2024-10-27, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag trodde att man kan glädjas med par som fungerar ihop. Att du inte är positiv person är beklagligt.

Så en timme i veckan ska jag sitta framför tv:n och glädjas åt främmande par?
Citera
2024-10-27, 01:44
Medlem
Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Helt otroligt: Hektor berättar i den här intervjun att hans tjejkompis anmälde honom till programmet, utan att han visste om det. Och att produktionen ringde tjejkompisen och berättade att de hade en match till Hector och uppmanade henne att få Hector att ställa upp. Hur sköts det här egentligen? Hector har inte ens följt programmet verkar det som.
Jag hade blivit helt galen om nån gjorde så mot mig utan att tala om det.

Artikeln: https://www.realitytopp.se/artikel/gift-vid-forsta-ogonkastet/svtplay-det-har-ar-hector-lopez-i-hostens-upplaga-av-gift-vid-forsta-ogonkastet-2024

Ja det där låter ju märkligt! Inga långa djupintervjuer med en potentiell deltagare utan någon väljs ut och matchat utan att produktionen har ens en förstahandsuppgifter om den som (inte ens) sökt!
Citera
2024-10-27, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Ja det där låter ju märkligt! Inga långa djupintervjuer med en potentiell deltagare utan någon väljs ut och matchat utan att produktionen har ens en förstahandsuppgifter om den som (inte ens) sökt!

Ja, och som någon skrev är det inte sjysst mot Magnus som verkar ha sökt för att han på allvar vill hitta en partner att gifta sig med. De har satt ihop honom med en man som aldrig ens haft ett förhållande tidigare, man blir nyfiken på hans anknytningsmönster. Om han flyr när det blir allvar och känslor, som Selma uppgett i intervjuer att hon gör.
Citera
2024-10-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Adam ställer sin ödesdigra fråga på afterskin i ett desperat försök att få igång ett roligt samtal över en bärs. Han är inte bara ute efter ett fruntimmer att äta och sova ihop med - han vill att de ska bli vänner som kan ha kul tillsammans på tu man hand.

Det här är helt främmande för Elsa. Roliga samtal i hennes värld förs ju med tjejkompisarna eller lyssnas till i podden Ursäkta. När hon sa att han skulle ställa frågor till henne menade hon inte för det sociala utbytets skull utan för att han skulle verka intresserad av henne på ett ytligt plan. Hon har ju redan tagit reda på ”allt” om honom (det vill säga vilken linje han läste, vilket stjärntecken han är och vad han har på sina tacos).

Bra sammanfattat!
Och när Adam spinner vidare o frågar om nåt djupare (skolpsykologen) så gör hon det onödigt obekvämt för honom.
Citera
2024-10-27, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
90% av fruntimmer kan inget om politik (se bara på dig själv, fokus på att skriva hundra inlägg här istället) och noll konsekvensktänkande. Man ska vara "god" och "rösta vänster" (andras pengar ska finansiera ekonomisk invandring av män och plöjas ner i statliga svarta hål), sen undrar de varför de inte kan gå ut om kvällarna.. Men usch om någon säger varför..

Helt uppenbart att du inte har kvinnor i din närhet. Sök till programmet GVFÖ.
Citera
2024-10-27, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Mer än en gång önskar man att produktionen går in och bryter när en person blir gaslightad och nedbruten och sen känner sig misslyckad och tar på sig hela skulden som tex när Elsa och Adam har ett snack efter afterskin.
Man fattar att de ser det eftersom de till och med lägger på nån slags skräckfilmsmusik men de låter det bara hända.

När det är en man som blir nedbruten är det inte lika viktigt att ta gripa in och ta avstånd.
Citera
2024-10-27, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker hon är socialt handikappad med honom, då hon med ett sånt förakt avfärdar hans reflektion, att han är så FEL! (trots att det faktiskt bara är en rätt liten analys han tar upp).
Det är otäckt hur jävla snarstucken hon är samtidigt som det är JÄTTESYND om henne.
Hon är hänsynslös samtidigt som hon självupptaget börjar gråta.
Härskarteknik, associalt och självupptaget är det enda man kan säga.
Det är sällan jag sett någon så uppfylld av sig själv. Det är bara hon, hon, hon.
Har hon något som helst utrymme för att se andra människor?
Skulle inte tro det.
Även om hon är social och är ute och festar med andra, så kan hon vara självuppblåst samtidigt (och det är ett associalt beteende imo).

Håller helt med. Nu vet vi inte hur avsnitten fortskrider men jag skulle inte belasta Adam om han vill avbryta. Hade dock gärna sett att produktionen går in och avbryter deras medverkan vilket hade visat för mig att de är ute efter att skapa par och inte enbart jaga tittare.
Elsa beter sig som en egoistisk 12-åring. Att säga att Adam inte ställer frågor och inte vet någonting om henne men vill ändå inte svara när han ställer frågor är något hon borde skämmas över åtminstone i efterhand när hon ser programmet. På det sättet det åtminstone lyfts fram att hon beter sig när hon minsann vet allt om honom (vadå att han är kille och advokat?) men han samtidigt inte vet något om henne trots att han vet minst lika mycket säger oerhört mycket om henne som person.
En mer osoft människa är svår att hitta, hade själv bett henne fara och flyga snabbt om jag varit Adam. Han kan få bättre. Osäker på om hon kan det.

Sen tycker jag att deltagarna bara blir yngre och yngre. Trodde att programmets idé var att låta personer som har svårt att träffa någon få en matchning och kanske försöka se bortom det som gjort dom till eviga singlar. För även om jag inte finner Elsa särskilt attraktiv tror jag att hon ligger/legat runt en del. Är det latheten som breder ut sig? Nu orkar ingen ens köra appar nu söker man till program för att få till det. Ska man ge en känga till Adam också så borde det inte vara svårt för en advokat som inte är ett totalt svin att åtminstone gå på några dejter.
Citera
2024-10-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Håller helt med. Nu vet vi inte hur avsnitten fortskrider men jag skulle inte belasta Adam om han vill avbryta. Hade dock gärna sett att produktionen går in och avbryter deras medverkan vilket hade visat för mig att de är ute efter att skapa par och inte enbart jaga tittare.
Elsa beter sig som en egoistisk 12-åring. Att säga att Adam inte ställer frågor och inte vet någonting om henne men vill ändå inte svara när han ställer frågor är något hon borde skämmas över åtminstone i efterhand när hon ser programmet. På det sättet det åtminstone lyfts fram att hon beter sig när hon minsann vet allt om honom (vadå att han är kille och advokat?) men han samtidigt inte vet något om henne trots att han vet minst lika mycket säger oerhört mycket om henne som person.
En mer osoft människa är svår att hitta, hade själv bett henne fara och flyga snabbt om jag varit Adam. Han kan få bättre. Osäker på om hon kan det.

Sen tycker jag att deltagarna bara blir yngre och yngre. Trodde att programmets idé var att låta personer som har svårt att träffa någon få en matchning och kanske försöka se bortom det som gjort dom till eviga singlar. För även om jag inte finner Elsa särskilt attraktiv tror jag att hon ligger/legat runt en del. Är det latheten som breder ut sig? Nu orkar ingen ens köra appar nu söker man till program för att få till det. Ska man ge en känga till Adam också så borde det inte vara svårt för en advokat som inte är ett totalt svin att åtminstone gå på några dejter.

Även om du ligger runt kan du ha svårt att få till ett riktigt förhållande. Kanske ännu svårare i vissa fall.

Tror inte det nödvändigtvis är folk som var svårt att få en dejt som är med. Det är inte sista utposten riktigt. Du har missuppfattat programidén.
Citera
2024-10-27, 08:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Ska man ge en känga till Adam också så borde det inte vara svårt för en advokat som inte är ett totalt svin att åtminstone gå på några dejter.

Ha, ha, ja, han har varit lite lat där tydligen.
Han har ju ett socialt och rikt uteliv också.
Har han för fullt upp och hinner inte?
(Både advokat och stand-up:are.)

Om han vägrar att göra något åt sin inredning (sovrummet ) hade jag vänt i dörren som dejt också.

Sen kan han ju förstås ha andra lik i garderoben, då man lär och känna honom.
Då han tillbringar sin tid ihop med Elsa har vi tittare noll procent chans att lära känna honom, för hon har noll intresse för att lära känna andra människor. Hon har bara intresse för sig själv och sina egna bekymmer.
Det är superviktigt för henne hur hon framstår för andra människor. Hon tycker det är jättekul att skratta och partaja, men att hon "ser" medmänniskor kan vi ju glömma.
Det finns nog en del instagram-tjejer som är den här kategorin och de behöver HJÄLP, men de är den mest hopplösa kategorin att någonsin hjälpa, för de är så extremt självupptagna.
Hur de framstår, är viktigare än något annat.
De ska se ut att bada i lyx. De ska ha all uppmärksamhet riktad mot sig konstant. De ska bli behandlade som prinsessor.
De får problem då det gäller närhet till andra människor.
Det får de för att de inte "ser" andra människor då de är så jagfixerade.
Om de ändå försöker få till en relation, så är det hela tiden den andra parten det hänger på om det ska gå bra. De själva ska inte behöva bjuda till ett skit.
Kalla, själlösa och egocentrerade. Det är det som utmärker dom.

Om expertteamet har mage att på något sätt "vända sig mot Adam" för Elsas bölande nästa avsnitt, fy fan vad jag kommer kräkas då.

Edit: Hörde av någon här att Elsa rör sig i dejting-app-träsket igen (som hon hatar, sa hon i första avsnittet).
Tacka fan för det.
Senast redigerad av dialektiker 2024-10-27 kl. 09:15.
Citera
2024-10-27, 10:15
Medlem
Till Elsas försvar skall nog nämnas att hon syftar på frågor om henne, inte frågor om låtar. Sedan var Adam dålig på att förklara att han saknar bollandet av trams/skoj. Elsa och han med skägget är lika fyrkantiga.
Citera
2024-10-27, 10:26
Medlem
dialektikers avatar
Selma är autistisk, då hon hela tiden "ska röra sig på ytan med flams och skratt".
Försöker han lära känna henne låser det totalt för henne.
Det är lite samma grej som med Elsa och Adam, men Selma är inte elak. Hon fixar inte närhet bara.
Tänk att det är killarna som måste försöka gräva lite för att komma nära sina tjejer.

Autism-diagnoserna haglar i detta tidevarv bland både killar och tjejer?
Selma verkar jätterädd för närhet, och skrattar hela tiden.
Andreas är jättesnäll dock och ändå intresserad.
Expertteamet sa att hon ville komma bort från sin sida att vara den skrattande charmören hela tiden. Inte känna det kravet.
Nu har hon vandrat vilse, för nu säger hon om sitt flamsande "så skönt att han låter henne vara så". Men hon ville ju komma bort ifrån detta.

Nej, hon är en vansinnigt osäker människa och låser sig totalt om någon vill lära känna henne.

Förstår verkligen att dessa människor har problem att hitta partners.
Alltså tjejerna är knepigast.
Men Ninni har hittat sin like, (i den magnifika kuken).
Gud, vad snälla de är mot varandra.

Hector är skön också.
Jag tycker att hans partner är knepig och vansinnigt träig.
Senast redigerad av dialektiker 2024-10-27 kl. 10:30.
Citera
2024-10-27, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Till Elsas försvar skall nog nämnas att hon syftar på frågor om henne, inte frågor om låtar. Sedan var Adam dålig på att förklara att han saknar bollandet av trams/skoj. Elsa och han med skägget är lika fyrkantiga.

T.o.m. i ansiktet. T.o.m. läpparna.

Nu har jag kunnat se lite på säsongen men orkar/hinner inte ta igen allt så hoppade in i tredje avsnittet lite.
Spontant tycker jag att denna säsong känns roligare än tidigare.
Att Selma är sympatisk och att de har kemi.
Att Ninni och Nicklas är underhållande att se på.
Jag gillar inte att se folk göra illa varandra, jag älskar att se två snälla människor umgås.
Har inte sett prov på den där extrema psykiska misshandeln från Elsa än men jag litar på att den förekommit eftersom hela tråden säger det och jag sett det i alla andra säsonger.
Men av det lilla jag sett så är hon dryg, omogen och blåst.
Skulle verkligen aldrig anlita en korkad person som ekonom, ekonomer ska kunna tänka och resonera, hon kan ju inte ens formulera meningar.
Och ingen rik person som fötts rik tar ”Du ser rik ut” som en komplimang. Speciellt inte det finaste de nånsin hört.
Senast redigerad av Undringar 2024-10-27 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in