2025-01-25, 19:18
Medlem
Blev ju inte mycket skjutet för min del. Men får ge dig rätt drog lilac och sceptrum och båda dom är jag väldigt nöjd med. Sedan innan skjutit gold blue variations, blutenstaub och feronia i deras sortiment under 600 och är inte besviken på nån av dom

Kan tänka mig att iskratårtorna knockout, spluwa mfl e trevliga med.

Såg gniew och Pozoga på provskjut med. Båda såg bra ut
Citera
2025-01-26, 13:03
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyrosucker
Vad blev era favoriter då? Vilka tårtor kommer ni absolut köpa igen?

Själv kommer jag gödsla med funkes "småtårtor" under 600.. bra med pang för pengarna.
Thunderstorn 3.0 x 2 som final!

Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Blev ju inte mycket skjutet för min del. Men får ge dig rätt drog lilac och sceptrum och båda dom är jag väldigt nöjd med. Sedan innan skjutit gold blue variations, blutenstaub och feronia i deras sortiment under 600 och är inte besviken på nån av dom

Kan tänka mig att iskratårtorna knockout, spluwa mfl e trevliga med.

Såg gniew och Pozoga på provskjut med. Båda såg bra ut

Kan inget annat än att hålla med. Kommer också köra stenhårt på Funke's småtårtor under 600kr. Jag bygger ju som sagt min egna compounds och ett som blev väldigt lyckat detta nyåret var en utav min egengjorda Funke Compund.

Lilac-->Azzuro-->Funkewide scala --> 5x Bunjy1

Sen en som säkert kommer köpas igen som jag var riktigt nöjd med var Extremefireworks 120-z. Gillar man snabba vinkeltårtor, så är Funke's Elegant Night och Extremefireworks 120-z Riktigt bra. Jag väljer 120-z förre Elegant Night, då jag föredrar mer färg än guld. Det bästa med Elegant Night är att där är eldbägare på varje skott.

Ska försöka få tummen ur röven och lägga ut lite filmer ifrån mitt tolvslag.
Citera
2025-02-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Ska försöka få tummen ur röven och lägga ut lite filmer ifrån mitt tolvslag.
... pust. Nu orkade jag inte hålla andan längre 😄
Citera
2025-03-28, 18:12
Medlem
Citat:
Har en fråga till dig Farfalle. Just nu står det att Juggernaut 1 är slut i lager. Och jag var självklart lite negativ till denna pjäsen när jag fick se den på film. Hade hoppas på Shock Wave 🤣

Men sen var jag på Ljudbyggarens provskjutning, där han sköt den och den var ju helt magnifik. Så min fråga är. Är där planer på att denna pjäs kommer komma i år igen?
Sorry för extremt sent svar, Juggernaut kommer att finnas även i år. Tillgången kommer troligen att vara rätt begränsad då vi inte vet om vi hinner tillverka den innan sista containern måste gå, isf så är det endast de som inte vi hann skicka förra året som kommer hem.
Mvh
Farfalle
Citera
2025-05-08, 20:29
Medlem
Hanssons ligger inte på latsidan direkt och har släppt flera nyheter, de satsar rejält i år.

MEGA Box - 251 (!) skott

https://www.youtube.com/watch?v=nR7PAOCGJfM
Citera
2025-05-08, 22:56
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikoglas
Hanssons ligger inte på latsidan direkt och har släppt flera nyheter, de satsar rejält i år.

MEGA Box - 251 (!) skott

Tyvärr är det oftast samma tårtor som innan fast med andra namn.
Citera
2025-05-09, 18:49
Medlem
PettaXs avatar
Citat:

MEGA Box - 251 (!) skott

Denna var ju sinnes
Citera
2025-05-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Tyvärr är det oftast samma tårtor som innan fast med andra namn.

Fast denna MEGA box är ju ny
Citera
2025-05-11, 19:33
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:

MEGA Box - 251 (!) skott

Svin Grym. Känns som en bra 12 slags tårta. Sen är det ju frågan vad priset lär ligga på denna.
Citera
2025-05-30, 13:21
Medlem
Harrybs avatar
Såg att Pyrosyd hade uppgraderat sin hemsida med lite nyheter, främst ifrån RIAkeo! Jag är kluven som fan när det gäller RIAkeo.

Första anblick verkar dom hur grymma som helst. Men sen när man kollar på deras YT sida, så tycker jag fan det är samma effekt efter samma effekt i varje tårta, alltid återkommande effekter. Guld med några riktigt färgstarka stjärnor, guld med någon horsetail i färgskiftning, eller guld med någon plummeffekt. Tycker dom är rätt fantasilösa, med tanke på hur mycket dom "skryter" om sina unika tårtor och höga kvalité. Nu har jag inte upplevt deras pjäser IRL, men enligt videos, så är dom inte i närheten utav Funke vad gäller unika färger, tajming och uppbyggnad.

Så det blir Funke för mig alla dagar i veckan. Men man får hoppas Tony kommer ha med många utav RIAkeo produkter på sin provskjutning. Jag har varit negativ för, tills det jag har fått se produkten i verkligheten.

Jaha vad har ni andra för förväntningar på nyheter i år. Det är ju väldigt svårt att spekulera, om det inte gäller Funke. Då dom säljs i flera olika länder.

Men jag har en önskan om att Funke kommer på in Goldbomber på den svenska marknaden. Verkar vara ett jäkla drag i den, perfekt finaltårta.

https://www.youtube.com/watch?v=lfaJ3Fkm2pc&ab_channel=PyroLance

Sen när man är ute och slökollar på YT så trillar man alltid över något kul. Hitta denna som jag verkligen gillar, dock inget märke som finns här i Sverige. Men man kan ju alltid få dregla lite och dela med sig utav bra fyrverkerier

https://www.youtube.com/watch?v=J8-3fmpdZ-Q&ab_channel=PyroLance
Citera
2025-06-05, 20:20
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:

Jaha vad har ni andra för förväntningar på nyheter i år. Det är ju väldigt svårt att spekulera, om det inte gäller Funke. Då dom säljs i flera olika länder.

Hoppas klart också på Goldbomber, verkar tvärfet! Green Goblin från Iskra verkar trevlig också!
Citera
2025-06-10, 06:54
Medlem
Citat:
Såg att Pyrosyd hade uppgraderat sin hemsida med lite nyheter, främst ifrån RIAkeo! Jag är kluven som fan när det gäller RIAkeo.

Första anblick verkar dom hur grymma som helst. Men sen när man kollar på deras YT sida, så tycker jag fan det är samma effekt efter samma effekt i varje tårta, alltid återkommande effekter. Guld med några riktigt färgstarka stjärnor, guld med någon horsetail i färgskiftning, eller guld med någon plummeffekt. Tycker dom är rätt fantasilösa, med tanke på hur mycket dom "skryter" om sina unika tårtor och höga kvalité. Nu har jag inte upplevt deras pjäser IRL, men enligt videos, så är dom inte i närheten utav Funke vad gäller unika färger, tajming och uppbyggnad.

Så det blir Funke för mig alla dagar i veckan. Men man får hoppas Tony kommer ha med många utav RIAkeo produkter på sin provskjutning. Jag har varit negativ för, tills det jag har fått se produkten i verkligheten.

Men jag har en önskan om att Funke kommer på in Goldbomber på den svenska marknaden. Verkar vara ett jäkla drag i den, perfekt finaltårta.

https://www.youtube.com/watch?v=lfaJ3Fkm2pc&ab_channel=PyroLance

Sen när man är ute och slökollar på YT så trillar man alltid över något kul. Hitta denna som jag verkligen gillar, dock inget märke som finns här i Sverige. Men man kan ju alltid få dregla lite och dela med sig utav bra fyrverkerier

https://www.youtube.com/watch?v=J8-3fmpdZ-Q&ab_channel=PyroLance

Just valet av Riakeo tårtorna är lite tråkigt av vad jag antar är Festival.
Pyro addict 1 tror jag är den bästa där sett till prestanda/pris medans Peking opera verkar vara samma tårta men gjord som compound och mycket dyrare, varför ta in båda?
Jag kommer testa pyro1 och en av dom mindre iallafall.
Sen har jag hört goldbomber ska komma så hoppas det stämmer så blir det garanterat en sådan också.
Sen angående pyrosyd så tycker jag det är trevligt med lite Joho produkter också.

Sen Funkes fontäner som jag såg film på nyligen såg väldigt trevliga ut. Hoppas pyrosyd får in dom innan midsommar så jag kan rigga ett gäng av dom några meter upp. Kanske köper en crackling till titanium från Gbg fyrverkeri också för den var där riktigt bra drag i! Måste ha en till.
Senast redigerad av Capteno 2025-06-10 kl. 07:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in