2024-10-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarre1337
Jag har alltid vart den personen som du beskriver. Att jag aldrig skulle förlåta det. Lite "bye bye" attityd. Helt plötsligt är jag där och den attityden är inte kvar.

Vet inte hur jag ska tänka kring detta. Gjort slut med henne men hon väljer o komma tillbaka. Träffat henne några gånger o allt känns som förut. Hon ångrar sig verkligen. Jag ser det.

Jag hade kunnat släppa det men hade det skett igen och man hade något barn med i bilden så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv... Den tanken stör mig.

Kompis jag är ledsen. Det här är något de flesta män får gå igenom någon gång. Du måste dumpa henne skoningslöst. Tyvärr så har kvinnor iq fiskmås och är helt otroligt promiskuösa - Detta är någon våra förfäder visste om. Det är därför varje civilisation genom tiderna satt begränsningar på kvinnors frihet & sexualitet.

Hon kommer förlora all respekt för dig och vara ännu mer otrogen, vilket du visat att du är okej med.

Tänk dig att hon självmant tog av sig kläderna och la sig naken med en annan man för hon var så kåt. Ska du slicka den fittan där en främmande man precis lagt sin säd? Det var inget misstag.
Citera
2024-10-24, 10:03
Medlem
Citat:
Tja,

Lek med tanken att du som läsare är runt 25 år. Har en sambo som du är lyckligt förälskad. Hon är ditt allt. Du har krigat varje dag för att ni två ska ha en fin framtid. Byggt upp ett kapital till hus. Jobbat sena kvällar o helger.
En dag märker du att din partner har vart otrogen med en annan man i 1 månad. Denna man är kollega till henne.

Vad gör du?
Slut.

Kvinnor är smutsiga slynor som testar vatten för möjlighet att byta upp sig.
Det är evolutionärt fördelaktigt för kvinnorna som har få möjligheter att sprida sina gener vidare att hela tiden försöka maximera värdet av mannen dom ligger med.
För oss män är det evolutionärt fördelaktigt att ligga runt som fan, men kyrkan och sociala koder har dikterat för oss män att det är jaja-bajja, och många har lärt sig att följa dessa - och undertryckt vad som är evolutionärt fördelaktigt för män.
Senast redigerad av anon666 2024-10-24 kl. 10:06.
Citera
2024-10-24, 11:04
Medlem
RFTs avatar
Jag har under några år jobbat med parrelationer och kanske kan ge dig några generella råd.

Du skriver att hon sagt att du inte finns där för henne. Du skriver också att hon vill komma tillbaka till ert förhållande.

Börja med att prata.
Men prata inte om själva otroheten, i alla fall inte till att börja med. Visst, hon har gått i säng med en annan man, men lugna dig med att ställa henne mot väggen och fråga varför.

Du kan fråga henne vad hon konkret menar med att du inte finns där för henne. För helt klart är det så att det är något i ert förhållande som hon inte känner sig bekväm med. Du behöver ta reda på vad det är.

Ni behöver också prata om förväntningar. Vilka förväntningar hade ni på varandra när ni blivit ett par.

Att prata med varandra och lyssnapå varandra är viktigt oavsett om ni gör ett nytt försök eller om ni kommer överens att gå skilda vägar.

Ni bör ta hjälp av en parterapeut oavsett om ni känner att ni vill försöka börja om eller inte.

Att bara göra slut direkt, och gå vidare som ovänner, är det sämsta du kan göra. Problem måste bearbetas, om resultatet sedan blir att ni går skilda vägar, så kommer du i alla fall att gå stärkt inför framtiden och en kommande relation.
Senast redigerad av RFT 2024-10-24 kl. 11:08.
Citera
2024-10-24, 11:14
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Tja,

Lek med tanken att du som läsare är runt 25 år. Har en sambo som du är lyckligt förälskad. Hon är ditt allt. Du har krigat varje dag för att ni två ska ha en fin framtid. Byggt upp ett kapital till hus. Jobbat sena kvällar o helger.
En dag märker du att din partner har vart otrogen med en annan man i 1 månad. Denna man är kollega till henne.

Vad gör du?
Hade gjort slut, man har ju självrespekt. Spelar ingen roll att hon "ångrar" sig, hon ångrar att hon blev påkommen och att det kan bli negativa konsekvenser för henne.
Senast redigerad av TheSwedishEmpire 2024-10-24 kl. 11:16.
Citera
2024-10-24, 11:16
Medlem
Bli en cuck och betala hennes levnadsomkostnader och titta sen på och byt lakan när de har sex. Kom igen, du vet att du vill detta.
Citera
2024-10-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag har under några år jobbat med parrelationer och kanske kan ge dig några generella råd.

Du skriver att hon sagt att du inte finns där för henne. Du skriver också att hon vill komma tillbaka till ert förhållande.

Börja med att prata.
Men prata inte om själva otroheten, i alla fall inte till att börja med. Visst, hon har gått i säng med en annan man, men lugna dig med att ställa henne mot väggen och fråga varför.

Du kan fråga henne vad hon konkret menar med att du inte finns där för henne. För helt klart är det så att det är något i ert förhållande som hon inte känner sig bekväm med. Du behöver ta reda på vad det är.

Ni behöver också prata om förväntningar. Vilka förväntningar hade ni på varandra när ni blivit ett par.

Att prata med varandra och lyssnapå varandra är viktigt oavsett om ni gör ett nytt försök eller om ni kommer överens att gå skilda vägar.

Ni bör ta hjälp av en parterapeut oavsett om ni känner att ni vill försöka börja om eller inte.

Att bara göra slut direkt, och gå vidare som ovänner, är det sämsta du kan göra. Problem måste bearbetas, om resultatet sedan blir att ni går skilda vägar, så kommer du i alla fall att gå stärkt inför framtiden och en kommande relation.

Just det här är förmodligen ett vanligt problem i parrelationer. Killar och tjejer ser ofta lite olika på förväntningarna.

Så ja, för att gå vidare kan det nog vara en hjälp till sitt framtida jag att få svar på frågorna annars finns risk att man ältar det lång tid framöver utan att egentligen komma över det.
Citera
2024-10-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypermannen
Lyssna på mig nu förfan:

Va inte så jävla keff, försök ligg med någon av hennes vänner så blir hennes liv helt plötsligt riktigt jobbigt.

Hämd blir alltid +1, hämn löser inga problem det frodar mer ilska och problem. Hämnas man inte blir det 0, vilket eventuellt kan stoppa konflikten och personer kan självreflektera istället.
Citera
2024-10-24, 12:45
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Just det här är förmodligen ett vanligt problem i parrelationer. Killar och tjejer ser ofta lite olika på förväntningarna.

Så ja, för att gå vidare kan det nog vara en hjälp till sitt framtida jag att få svar på frågorna annars finns risk att man ältar det lång tid framöver utan att egentligen komma över det.

Du är spot on.

Jag har haft många samtal med par i just denna situation. Den ena parten känner sig ensam i relationen, känner sig inte uppskattad, inte sedd.

På jobbet finns en kollega som är i samma situation. ”Kaka söker maka”; de hittar varandra och förenas i att de är i samma situation. De söker tröst hos varandra. Det är inte alls säkert att de har något annat gemensamt.

Allt för många svar till TS handlar om att det tjejens fel. Hon har hela ansvaret för att det blev som det blev. Och då blir lösningen: sparka ut henne. Fundera inte över vad du som man kunde gjort annorlunda i relationen. Nej, gör slut bara, och när du om ett tag går in i en ny relation, då har du inte lärt dig någonting, utan riskerar att samma sak händer igen.
Senast redigerad av RFT 2024-10-24 kl. 13:03.
Citera
2024-10-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Handlar om respekt mot sig själv, men även för den andres skull. Det är mycket stor risk det blir ett förhållande med mycket stress, oro, misstänksamhet och svartsjuka. Det är mycket lättare att ta förlusten, än att börja odla upp en sida hos sig själv med rädsla och misstänksamhet mot sin partner, för den sidan hos sig själv blir man sedan kanske aldrig av med, och helt ärligt, hur många förhållanden där den ene är otrogen är värt att satsa på i längden?

Och då har man den här förstörda sidan av sig kvar när man går in i ett nytt förhållande.

Nä, ut med skökan. Hade hon varit full och överrumplad på en hemmafest så hade det varit ett misstag. Nu är hon bara som en apa och släpper inte taget om den ena grenen förrän hon har ett säkert grepp om den andre.

Varje gång han blir sur, arg på eller hamnar i underläge i en argumentation med sin sambo kommer han tänka på hur hon låg med en annan mer än en månads tid. Dumpa.

Stress och oro är ju sällan konstant i olika situationer. Det här blir nog mer som en krisreaktion där man kan komma stärkt ur situationen, när tilliten successivt byggs upp.
Att ha katastroftankar om hur det kommer att bli är sällan fruktbart, så det tycker jag man kan stryka direkt.
Citera
2024-10-24, 13:08
Medlem
Citat:
Tja,

Vad gör du?

Precis det där hände min polare! Han la all tid på att renovera både huset på dagarna, och sommarstugan på helgen, samt arbetade som en blådåre. Detta pågick i flera år.

Han hade samma uppfattning han gjorde allt för sin fru och för att de skulle ha det bra.

Otroheten infann sig. Eftersom jag är vän med båda, så hade vi långa diskussioner om vad som hände.

Hennes version var att hon inte blev sedd, att mannen prioriterade allt utom henne!

Myntet har två sidor...
Citera
2024-10-24, 13:19
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Jag har alltid vart den personen som du beskriver. Att jag aldrig skulle förlåta det. Lite "bye bye" attityd. Helt plötsligt är jag där och den attityden är inte kvar.

Vet inte hur jag ska tänka kring detta. Gjort slut med henne men hon väljer o komma tillbaka. Träffat henne några gånger o allt känns som förut. Hon ångrar sig verkligen. Jag ser det.

Jag hade kunnat släppa det men hade det skett igen och man hade något barn med i bilden så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv... Den tanken stör mig.
Dumpa henne, hon älskar inte dig
Citera
2024-10-24, 13:44
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRiDLoK_PTC
Precis det där hände min polare! Han la all tid på att renovera både huset på dagarna, och sommarstugan på helgen, samt arbetade som en blådåre. Detta pågick i flera år.

Han hade samma uppfattning han gjorde allt för sin fru och för att de skulle ha det bra.

Otroheten infann sig. Eftersom jag är vän med båda, så hade vi långa diskussioner om vad som hände.

Hennes version var att hon inte blev sedd, att mannen prioriterade allt utom henne!

Myntet har två sidor...

Ja, myntet har två sidor.

Hon hade sina förväntningar: se mig, pyssla om mig, umgås med mig osv.
Han hade sina: min kärlek till henne syns i det jobb med hus och sommarstuga som jag gör för att hon ska ha det bra.

Kvinnan i ett av de par jag hade samtal med för många år sedan beskrev det här på följande sätt:
”Vi köpte ett över 100 år gammalt torp. Han ville sätta igång att renovera direkt så att allt skulle bli fint för oss. Jag sa att om huset stått orenoverat i över 100 år, så kan det stå orenoverat i ett par år till”.

Man måste prata om vilka förväntningar man har.
Senast redigerad av RFT 2024-10-24 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in