2024-10-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHeroPowers
Jag svamlar aldrig. Det du skriver nu har jag lagt fram veteskapliga artiklar som motbevisar medans du fortsätter säga "Det kan inte vara is med gift i för vatten blir till is när det fryser!"
Det säger en del om hur du resonerar och jag vill inte ligga på en nivå där man förolämpar en person hit och dit. Det stör mig väldigt mycket, sättet du argumenterar på. DU BLIR ÖVERBEVISAD, FORTSÄTTER HÄVDA ATT DET SOM DU SKRIVER SOM BEVISATS VARA FEL ÄR KORREKT!!!

Det finns ingen mening att debattera med dig. Du påstår att för att vatten fryser till is är det rent vatten, det kan inte vara så att ngn förgiftar vattnet och sen fryser det till is precsi på samma sätt som det gör utan gifet.

Förstå liknelsen nu med is/vatten mot utsläpp, snälla reagera inte fel nu.. fast det lär du göra. Du blir ignorerad direkt om du fortsätter svamla btw.

Vad som gör den här konspirationsteorin så urbota dum är att det inte ens är en enhetlig konspirationsteori utan ni tomtar flyttar målstolparna frisk.

Ditt senaste svammel går alltså ut på att "chemtrails" är contrails men där man har tillsatt något läskigt gift i iskristallerna?

Har du några bevis för att det finns gift i strimmorna?
Citera
2024-10-28, 09:35
Medlem
Citat:
Om en person skjuter en missil från en båt går det inte att skjuta från en fighter-jet?
seriöst?!?!?!?!

Har du bevis för att det skjuts ut "chemtrails" från "fighter-jets"?

Citat:
... medans du fortsätter säga "Det kan inte vara is med gift i för vatten blir till is när det fryser!"...

Du måste ju för fan hålla någon slags röd tråd i det du tror dig ha bevisat.

Handlar det om chemtrailskanoner i stridsflygplan eller handlar det om contrails med tillsatt gift?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-28 kl. 10:07.
Citera
2024-10-28, 09:41
Medlem
Citat:
... DU BLIR ÖVERBEVISAD, FORTSÄTTER HÄVDA ATT DET SOM DU SKRIVER SOM BEVISATS VARA FEL ÄR KORREKT!!!....

Ur ett psykologiskt perspektiv är du intressant. Du anser alltså att det finns "100% bevis" för chemtrails och att det är alla andras fel att de inte förstår dina "bevis".

Men någonstans långt där inne borde väl till och med du begripa att dina så kallade bevis inte är så bra om de inte övertygar andra? Och det handlar ju inte bara om att du inte lyckas övertyga mig, det handlar ju trots allt om att du inte lyckas övertyga någon utanför er förvirrade krets.
Citera
2024-10-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ur ett psykologiskt perspektiv är du intressant. Du anser alltså att det finns "100% bevis" för chemtrails och att det är alla andras fel att de inte förstår dina "bevis".

Men någonstans långt där inne borde väl till och med du begripa att dina så kallade bevis inte är så bra om de inte övertygar andra? Och det handlar ju inte bara om att du inte lyckas övertyga mig, det handlar ju trots allt om att du inte lyckas övertyga någon utanför er förvirrade krets.

Jag bryr mig inte om att du inte förstår hur vetenskap fungerar och att du inte förstår att bara för att något skapar ett spår utan ämnen går det inte att fylla en tank med något som skapar samma spår med tillsatta ämnen. Förstår du inte denna enkla logik i kombination med att förstå att den veteskapliga artikeln jag länkade gör att detta inte är en teori, det är sanning, ska du inte heller försöka lägga fram texten som om du är pedagogisk, när du är intantilen. Person som saknar logiska argument som kan bevisa vad de talar för, gör alltid som du. De försöker med pinsamma persongrepp förminska sin "motståndare" i debatten.

Jag försöker inte övertyga någon. Jag har lagt fram bevis som 100% styrker vad jag säger. Att du inte förstår att en tank som ger ett visst spår i luften kan fyllas med ämnen och därmed ge samma spår som ger en annan effekt är som att säga "Nej, det finns inga gifta utsläpp i vätskor som de dumpar i havet, för de har dumpat vätska A och den var inte giftig, och om man dumpar vätska B i samma hav och det ser likadant ut rent visuellt så kan det inte vara något skillnad för jag förstår inte hur logiskt tänkande fungerar.

En struts har givetvis ett huvud även om de kör ner det i marken, detta förstår inte du.
Citera
2024-10-28, 10:58
Medlem
Citat:
Har du bevis för att det skjuts ut "chemtrails" från "fighter-jets"?

Du måste ju för fan hålla någon slags röd tråd i det du tror dig ha bevisat.

Handlar det om chemtrailskanoner i stridsflygplan eller handlar det om contrails med tillsatt gift?

Vad anser du om cloud seeding? Det existerar iaf, påstår du?
Citera
2024-10-28, 11:13
Medlem
Citat:
... Jag har lagt fram bevis som 100% styrker vad jag säger. ...

Det är nog läge för dig att backa och summera vad du egentligen säger.

Citat:
Sen de fakta att de släpper ut ämnena när det är klar sky, man ser hur det börjar sprida ut sig, nästa dag är skyn täckt av onaturliga moln som mer ser ut som ett gigantiskt täcke av moln som inte formats.

Vad finns det för fakta att det finns "ämnen" i strimmorna? Och vad finns det för bevis för att det handlar om "onaturliga moln"?

Citat:
... "Det kan inte vara is med gift i för vatten blir till is när det fryser!"...

Vad finns det för bevis för att det finns gift i flygplanens avgaser?

Citat:
Om en person skjuter en missil från en båt går det inte att skjuta från en fighter-jet?
seriöst?!?!?!?!

Vad finns det för bevis för att det skjuts ut chemtrails-missiler från stridsflygplan?

Citat:
... att du inte förstår att bara för att något skapar ett spår utan ämnen går det inte att fylla en tank med något som skapar samma spår med tillsatta ämnen...

Vad finns det för bevis för att strimmorna har "tillsatta ämnen"?
Citera
2024-10-28, 11:16
Medlem
Citat:
Det är nog läge för dig att backa och summera vad du egentligen säger.

Vad finns det för fakta att det finns "ämnen" i strimmorna? Och vad finns det för bevis för att det handlar om "onaturliga moln"?

Vad finns det för bevis för att det finns gift i flygplanens avgaser?

Vad finns det för bevis för att det skjuts ut chemtrails-missiler från stridsflygplan?

Vad finns det för bevis för att strimmorna har "tillsatta ämnen"?

Här är bevis på tillsatta ämnen:
https://www.britannica.com/video/what-is-cloud-seeding/-306620
https://www.youtube.com/watch?v=QXXr_cb8mNQ&ab_channel=IndiaToday är det här bevis? Svara nu. Jag vill veta om du anser att det här bevisar 100% att de använder tillsattta ämnen. Jag vill också att du erkänner att du haft fel hela tiden som du betett dig som du haft rätt, då det stör mig enormt med personer som, som endast har ego utan insikt.
Citera
2024-10-28, 11:17
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=QXXr_cb8mNQ&ab_channel=IndiaToday är det här bevis? Svara nu. Jag vill veta om du anser att det här bevisar 100% att de använder tillsattta ämnen. Jag vill också att du erkänner att du haft fel hela tiden som du betett dig som du haft rätt, då det stör mig enormt med personer som, som endast har ego utan insikt.

Här är nämnligen 100% bevis i detalj på hur de skapar onaturliga moln. Påstår du något annat?
Citera
2024-10-28, 11:17
Medlem
Citat:
Vad anser du om cloud seeding? Det existerar iaf, påstår du?

Vi får ju försöka hålla oss till trådens ämne: strimmorna som syns på en klar himmel och hög höjd. Tråden handlar inte om cloud seeding av regnmoln.

Och nej, cloud seeding förekommer inte som vita strimmor på en klar himmel. Cloud seeding har aldrig och kommer aldrig att se ut som contrails.

Faktum är att cloud seeding inte ens syns från marken eftersom det sker ovanför ett molntäcke.
Citera
2024-10-28, 11:22
Medlem
Citat:

Vi pratar ju uppenbarligen om olika saker. Jag pratar om strimmorna som syns på en klar himmel och på hög höjd.

Citat:
... Jag vill också att du erkänner att du haft fel hela tiden som du betett dig som du haft rätt, då det stör mig enormt med personer som, som endast har ego utan insikt.

Nej jag har inte haft fel. Du har inte presenterat några som helst bevis för att strimmorna vi ser är något annat än contrails.
Citera
2024-10-28, 11:34
Medlem
Citat:
Vi pratar ju uppenbarligen om olika saker. Jag pratar om strimmorna som syns på en klar himmel och på hög höjd.

Nej jag har inte haft fel. Du har inte presenterat några som helst bevis för att strimmorna vi ser är något annat än contrails.

Tillsätter du chemicals i contrails får du chemtrails, vill du inte att folk ska veta om detta säger du såklart "det är bara vatten som fryst till is, det finns inget gift!"
De lättlurade kommer direkt att lyssna och tänka "Aha!", de som tänker logiskt kommer givetvis förstå "Du menar... om du tillsätter gift i vattnet som sen fryser till is, kommer vattnet med gift i som blev till is inte innehålla gift för att du visade upp vatten utan gift som frös till is?". Så resonerar du, därför tror du att du har rätt. Nu har du iaf fått visuella bevis som tydligen behövs för att uppdatera dig? Så nu har jag rätt?
Citera
2024-10-28, 11:37
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/shorts/cluo0bT7kfs här har vi bevis. Nu ber du om ursäkt då eller? Eftersom du försöker få andra att framstå som de inte förstår och att de ska ge dig rätt när du påstår dig har rätt antar jag att du ber om ursäkt nu då, då jag med den här länken just bevisade att det jag påstår stämmer?
Som jag skrev, bara för att det UTAN ämnena skapar ett spår betyder det inte att det kan användas för att ha ämnen i spåret!!!!

Vilket även var min liknelse med vatten som blir till is utan gift, och vatten som blir till is med gift i. skrev även till att det var en liknelse men då ville du ha bevis på gift trots att jag underströk att det var en liknelse och inget argument att tas ordagrant på sättet du gjorde det!!!

Bevis för att strimmorna vi alla ser är "chemtrails"? Nej verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in