2024-10-14, 13:48
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Nä han gjorde två i matchen före.
Jo men ändå bittert att han ej scorade. Jag förstår honom är säkert fly förbannad. Drar ju ned statistiken helt. Plus att han får dåligt rykte om målhungern inte är där. Han har säkert problem med tjejen som han gjort på smällen ( norges dyraste bebis)
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2024-10-14 kl. 14:18.
Citera
2024-10-14, 22:21
Medlem
Il.Malizias avatar
La Liga... Grabben borde åka till Italien om han vill ha en utmaning.
Öst in mål under hösten... förutom mot Inter.
Citera
2024-10-15, 07:59
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han är alltså Norges bästa målskytt genom tiderna redan!
Av alla cherry-pickade stats säger det minst.
Han är duktig på att göra mål, mycket duktig. Han är långt ifrån en riktig legendar. Han har maximerat sin potential och lyckats bra. Hur skulle hans lirande se ut om han gick till Sunderland eller Bournemouth. Han känns lite beroende av spel mot ett mål för att nå världsklass.
Citera
2024-10-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Av alla cherry-pickade stats säger det minst.
Han är duktig på att göra mål, mycket duktig. Han är långt ifrån en riktig legendar. Han har maximerat sin potential och lyckats bra. Hur skulle hans lirande se ut om han gick till Sunderland eller Bournemouth. Han känns lite beroende av spel mot ett mål för att nå världsklass.
Tallene hans for Norge gir deg strengt tatt svaret på det spørsmålet.
Citera
2024-10-16, 09:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Tallene hans for Norge gir deg strengt tatt svaret på det spørsmålet.
Precis, det är omöjligt att förstå sig på den argumentationen. "Han gör bara massa mål för att han spelar i ett bra lag och får allt serverat". Han piskar samtliga tidigare City-spelare på fingrarna i målfarlighet med ett snitt på 0,94 mål/match (Aguero är närmast med 0,67 vilket i sammanhanget är ljusår ifrån). Det målsnittet är samma oavsett om han lirar i CL, Dortmund, Salzburg eller landslaget. Samtidigt som ingen annan i dessa lag lyckats med samma prestation.

Vad mer ska han göra liksom
Citera
2024-10-16, 10:02
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Precis, det är omöjligt att förstå sig på den argumentationen. "Han gör bara massa mål för att han spelar i ett bra lag och får allt serverat". Han piskar samtliga tidigare City-spelare på fingrarna i målfarlighet med ett snitt på 0,94 mål/match (Aguero är närmast med 0,67 vilket i sammanhanget är ljusår ifrån). Det målsnittet är samma oavsett om han lirar i CL, Dortmund, Salzburg eller landslaget. Samtidigt som ingen annan i dessa lag lyckats med samma prestation.

I alla lag och ligor han spelat i hittentills också.
Citera
2024-10-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Vissa kommer aldrig tycka han gör nog. Även här inne. Är nog mer personligt än nåt annat.
Citera
2024-10-16, 11:25
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Vissa kommer aldrig tycka han gör nog. Även här inne. Är nog mer personligt än nåt annat.
Inget snack om att han gör det väldigt bra. Frågan är väl hur han skulle prestera i ett lag där han inte har enbart stjärnor runt sig.
Citera
2024-10-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Inget snack om att han gör det väldigt bra. Frågan är väl hur han skulle prestera i ett lag där han inte har enbart stjärnor runt sig.
Så kan man säga om de flesta bra spelare och målskyttar då?
Citera
2024-10-16, 13:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Så kan man säga om de flesta bra spelare och målskyttar då?
Det kanske man kan, förutsatt att de haft ett allstar-lag runt sig.

Sen snackas det ju en del om att Haaland är beroende av att få bollarna serverade till sig, att han är lite endimensionell. Jag tänker att det kanske väger in lite extra när man bedömer honom och siar om hur bra han skulle göra ifrån sig i en annan miljö.

Med det sagt vet jag inte hur "de flesta bra spelare och målskyttar" är/varit som spelare, om de varit lika endimensionella.

Jag säger detta inte för att dissa honom, utan för att ge lite mer nyans bara.
Jag tänker att det kan vara bra saker att ta med sig när man talar om honom bara.
Citera
2024-10-16, 13:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ja, för norska landslaget är ju välkänt för att enbart bestå av världsstjärnor.
Citera
2024-10-16, 16:55
Medlem
Citat:
Det kanske man kan, förutsatt att de haft ett allstar-lag runt sig.

Sen snackas det ju en del om att Haaland är beroende av att få bollarna serverade till sig, att han är lite endimensionell. Jag tänker att det kanske väger in lite extra när man bedömer honom och siar om hur bra han skulle göra ifrån sig i en annan miljö.

Med det sagt vet jag inte hur "de flesta bra spelare och målskyttar" är/varit som spelare, om de varit lika endimensionella.

Jag säger detta inte för att dissa honom, utan för att ge lite mer nyans bara.
Jag tänker att det kan vara bra saker att ta med sig när man talar om honom bara.
Jag tycker inte heller han är en magnifik fotbollsspelare men på det han gör är han unik.
Och han är ju bara 24, värt att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in