2024-10-18, 15:07
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nu verkar Funke ha fått upp sina priser helt och hållet.

999kr/st för Wzór och Godny, kan jag faktiskt tycka är ett väldigt bra pris för dom tårtorna. Om man tittar på vad konkurrenterna har i ungefär samma rör dim och skott. Så är detta ett väldigt bra pris. Kostar typ inte doppel-d ifrån Vulcan med 144skott a 25mm 1999kr i år (och då är det kampanj).

4200kr för Niebiański, det är en bra tårta. Men jag lägger då hellre till 300kr och köper en Supernaut. Juggernaut 1 för 4000kr, ja där finns heller inget att säga. Det är ju så priserna ser ut idag på 50mm tårtor. Kul att dom kör en 50mm vinklad. Hade dock inte behövt vara så jäkla stor :P Hade nöjt mig med 3 rader.

Älskar även att dom använder klassiska namn, så som Solfågel på deras nya flugor. Jag hade hoppats på att Hydra2 (varför man nu döper 2 tårtor till samma namn :P) skulle ligga en hundring billigare. Med tanke på antalet skott och kaliber och jämföra det med Wzór och Godny, tycker man den skulle ligga på 499kr. Men sen samtidigt, så är den uppbyggd på ett annat sätt, med tex raka och vinklade skott. Och det är säkert prisskillnad på effekt och effekt.

Hade så gärna sett Green Goblin på den svenska marknaden. Och som jag sa innan, lite besviken är jag att där inte kom några tårtor ifrån Funke. Skulle vilja ha mer utav deras 25x30mm ifrån Funke.

Får se vad det blir ifrån Funke i år. Blev sugen Wzór nu när jag såg att den landa på under 1000 lappen.

Sen om vi ska prata priser?! Hur i helvete kan Golden Explosion och Oden ifrån Svea ligga på 2500kr?

Dom måste fan ha platina i sina effekter? Samma Manhattan, det är fan löjligt!
ja men precis, svea har ganska saftiga priser på alla deras tårtor tycker jag. priserna blir bara värre och värre för varje år tyvärr.
Citera
2024-10-18, 16:53
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfalle
Att det inte kommer några nya mindre Funke batterier i år är helt enkelt att vi inte har lyckats tillverka några. Fabriken vi driver nu har inte kommit upp i den standard som krävs än, men nästa år blir det lite mer. Sen är det så att alla Funkes batteri är klassade för extern support vilket inte är tillåtet i Sverige. Så skall vi ta hem några så måste vi se till att de står stabilt och även betala nytt CE.
Vi hör många önskemål varje år, vi har insett att det spelar ingen roll hur många produkter vi har i sortimentet, folk frågar ändå alltid efter det vi inte har! Vi har Sveriges absolut största sortiment, och någonstans räcker det....

Hydra blev lite olyckligt då Hydra ifrån Argento har varit planerat länge. Iskra batteriet 16*50mm hade ett annat arbetsnamn, men våran designer tyckte inte att det passade med designen så han ändrade det. Ovetande om att det redan fanns ett annat.

//Farfalle

Så Funke har mer än en fabrik nu? Om jag har förstått det rätt så är Funke sådant ni tillverkar själva, i fabriker som NI äger?

Iskra, Albert och Argento är det Funke som står bakom (alltså designen), men ni ger uppdragen/tillverkningen till andra fabriker?

Misstolka mig rätt, jag är grymt nöjd med ert utbud. Men mycket vill ha mer och så är alla

Är sugen på en Wilk i år med. Körde den förra året, dock tillsammans med massa andra tårtor, skulle vilja testa den ensam. Kan säga att den kändes betydligt större i kalibern än 20mm skott.

Känns som 80% utav mina produkter i år kommer vara Funke. Är även sugen på att testa Funkes, super bomben raketen samt deras 38mm Titanium Salut ifrån ABA, verkar vara en jävla klipp i dom. Kanske även blir knallpatroner "Flimmer", alltid härligt att toppa mörsarna med patroner. Hade dock önskat att jag kunde få tag på en pistol. Så jag kunde skjuta dom som man skulle också.
Citera
2024-10-18, 18:09
Medlem
Citat:
Så Funke har mer än en fabrik nu? Om jag har förstått det rätt så är Funke sådant ni tillverkar själva, i fabriker som NI äger?

Iskra, Albert och Argento är det Funke som står bakom (alltså designen), men ni ger uppdragen/tillverkningen till andra fabriker?

Misstolka mig rätt, jag är grymt nöjd med ert utbud. Men mycket vill ha mer och så är alla

Är sugen på en Wilk i år med. Körde den förra året, dock tillsammans med massa andra tårtor, skulle vilja testa den ensam. Kan säga att den kändes betydligt större i kalibern än 20mm skott.

Känns som 80% utav mina produkter i år kommer vara Funke. Är även sugen på att testa Funkes, super bomben raketen samt deras 38mm Titanium Salut ifrån ABA, verkar vara en jävla klipp i dom. Kanske även blir knallpatroner "Flimmer", alltid härligt att toppa mörsarna med patroner. Hade dock önskat att jag kunde få tag på en pistol. Så jag kunde skjuta dom som man skulle också.

I dagsläget så har vi en egen fabrik, men är endast för batterier och single shot. Men vi tillverkar alla våra märken där. Tanken är att i huvudsak Funkes batterier skall göras där.
Vi har ett fåtal fabriker som vi samarbetar med som också gör en del Funke, problemet med Kina att så fort andra importören hittar de fabrikerna så kopierar de, kineserna har absolut ingen känsla för vad som är rätt eller fel. Det är det vi vill undvika med att tillverka själva.
Riakeo tex mutade en av våra gamla tekniker att ge dem våra formulas, så allt vi tagit fram till 2021 kopierar de friskt. Tråkigt när vi investerat massor av tid och energi! Men de reder inte ut att utveckla något nytt 😊
Mvh
Farfalle
Citera
2024-10-19, 02:26
Medlem
Harrybs avatar
Såg förövrigt att Funke hade sänkt priset på sin Neon King med 250kr. Det var inte fy skam, ibland ska man ha turen med sig. Härligt, den står på min lista
Citera
2024-10-19, 21:44
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Såg förövrigt att Funke hade sänkt priset på sin Neon King med 250kr. Det var inte fy skam, ibland ska man ha turen med sig. Härligt, den står på min lista
Har varit lite sugen på Neon King tidigare och det är lite lockande med 'sänkta' priser, fast det bara är 250
Citera
2024-10-20, 07:37
Medlem
Pilsnerologs avatar
Var det nån som körde BadBoy från EF förra året? Känns som att den smög sig in i sista sekund, knappt nån ÅF hade den och det finns endast 2st riktigt dassiga videos av den på YT.
Citera
2024-10-20, 13:57
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Har varit lite sugen på Neon King tidigare och det är lite lockande med 'sänkta' priser, fast det bara är 250

Ändå lite över 8%. Dock känns det inte så mycket med tanken på att man lägger en månadslön totalt 😮‍💨

Men det är iaf en riktigt prissänkning och ingen Svea prissänkning.

Svea: Släpper en ny tårta för 999kr och lägger den på deras såkallade "kampanj". Nästa år höjer dom ordinarie priset och höjer den till 1099, så håller dom på tills den kostar 1299. Sen sänker man den en hundring till 1199 och kallar det prissänkning. Visserligen är det de, men ett väldigt äckligt sätt att göra det på.
Citera
2024-10-20, 14:46
Avstängd
Citat:
Ändå lite över 8%. Dock känns det inte så mycket med tanken på att man lägger en månadslön totalt 😮‍💨

Men det är iaf en riktigt prissänkning och ingen Svea prissänkning.

Svea: Släpper en ny tårta för 999kr och lägger den på deras såkallade "kampanj". Nästa år höjer dom ordinarie priset och höjer den till 1099, så håller dom på tills den kostar 1299. Sen sänker man den en hundring till 1199 och kallar det prissänkning. Visserligen är det de, men ett väldigt äckligt sätt att göra det på.

Vilken tårta är ny hos dom?
Citera
2024-10-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Vilken tårta är ny hos dom?

Ingen, han statuera bara ett exempel av hur Svea jobbar med sin prissättning.

Men annars e de väl en ny vad jag vet. RA till om de va 499 eller 599.
Citera
2024-10-20, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Ingen, han statuera bara ett exempel av hur Svea jobbar med sin prissättning.

Men annars e de väl en ny vad jag vet. RA till om de va 499 eller 599.

Heter den RA?
Citera
2024-10-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Heter den RA?

Svar ja
Citera
2024-10-20, 19:39
Avstängd
Citat: