2024-10-14, 13:08
Medlem
DragforADHDs avatar
tårtorna från Svea Firework är detsamma som förra året. dom har bara sänkt Colosseum från 1299:- till 1199:-
Citera
2024-10-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Vi har en del återförsäljare i Skåne för Funke tack och lov. Så det ska nog inte vara några problem att hitta något paket hos någon utav dom 🙂

Vi testar nästa års batch av romljus för Sverige precis nu ikväll, så nästa år finns garanterat tillgängliga igen!
//Farfalle
Citera
2024-10-14, 13:11
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
tårtorna från Svea Firework är detsamma som förra året. dom har bara sänkt Colosseum från 1299:- till 1199:-

Det ska komma en ny tårta i år som heter Ra.
50*25mm.
Citera
2024-10-14, 13:14
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Det ska komma en ny tårta i år som heter Ra.
50*25mm.
men priset kommer väl ligga riktigt högt ändå på den kan jag tänka mig.
som förra året, deras jubileums tårtor iallefall manhattan den låg på 1999:- när den va ny
Citera
2024-10-14, 13:25
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
men priset kommer väl ligga riktigt högt ändå på den kan jag tänka mig.
som förra året, deras jubileums tårtor iallefall manhattan den låg på 1999:- när den va ny

Tror jag inte. Bronx är 50*25mm och kostade 499:- förra året.
Citera
2024-10-14, 14:04
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Tror jag inte. Bronx är 50*25mm och kostade 499:- förra året.
vad kostade manhattan då
Citera
2024-10-14, 22:38
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfalle
Vi testar nästa års batch av romljus för Sverige precis nu ikväll, så nästa år finns garanterat tillgängliga igen!
//Farfalle

Låter fint Mer romljus till oss gubbar

Är alla nyheter presenterade nu? Blev en aningen besviken att det var så mycket Iskra och Argento och inget Funke. Finns det någon anledning att det är så?
Citera
2024-10-15, 08:44
Medlem
Citat:
vad kostade manhattan då

Den kosta mycket riktigt 1999 vilket är rätt saftigt för ca 1 kg krut. Dock rätt fina effekter, men jag väljer ju hellre en Mustang för samma peng och nästan dubbel krutvikt. Eller annan valfri compound från tex iskra/argento eller Vulcan.

Funderar på mustang, startovac, gold diggers.
Mustang har jag velat testa i flera år nu men valt bort till förmån för annat.

Gold diggers tycker jag verkar väldigt trevlig och startovac har seglat upp som en nyfunnen favorit. Någon med erfarenhet av dessa? Nån som skjutit senaste versionen av mustang? Den kom ju i nytt utförande 2023 och jag kan inte riktigt göra upp med mig själv om det var till de bättre eller sämre. Krutvikt skalades ner också, från 1,9 till 1,8.
Citera
2024-10-15, 09:28
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Den kosta mycket riktigt 1999 vilket är rätt saftigt för ca 1 kg krut. Dock rätt fina effekter, men jag väljer ju hellre en Mustang för samma peng och nästan dubbel krutvikt. Eller annan valfri compound från tex iskra/argento eller Vulcan.

Funderar på mustang, startovac, gold diggers.
Mustang har jag velat testa i flera år nu men valt bort till förmån för annat.

Gold diggers tycker jag verkar väldigt trevlig och startovac har seglat upp som en nyfunnen favorit. Någon med erfarenhet av dessa? Nån som skjutit senaste versionen av mustang? Den kom ju i nytt utförande 2023 och jag kan inte riktigt göra upp med mig själv om det var till de bättre eller sämre. Krutvikt skalades ner också, från 1,9 till 1,8.
Hoppas att svea fireworks sänker sina priser på tårtorna iallefall.
Citera
2024-10-17, 23:45
Medlem
Harrybs avatar
Nu verkar Funke ha fått upp sina priser helt och hållet.

999kr/st för Wzór och Godny, kan jag faktiskt tycka är ett väldigt bra pris för dom tårtorna. Om man tittar på vad konkurrenterna har i ungefär samma rör dim och skott. Så är detta ett väldigt bra pris. Kostar typ inte doppel-d ifrån Vulcan med 144skott a 25mm 1999kr i år (och då är det kampanj).

4200kr för Niebiański, det är en bra tårta. Men jag lägger då hellre till 300kr och köper en Supernaut. Juggernaut 1 för 4000kr, ja där finns heller inget att säga. Det är ju så priserna ser ut idag på 50mm tårtor. Kul att dom kör en 50mm vinklad. Hade dock inte behövt vara så jäkla stor :P Hade nöjt mig med 3 rader.

Älskar även att dom använder klassiska namn, så som Solfågel på deras nya flugor. Jag hade hoppats på att Hydra2 (varför man nu döper 2 tårtor till samma namn :P) skulle ligga en hundring billigare. Med tanke på antalet skott och kaliber och jämföra det med Wzór och Godny, tycker man den skulle ligga på 499kr. Men sen samtidigt, så är den uppbyggd på ett annat sätt, med tex raka och vinklade skott. Och det är säkert prisskillnad på effekt och effekt.

Hade så gärna sett Green Goblin på den svenska marknaden. Och som jag sa innan, lite besviken är jag att där inte kom några tårtor ifrån Funke. Skulle vilja ha mer utav deras 25x30mm ifrån Funke.

Får se vad det blir ifrån Funke i år. Blev sugen Wzór nu när jag såg att den landa på under 1000 lappen.

Sen om vi ska prata priser?! Hur i helvete kan Golden Explosion och Oden ifrån Svea ligga på 2500kr?

Dom måste fan ha platina i sina effekter? Samma Manhattan, det är fan löjligt!
Citera
2024-10-18, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nu verkar Funke ha fått upp sina priser helt och hållet.

999kr/st för Wzór och Godny, kan jag faktiskt tycka är ett väldigt bra pris för dom tårtorna. Om man tittar på vad konkurrenterna har i ungefär samma rör dim och skott. Så är detta ett väldigt bra pris. Kostar typ inte doppel-d ifrån Vulcan med 144skott a 25mm 1999kr i år (och då är det kampanj).

4200kr för Niebiański, det är en bra tårta. Men jag lägger då hellre till 300kr och köper en Supernaut. Juggernaut 1 för 4000kr, ja där finns heller inget att säga. Det är ju så priserna ser ut idag på 50mm tårtor. Kul att dom kör en 50mm vinklad. Hade dock inte behövt vara så jäkla stor :P Hade nöjt mig med 3 rader.

Älskar även att dom använder klassiska namn, så som Solfågel på deras nya flugor. Jag hade hoppats på att Hydra2 (varför man nu döper 2 tårtor till samma namn :P) skulle ligga en hundring billigare. Med tanke på antalet skott och kaliber och jämföra det med Wzór och Godny, tycker man den skulle ligga på 499kr. Men sen samtidigt, så är den uppbyggd på ett annat sätt, med tex raka och vinklade skott. Och det är säkert prisskillnad på effekt och effekt.

Hade så gärna sett Green Goblin på den svenska marknaden. Och som jag sa innan, lite besviken är jag att där inte kom några tårtor ifrån Funke. Skulle vilja ha mer utav deras 25x30mm ifrån Funke.

Får se vad det blir ifrån Funke i år. Blev sugen Wzór nu när jag såg att den landa på under 1000 lappen.

Sen om vi ska prata priser?! Hur i helvete kan Golden Explosion och Oden ifrån Svea ligga på 2500kr?

Dom måste fan ha platina i sina effekter? Samma Manhattan, det är fan löjligt!

Att det inte kommer några nya mindre Funke batterier i år är helt enkelt att vi inte har lyckats tillverka några. Fabriken vi driver nu har inte kommit upp i den standard som krävs än, men nästa år blir det lite mer. Sen är det så att alla Funkes batteri är klassade för extern support vilket inte är tillåtet i Sverige. Så skall vi ta hem några så måste vi se till att de står stabilt och även betala nytt CE.
Vi hör många önskemål varje år, vi har insett att det spelar ingen roll hur många produkter vi har i sortimentet, folk frågar ändå alltid efter det vi inte har! Vi har Sveriges absolut största sortiment, och någonstans räcker det....

Hydra blev lite olyckligt då Hydra ifrån Argento har varit planerat länge. Iskra batteriet 16*50mm hade ett annat arbetsnamn, men våran designer tyckte inte att det passade med designen så han ändrade det. Ovetande om att det redan fanns ett annat.

//Farfalle
Citera
2024-10-18, 06:46
Medlem
Pilsnerologs avatar
Godny / Wzor för 999:-, vilken kioskvältare!

Det blir funke i år igen 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in