera varan. Så jag fick två gratis och det var precis så många jag egentligen behövde. 😁
Är det nån som behövt skicka tillbaks någonting? Har en känsla av att det är så här det alltid går till.