Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Tänk att det är killarna som måste försöka gräva lite för att komma nära sina tjejer.
Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.
Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.
Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.
Citat:
"Jag känner väldigt x när du gjorde y"
"hur kändes det för dig när jag sa så och du hade gjort si?"
"tack för att du berättar"
"Förlåt för att jag tittade åt sidan när du öppnade upp om hur jobbigt det var när din hamster dog, det var starkt av dig att dela med dig".
Jag kommer inte ifrån känslan att alla män i serien fejkar dessa eviga känslosnack, det är som om de har lärt sig vilka ord som psykologerna brukar använda och tror att det är så det måste vara.
Sitta och försöka dra fram hennes "trauma" som i själva verket bara är en vanlig uppväxt med ups and downs som varenda tjej i hela landet haft, bara för att kunna få demonstrera vilken lyhörd och odömmande partner man är. Det är kvinnligt beteende, inte konstigt att kvinnan instinktivt sluter sig när mannen beter sig som en kvinna.