2024-10-16, 17:39
Medlem
Jag tror att Haaland kommer vara slut som artist innan han fyllt 30. Han lever mycket på sin acceleration, snabbhet och styrka. Han har ingen vidare spelförståelse eller teknik att luta sig mot som tex Ronaldo, Messi, Mbappé mfl.
Det räcker med en mindre allvarlig skada för att hans karriär ska totalbromsas redan vid 26.
Citera
2024-10-16, 18:19
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Jag tycker inte heller han är en magnifik fotbollsspelare men på det han gör är han unik.
Och han är ju bara 24, värt att tänka på.
Ja, det håller jag med dig i.
Citera
2024-10-16, 18:26
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Jag tror att Haaland kommer vara slut som artist innan han fyllt 30. Han lever mycket på sin acceleration, snabbhet och styrka. Han har ingen vidare spelförståelse eller teknik att luta sig mot som tex Ronaldo, Messi, Mbappé mfl.
Det räcker med en mindre allvarlig skada för att hans karriär ska totalbromsas redan vid 26.

Han kommer maxa titlar karriär och pengar till 30-31 år sen vända hem till Norden garanterat.
Citera
2024-10-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Han kommer maxa titlar karriär och pengar till 30-31 år sen vända hem till Norden garanterat.
Läste att han redan har 2.5 miljarder i förmögenhet. Sjukt
Citera
2024-10-16, 20:12
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Läste att han redan har 2.5 miljarder i förmögenhet. Sjukt

Min motivation hade varit bortblåst.
Citera
2024-10-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Inget snack om att han gör det väldigt bra. Frågan är väl hur han skulle prestera i ett lag där han inte har enbart stjärnor runt sig.
Som Norge f.eks?
Citera
2024-10-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Han är en ful jävel men han spelar bra.

När man var liten gick ju skämtet om gubbjäveln som älskade sin lastbil så mycket att han körde kuken i avgasröret. Det avfärdade man förstås som en skröna, men efter att ha sett Haaland har jag inte bara blivit övertygad om att det är sant utan även att lastbilen hade backen i.
Citera
2024-10-24, 18:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:

I verkligheten verkar karriärer bli längre och längre för de som håvar in.

Det betyder nog ändå en del att spela ett år och få 150-200 miljoner till, eller mer.

Här är förresten en hejaramsa till Håland, (mel. Härlig är Jorden).

Härlig är Hååland, härlig är han påå land, fast han ser ut som en stor delfiin.
Citera
2024-10-26, 16:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Du får tänka på hur mycket dyra saker de skaffar och flera boenden, som kräver enorma pengar i underhåll. Plus att säkra upp för barn och barnbarn, och att man ofta hjälper sin familj och släkt med pengar. Då är det stor skillnad på att spela fem år eller 10 år.

Vill man behålla lyxlivet, inte endast skaffa sig ett, så måste väldigt mycket pengar in.

Så motiverad är man nog, med de pengarna man vet väntar i framtiden så länge man är professional.
Citera
2024-10-26, 19:56
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Du får tänka på hur mycket dyra saker de skaffar och flera boenden, som kräver enorma pengar i underhåll. Plus att säkra upp för barn och barnbarn, och att man ofta hjälper sin familj och släkt med pengar. Då är det stor skillnad på att spela fem år eller 10 år.

Vill man behålla lyxlivet, inte endast skaffa sig ett, så måste väldigt mycket pengar in.

Så motiverad är man nog, med de pengarna man vet väntar i framtiden så länge man är professional.

Ja han slottade ju in ett till nu eftrr måltorkan. Vad gäller pengar lär ju tjejen dra en hel del skulle jag tippa.

Bortskämd norsk tjej hon skall väl ha väskor och skor antar jag?
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2024-10-26 kl. 20:10.
Citera
2024-10-29, 07:27
Avslutad
Blir det kanske en säsong i MFF vid slutet av karriären? Både far och son var på plats och tittade på matchen enligt media.
Citera
2024-10-29, 11:40
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Blir det kanske en säsong i MFF vid slutet av karriären? Både far och son var på plats och tittade på matchen enligt media.

Haha nä. De var där för Botheims skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in