2024-10-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ni feminister verkar alltid tro att personangrepp är ett giltigt argument. Men tack för att du bekräftade det jag skrev tidigare:
Du misslyckades också fullständigt - det var därför du direkt började med personangrepp mot mig. Du är med andra ord som vilken tankefattig feminist som helst. Först ger ni ett svagt argument, när det sedan smulas sönder så drar ni igång personangreppen och tramset då ni inte klarar av att försvara era argument.

Dina ståndpunkter är precis vad jag skrev. Att du inte tycker om sättet jag presenterar dem på(för vad de verkligen är) är helt irrelevant. Det finns inget felaktigt där utifrån vad du själv skrivit.

Ditt argument om att kvinnans kropp är någon sorts "suverän zon" har fullständigt krossats och du hade inget försvar överhuvudtaget. Det var precis därför du började med personangrepp och inte ens gjorde ett försök att försvara ditt argument.

Säger jag att det inte är mina ståndpunkter så är det inte mina ståndpunkter. "Joho sådär tycker du" ändrar inte på det.

Du får gå tillbaka och läsa igen flera gånger för din förmåga att tolka skrift verkar vara kraftigt nedsatt.
Citera
2024-10-22, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker du den händelseutvecklingen är särskilt trolig i Sverige? Eller vill du bara skrämma kvinnor till lydnad?
Ja Sverige blir knappast någon teokrati inom överskådlig tid. Talibaner och mullor är inte särskilt populära i Sverige.
Citera
2024-10-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja Sverige blir knappast någon teokrati inom överskådlig tid. Talibaner och mullor är inte särskilt populära i Sverige.
Av någon anledning är talibaner och mullor inte ens populära bland de som resonerat som och har samma kvinnosyn som dem i Sverige.
Citera
2024-10-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag förstår att ni behöver hålla varandra i handen nu när Reiwa har krossat er alla i debatten. Den största utklassning jag sett på länge.

Styrkekramar!

Säg det till Reiwa istället så kanske du också får en hand att hålla i
Citera
2024-10-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Säger jag att det inte är mina ståndpunkter så är det inte mina ståndpunkter. "Joho sådär tycker du" ändrar inte på det.

Jaha? Låt oss ta den första punkten av vad du anser:

1. Din helt subjektiva och arbiträra värdering om andra människor är vad som ska avgöra om den människan har rätt till att leva eller inte.

Och så ska vi citera vad du skrev: Jag värderar inte en cellklump lika högt som en fullt utvecklad bebis och det tror jag inte du heller gör. Värdet kommer med utvecklingen och förmågan att uppfatta och interagera med sig själv och sin omgivning. Gränsen är lite arbiträr, ja, men jag tycker modellen vi har idag är vettig där det är fritt fram när fostret är väldigt outvecklat och hårdare reglerat därefter.

Du skriver själv att det är din godtyckliga och subjektiva värdering som ska avgöra. Alltså har jag inte på något vis förvrängt det du säger här.

Andra punkten:
2. Du finner inget moraliskt fel med en kvinna som medvetet konsumerar alkohol och droger under graviditeten i syfte att skada barnet. Om det inte finns något moraliskt fel med att döda barnet genom abort för att barnet befinner sig inuti kvinnans kropp som du säger så kan det heller inte finnas något moraliskt fel med att "bara" skada barnet.

Du skrev: Man har rätt att avsluta graviditeten av anledningen att den sker inne i ens egen kropp.

Den logiska slutsatsen och det som logiskt följer av att du inte ser något moraliskt fel med att en kvinna dödar sitt barn genom abort för att barnet befinner sig inuti hennes kropp är att det inte heller kan vara något moraliskt fel om kvinnan istället bara "skadar" sitt barn medvetet genom t.ex. droger och alkohol då barnet befinner sig inuti hennes kropp. Förstår du? Är du helt oförmogen till att förstå logik?

Tredje punkten:
3. Alla människor har inte rätt till liv.

Denna borde väl vara uppenbar även för dig? Du är ju för abort - det är per definition att anse att alla människor inte har rätt till liv.
Citera
2024-10-22, 15:14
Medlem
Citat:
Du frågade "vilka rättigheter?" och i mitt svar så är de två första orden "varenda rättighet". Varenda rättighet du har som kvinna är alltså beroende av att män är villiga att upprätthålla dem.

Vad har du svårt att förstå? Men tack för tipset. Kanske borde jag anpassa mina svar i framtiden och beakta att jag talar med feminister - alltså människor som knappt är att betrakta som människor intelligensmässigt.

Vi tar det igen. Så här skrev jag: "Vad exakt skulle hända med mina rättigheter om jag förargade unga män? Hur ska de ta mina rättigheter ifrån mig"?

Jag har alltså inte frågat vilka rättigheter som unga förargade män skulle ta ifrån mig, utan vad som skulle hända med mina rättigheter och exakt hur de skulle tas ifrån mig om jag förargade unga män.

Vill du göra ett nytt försök att svara eller var det citerade det bästa du kunde åstadkomma?
Citera
2024-10-22, 15:17
Medlem
Citat:
Vi tar det igen. Så här skrev jag: "Vad exakt skulle hända med mina rättigheter om jag förargade unga män? Hur ska de ta mina rättigheter ifrån mig"?

Jag har alltså inte frågat vilka rättigheter som unga förargade män skulle ta ifrån mig, utan vad som skulle hända med mina rättigheter och exakt hur de skulle tas ifrån mig om jag förargade unga män.

Vill du göra ett nytt försök att svara eller var det citerade det bästa du kunde åstadkomma?

Du har fått mängder av svar i tråden. Att du saknar intellektet att förstå vad som står där är inte mitt problem. Jag lägger inte ned energi på att skriva här för din skull utan för läsaren, och jag är helt övertygad att mer eller mindre samtliga läsare är kapabla till att förstå vad jag säger och andemeningen i inläggen. Det är bara ni feminister, medvetet i vissa fall, som inte kan förstå men om ni inte förstår bryr jag mig inte om. Ni är redan förlorade bortom allt hopp.
Citera
2024-10-22, 15:19
Medlem
Citat:
Nej, det är inte särskilt troligt att Sverige skulle bli som Iran, men poängen flyger ju över huvudet på dig, eftersom att du saknar intellektet som krävs för att greppa lite djupare diskussioner. Poängen är alltså inte att Sverige kommer bli som Iran, poängen är att kvinnan är beroende av att tillräckligt många män är villiga att genom sitt våldskapital upprätthålla deras ideal och rättigheter. Iran var bara ett exempel, för om det inte vore sant att kvinnor är beroende av män för sina rättigheter, så hade kvinnorna i Iran genom sitt kvinnliga våldskapital tagit(inte fått av män) sina rättigheter på egen hand för längesedan.
Talar du om en situation där demokratin upplöses i Sverige? Annars har vi alla lika stora möjligheter att påverka vilket sorts samhälle vi vill leva i, och kvinnor utgör roughly halva den röstberättigade befolkningen. Eftersom inte ens en bråkdel av de röstberättigade männen är ett dugg intresserade av att frånta kvinnor några rättigheter blir det en alltför hypotetisk diskussion för att vara särskilt intressant.
Citera
2024-10-22, 15:20
Medlem
Citat:
Jaha? Låt oss ta den första punkten av vad du anser:

1. Din helt subjektiva och arbiträra värdering om andra människor är vad som ska avgöra om den människan har rätt till att leva eller inte.

Och så ska vi citera vad du skrev: Jag värderar inte en cellklump lika högt som en fullt utvecklad bebis och det tror jag inte du heller gör. Värdet kommer med utvecklingen och förmågan att uppfatta och interagera med sig själv och sin omgivning. Gränsen är lite arbiträr, ja, men jag tycker modellen vi har idag är vettig där det är fritt fram när fostret är väldigt outvecklat och hårdare reglerat därefter.

Du skriver själv att det är din godtyckliga och subjektiva värdering som ska avgöra. Alltså har jag inte på något vis förvrängt det du säger här.

Andra punkten:
2. Du finner inget moraliskt fel med en kvinna som medvetet konsumerar alkohol och droger under graviditeten i syfte att skada barnet. Om det inte finns något moraliskt fel med att döda barnet genom abort för att barnet befinner sig inuti kvinnans kropp som du säger så kan det heller inte finnas något moraliskt fel med att "bara" skada barnet.

Du skrev: Man har rätt att avsluta graviditeten av anledningen att den sker inne i ens egen kropp.

Den logiska slutsatsen och det som logiskt följer av att du inte ser något moraliskt fel med att en kvinna dödar sitt barn genom abort för att barnet befinner sig inuti hennes kropp är att det inte heller kan vara något moraliskt fel om kvinnan istället bara "skadar" sitt barn medvetet genom t.ex. droger och alkohol då barnet befinner sig inuti hennes kropp. Förstår du? Är du helt oförmogen till att förstå logik?

Tredje punkten:
3. Alla människor har inte rätt till liv.

Denna borde väl vara uppenbar även för dig? Du är ju för abort - det är per definition att anse att alla människor inte har rätt till liv.

Punkt ett förtydligade jag för dig första gången du inte fattade vad jag skrev. Andra punkten har jag förtydligat vid flera tillfällen. Tredje punkten håller jag med om.
Citera
2024-10-22, 15:22
Medlem
Citat:
Du har fått mängder av svar i tråden. Att du saknar intellektet att förstå vad som står där är inte mitt problem. Jag lägger inte ned energi på att skriva här för din skull utan för läsaren, och jag är helt övertygad att mer eller mindre samtliga läsare är kapabla till att förstå vad jag säger och andemeningen i inläggen. Det är bara ni feminister, medvetet i vissa fall, som inte kan förstå men om ni inte förstår bryr jag mig inte om. Ni är redan förlorade bortom allt hopp.
Haha jag skrev mina frågor för en halvtimme sen. Jag har inte fått "mängder av svar". Och framförallt har jag inte fått ett enda svar på hur de förargade unga männen ska ta mina rättigheter ifrån mig.
Citera
2024-10-22, 15:26
Avslutad
Citat:
Talar du om en situation där demokratin upplöses i Sverige? Annars har vi alla lika stora möjligheter att påverka vilket sorts samhälle vi vill leva i, och kvinnor utgör roughly halva den röstberättigade befolkningen. Eftersom inte ens en bråkdel av de röstberättigade männen är ett dugg intresserade av att frånta kvinnor några rättigheter blir det en alltför hypotetisk diskussion för att vara särskilt intressant.
Vi kan nog lugnt utgå ifrån att Reiwas försök att beröva andra deras rättigheter skulle bestraffas med fängelse.
Citera
2024-10-22, 15:26
Medlem
Citat:
Talar du om en situation där demokratin upplöses i Sverige? Annars har vi alla lika stora möjligheter att påverka vilket sorts samhälle vi vill leva i, och kvinnor utgör roughly halva den röstberättigade befolkningen.

Det spelar ingen roll vilket styrelseskick det är. Alla stater och regimer som någonsin existerat bygger på ett våldskapital. Det är vad makt är.

Citat:
Eftersom inte ens en bråkdel av de röstberättigade männen är ett dugg intresserade av att frånta kvinnor några rättigheter blir det en alltför hypotetisk diskussion för att vara särskilt intressant.

Du får sluta begrava huvudet i sanden och se verkligheten för vad den är. Det är ett faktum att över hela västvärlden så har yngre män(<35år) fullständigt övergivit feminismen och kommer inte lyfta ett finger för den. Hur har du tänkt att implementera dina feministiska ideal och makt i samhället utan ett våldskapital? Den simpla sanningen är att varenda rättighet du har som kvinna har du för att män varit villiga att ge dessa till dig.

Citat:
Haha jag skrev mina frågor för en halvtimme sen. Jag har inte fått "mängder av svar". Och framförallt har jag inte fått ett enda svar på hur de förargade unga männen ska ta mina rättigheter ifrån mig.

Jo, det finns massvis med svar i tråden vid det här laget som berör det här. Att du saknar intellektet att begripa vad som står där är som sagt ditt problem och inte någon annans.
Senast redigerad av Reiwa 2024-10-22 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in