Citat:
Ursprungligen postat av
sarre1337
Jag vet att jag inte va en bra kille mot henne, fanns inte där för henne. Lyssnade inte på hennes problem och var allmänt feg för problem i relationen. Det är jag idag tacksam för att jag har lärt mig. Kommunikation är viktigare än vad man tror i ett förhållande.
Vi har vart ifrån varandra i 6 månader snart o träffats sporadiskt bara.
Hur ser andra på en man som tar tillbaka en kvinna som vart otrogen mot en?
Jag citerar delar av ditt inlägg men se mitt svar som ett svar på hela inlägget.
Oavsett vilka tankar du har nu, så måste ni prata.
Den insikt du kommit fram till, har du sagt den till henne? Om inte så måste du göra det. Det är en respekt du måste visa henne.
Alla kort måste upp på bordet. Det är en klyscha, det vet jag, men ni måste ta er tid att prata ut om allt som hänt. Och detta oavsett om du just nu känner att du vill avsluta det hela för gott. Du är skyldig henne att förklara din syn på saken, hon är skyldig dig detsamma. Det handlar om respekt för varandra som människor. Men ställ inga anklagelser mot henne, det gjorde du säkert i samband med att du fick veta vad som hänt. Respekt för varandra är ledordet.
Om ni inte pratar är det risk för att ni båda kommer att bära med er detta som ett öppet sår i många år.
När ni ”pratat ut”; låt det gå en tid. Känn efter hur det känns. Det är bra att få perspektiv på sakerna.
Om ni går åt var sitt håll, försök att göra det som vänner och minns de fina stunder ni haft. Ja, jag vet att detta också är en klyscha, men det handlar om att ”läka” er själva.
Om ni gör ett nytt försök; prata om förväntningar det första ni gör och gör sedan det varenda dag resten av livet.
Din sista fråga har du fått ett möjligt svar på av ”Florman” här ovanför.
Jag ger dig inget svar på om du ska göra slut eller försöka igen. Det kan bara du avgöra.