2025-07-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Ja 17 nya inlägg per dag är ju inte så illa.

Fast det hänger ju på kvaliteten på inläggen, fotografier på strimmor i skyn säger ju inte så mycket. Den typen av inlägg har vi sett i decennier.

Kommer det fram något nytt? Någon förklaring på hur man särskiljer mellan con- och chemtrails?
Citera
2025-07-01, 16:20
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Medskyldiga genom passivt deltagande i lögnen och avsiktligt avståndstagande från sanningen.

Ja fy fan!

Här en aktiv grupp "Chemtrails i Sverige" https://www.facebook.com/groups/152252688245862

Aktivitet
17 nya inlägg idag
215 under den senaste månaden
2 915 medlemmar totalt

Inga nya medlemmar under den senaste veckan
Skapat för 12 år sedan

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Den typen av inlägg har vi sett i decennier.

Kommer det fram något nytt? Någon förklaring på hur man särskiljer mellan con- och chemtrails?

Du kan väl skriva där och tala om dina contrails som du fixerat dig vid.
Citera
2025-07-01, 16:57
Medlem
Citat:
Du kan väl skriva där och tala om dina contrails som du fixerat dig vid.

Nej det är en privat grupp så jag kan inte ens läsa.

Jag gissar att den är privat för ni vill vara ifred i ert kaninhål. En censurerad plats där bara en sorts åsikt accepteras, en slags ljudisolerad cell där ni slipper ha kontakt med verkligheten.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-01 kl. 17:02.
Citera
2025-07-01, 17:03
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Nej det är en privat grupp så jag kan inte ens läsa.

Jag gissar att den är privat för ni vill vara ifred i ert kaninhål. En censurerad plats där bara en sorts åsikt accepteras.

Du gissar att den är censurerad och väljer att göra din gissning till sanning.

https://www.facebook.com/groups/152252688245862
Citera
2025-07-01, 17:22
Medlem
Citat:
Du gissar att den är censurerad och väljer att göra din gissning till sanning.

https://www.facebook.com/groups/152252688245862

Om det inte finns en diskussion om hur man särskiljer contrails och chemtrails så är det en censurerad plats där bara en åsikt accepteras.

Så hur går diskussionen om detta? Har ni kommit fram till något?
Citera
2025-07-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka ”dom sakerna”? Har du ens nämnt några indicier på att de vita strimmorna jetplan på hög höjd innehåller hemliga ämnen?

"Dom sakerna"? (geoengineering, sprayande, partiklar som sprids från flygplan osv.)

Mycket förklaras t ex av Dane Wigington i Geoengineeringwatch, och dom han intervjuar.
Det ligger lång erfarenhet, studier, m.m. från kunniga experter bakom detta.

Climate modification nanoparticles in our atmosphere are engineered, lab testing confirms. Climate engineering jet aircraft dispersions are not “jet exhaust / soot”, they are manufactured nanoparticles of elements specifically named in climate engineering patents.

Climate Engineering Nanoparticles In Our Atmosphere, Lab Testing Confirms
https://geoengineeringwatch.org/climate-engineering-nanoparticles-in-our-atmosphere-lab-testing-confirms/
Citera
2025-07-01, 17:51
Medlem
Citat:
Och vad tror ni att foton på strimmor bevisar? Vad är det som talar emot att det är fotografier på contrails?

Det som talar i mot "bara kondens" är den kollektiva uppvakningen, myndigheternas/massmedias hämlighållande, precis INGEN interess i media/myndigheter att ställa kritiska frågor. Säger dom nåt är det bara "konspirationsteoretiker". Trollen/yrkesdebunkers i kommentarsfält säger "korkade/foliehatt, kondens, contrails" m.m.

Experter på temat chemtrails/geoengineering/föroreningar i natur/miljö intervjuas aldrig. Jag har i alla fall aldrig sett detta, fast det finns massor som har mängder av kunnskap och lång fartstid att gräva fram info.
Statsbetalda journalistiken (massmedia/MSM) är slut, då dom bara arbetar för privata interessen, fast låtsas som annat.

Vad bevisar att det bara är kondens?
Citera
2025-07-01, 17:55
Medlem
Citat:
Är ju tyvärr en privat grupp så jag kan inte kolla vad ni skriver.

Varför en privat grupp? Är ni rädda för en öppen diskussion där olika åsikter och kunskap möts? Föredrar ni att befinna er i ett skyddat kaninhål där alla tycker lika? Ett kaninhål där ni i lugn och ro kan fortsätta blunda för fakta?

Jag gissar, då jag har varit på andra grupper, fast inte denna efter vad jag minns.
Dom vil kanske inte infiltreras av troll och yrkesdebunkers, samt msm-journalister som vil snoka och registrera vem som är "foliehattar" och "konspirationsteoretiker". Helt naturligt att hålla dom som bedriver skit-spel undan sådan grupp.
Citera
2025-07-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Jag gissar, då jag har varit på andra grupper, fast inte denna efter vad jag minns.
Dom vil kanske inte infiltreras av troll och yrkesdebunkers, samt msm-journalister som vil snoka och registrera vem som är "foliehattar" och "konspirationsteoretiker". Helt naturligt att hålla dom som bedriver skit-spel undan sådan grupp.

Så de föredrar att stanna kvar i ett skyddat kaninhål.

Men det där med MSM-journalister låter ju kontraproduktivt med tanke på att ni vill komma till tals.

Citat:
Att massmedia behöver bekreftelser är normalt, men då måste dom först intervjua "konspi-teoretikarna" och diskutera med dom...

Det blir svårt om de håller till på privata facebookgrupper utan möjlighet till insyn.
Citera
2025-07-01, 18:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
"Dom sakerna"? (geoengineering, sprayande, partiklar som sprids från flygplan osv.)

Mycket förklaras t ex av Dane Wigington i Geoengineeringwatch, och dom han intervjuar.
Det ligger lång erfarenhet, studier, m.m. från kunniga experter bakom detta.

Climate modification nanoparticles in our atmosphere are engineered, lab testing confirms. Climate engineering jet aircraft dispersions are not “jet exhaust / soot”, they are manufactured nanoparticles of elements specifically named in climate engineering patents.

Climate Engineering Nanoparticles In Our Atmosphere, Lab Testing Confirms
https://geoengineeringwatch.org/climate-engineering-nanoparticles-in-our-atmosphere-lab-testing-confirms/

Men? Det är ju bara någon som säger något. Hur kan du ta det på allvar?
Citera
2025-07-01, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det som talar i mot "bara kondens" är den kollektiva uppvakningen, myndigheternas/massmedias hämlighållande, precis INGEN interess i media/myndigheter att ställa kritiska frågor. Säger dom nåt är det bara "konspirationsteoretiker". Trollen/yrkesdebunkers i kommentarsfält säger "korkade/foliehatt, kondens, contrails" m.m.

Experter på temat chemtrails/geoengineering/föroreningar i natur/miljö intervjuas aldrig. Jag har i alla fall aldrig sett detta, fast det finns massor som har mängder av kunnskap och lång fartstid att gräva fram info.
Statsbetalda journalistiken (massmedia/MSM) är slut, då dom bara arbetar för privata interessen, fast låtsas som annat.

Vad bevisar att det bara är kondens?

”Expert på chemtrails.” Du ser Inte cirkelresonemanget här?
Citera
2025-07-01, 18:23
Medlem
Citat:

Det resonemanget kan du applicera på vilken knasig konspirationsteori som helst.

Att fler börjar "vakna" och tror jorden är platt betyder inte att jorden är platt. Det betyder bara folk är dumma i huvudet, lättlurade och okritiska.

Och att lyfta fram att "myndigheternas/massmedias hämlighållande" som ett argument är ju bara hjärndött eftersom det förutsätter att det finns något att hemlighålla.

Citat:
Experter på temat chemtrails/geoengineering/föroreningar i natur/miljö intervjuas aldrig.

Det är verkligen inte sant att experter på miljöföroreningar inte intervjuvas. Att du sedan inte gillar vad de säger är ditt problem.

Citat:
Statsbetalda journalistiken (massmedia/MSM) är slut, då dom bara arbetar för privata interessen,

Logik är verkligen inte din starka sida. Eller tror du att staten betalar Bonniers och Schibsted? Det är i vilket fall som helst typiskt foliehattstrams och argumentet används flitigt även t.ex plattjordare.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-01 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in