2024-10-17, 16:05
Medlem
Ryssarna är inget broderfolk, ryssarna har aldrig varit ett broderfolk. Det finns ingen genetisk utredning som visar att Ryssar ska ha haft någonting att göra med uppbyggnaden av Sverige, nästan allt kommer söder ifrån. Ryssarna är våra fiender nu och för alltid.
Citera
2024-10-17, 17:18
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavllAdolf
Ryssarna är väl ett slaviskt folk.
Knappast vårt brödrafolk.

De är en mix mellan slaver och vikingar.
Citera
2024-10-17, 17:22
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wpk
Min gamla kapten i det militära sa alltid:
Det är inte en fråga OM ryssen kommer, utan NÄR ryssen kommer!

Ryssland är och har inte varit vår vän, inte nu, inte då - aldrig!

SMUTS

Det stämmer att det inte är en fråga OM utan NÄR, och som beskrivs i TS så var det för ca 10 000 år sedan dåtidens sydskandinavier berikades av vår vän Ryssen från österut.

Att din gamla russofobiska kapten lyckats hjärntvätta dig så mycket att du vägrar se en friktionsfri uppblandning mellan två folk (vår vän Ryssen och sydskandinavier) som ger upphov till ett nytt folk (nordskandinavier) som det starkaste möjliga vänskapsbandet, det är sorligt.

Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Du läser historia som fan läser bibeln! Tråden kommer att anmälas liksom alla dina inlägg!

Och finns det något vettigt i skallen på moderatorerna så förpassas tråden dit den hör hemma, nämligen i papperskorgen!

Har du något att invända mot får du gärna komma med källhänvisning.
Det är ingen som lyckats posta en endaste källa på att de expertutlåtanden jag citerat inte gäller.
För egen del är det föga förvånande att en motsägande källa presenterats eftersom forskarna i de nordiska länderna är samstämmiga på det jag citerat.
Du är med andra ord en idiot som inte kan ta in ny information. Det är märkligt hur många svenskar som detta stämmer in på, även på ett forum som Flashback där man kan förvänta sig att det finns människor som är öppna för fakta även om det raserar deras tidigare världsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Älskade ryssar - jag visste väl vi var ett! Skål och nazdrovia - blir fest idag! Vodka och Borsjtj...

Uppfriskande att vissa utan russofobisk propagandafoliehatt skriver i tråden, bland alla hatiska russofoba antivetenskapliga inlägg. За здоровье!

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det är uppenbart att du bara är här för att sprida ovetenskapligt strunt, och skrika "rasism" och "russofobi" åt alla som avvisar idiotierna. Eftersom du uppenbarligen inte har den begåvning du inbillade dig, så kan du lämna forumet. Då kan vi seriöst historieintresserade diskutera i lugn och ro, utan att distraheras av putleristisk dynga.

(Jag bryr mig inte om att feta eller strecka under texten, budskapet är begripligt nog.)

I ditt fall hade det inte skadat om du faktiskt fetade eller underströk delar av texten för jag förstod inte riktigt vad ditt inlägg handlar om? Vad har t ex "Putler" med min TS att göra?
Om du nu vill spela vetenskaplig så får du gärna förklara vad det är som är ovetenskapligt med det jag citerat i TS och sen även från flera artiklar i tråden där samtliga forskare från de nordiska länderna samstämmigt säger exakt samma sak om nordskandinaviernas ursprung?
I mina ögon, och vilket även bevisats med samtliga artiklar som postats i tråden, existerar en tydlig konsensus i forskarvärlden om hur nordskandinavier och deras genpool och tidigaste kultur uppstod, men om du har någon alternativ förklaring får du gärna länka den så att det faktiskt blir en vettig diskussion för historieintresserade. Just nu gör du bara bort dig själv när du sällar dig till de som skriver ett tomt inlägg som säger emot TS, trots att TS är faktabaserad, utan själv ta fram fakta med källhänvisning som visar på motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Vilka då ”vi”?

De som bodde i västra Sverige - ffa ”Göter” - hade förmodligen minst lika mkt kontakt och utbyte med ”norrmän”, trønder, daner och jutar som uppsvear.

Du tror att Göter fanns för 10000 år sedan?
Läs TS igen, det handlar om ursprunget till alla nordskandinavier. Den vita huden och de olika hår- och ögonfärgerna kommer ifrån vår vän Ryssens berikning.

Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Ryssarna är inget broderfolk, ryssarna har aldrig varit ett broderfolk. Det finns ingen genetisk utredning som visar att Ryssar ska ha haft någonting att göra med uppbyggnaden av Sverige, nästan allt kommer söder ifrån. Ryssarna är våra fiender nu och för alltid.

Konstigt att alla forskare samstämmigt hävdar att den moderna svenskens vita hud och varierade hår- och ögonfärger kommer ifrån vår vän Ryssens berikning... Att två folk går samman för att skapa ett nytt måste väl vara en enorm kärleksförklaring om något?
Citera
2024-10-17, 17:25
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll

Det är detta tråden handlar om. Blandningen mellan våra folk vid flera tillfällen är det som gör oss till ett riktigt brödrafolk!

Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Snacka om ryzztroll..

Kan du kanske bidra med en forskningsrapport som motsäger det som samstämmigt postats flera gånger om ifrån olika källor i tråden? Annars är det ju du som är ett troll i den här tråden.
Citera
2024-10-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
*klipp*

Du tror att Göter fanns för 10000 år sedan?
Läs TS igen, det handlar om ursprunget till alla nordskandinavier. Den vita huden och de olika hår- och ögonfärgerna kommer ifrån vår vän Ryssens berikning.*klipp*

Det gör det tamejfan inte. Skandinaver var ljushyade och blåögda långt innan det fanns några jävla ryssar.

Du är en stor idiot.
Citera
2024-10-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ryssar är slaver.

Däremot bjöd slaverna i protoryssland in varjager för att härska över protoryssarna eftersom de inte klarade av det själva.
Citera
2024-10-17, 17:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nej det håller jag inte med dig m eftersom man kan spåra vårt DNA tillbaka till Yamnaya.

Du är fortfarande en obildad dåre.
Frågan är om du ens förstår vad vi diskuterar i tråden? Det verkar inte så, tragiskt nog för din egen del.

Grejen är ju att vad som hände för 10000 år sedan är fullständigt irrelevant i det här sammanhanget. Och så klart är svenskar mer genetiskt närstående ryssar än afrikaner, som du tog upp som exempel. Men det beror ju inte på något som hände för flera millenier sedan, utan på senare tiders interagerande mellan folkgrupperna.
Citera
2024-10-17, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
TS, at säga vi är brödrafolk är väl at ta i. Dock är det så att många av oss svenskar har lite ryss-dna i oss. Jag tänker på krig, våldtäkter etc i nuvarande Finland, Baltikum och utmed svenska kuststäder då det begav sig.
Jag menar det finns runstenar i Ryssland byggd av vikingarna att det har skett en viss blandning mellan germaner och slaver är ingen hemlighet.

Oklart hur mycket slavisk påbrå finnar ugrer har också men det måste va en hel del får jag förmoda. Finnar och Ryssar drar jämt förvånansvärt tills kriget och Nato satte stopp för den saken Putin åker till Finland och firar deras 100 åriga självständighetsdag och var/är vän med presidenten och behandlar den finska minoriteten i Ryssland med respekt. Sovjet var något helt annat och vilka som ledde bolsjevismen var knappast att betrakta som ryssar eller dom som hade höga poster ni förstår nog vad jag menar till och med Stalin började haja till där.
Citera
2024-10-17, 17:45
Medlem
Citat:

Citat:
Det är detta tråden handlar om. Blandningen mellan våra folk vid flera tillfällen är det som gör oss till ett riktigt brödrafolk!

Kan du kanske bidra med en forskningsrapport som motsäger det som samstämmigt postats flera gånger om ifrån olika källor i tråden? Annars är det ju du som är ett troll i den här tråden.

Nej Ryssar är en blandning mellan Slaver, Mongoler, Turkar, Tatarer, Kazakher, Judar, Bysanter. Och möjligtvis en liten skvätt varanger. Och en hel del mer Asiatiska step folk.

Svenskar härstammar till majoriteten av Stridsyxefolket
Citera
2024-10-17, 17:55
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
I ditt fall hade det inte skadat om du faktiskt fetade eller underströk delar av texten för jag förstod inte riktigt vad ditt inlägg handlar om? Vad har t ex "Putler" med min TS att göra?

BOR-DE JAG TA OCH AV-STA-VA OR-DEN SOM MAN GJOR-DE I GAM-LA ABC-BÖC-KER, SÅ ATT Ä-VEN MIK-RO-CE-FA-LA I-DI-O-TER SKA FÖR-STÅ?

Citat:
Om du nu vill spela vetenskaplig så får du gärna förklara vad det är som är ovetenskapligt med det jag citerat i TS och sen även från flera artiklar i tråden där samtliga forskare från de nordiska länderna samstämmigt säger exakt samma sak om nordskandinaviernas ursprung?
I mina ögon, och vilket även bevisats med samtliga artiklar som postats i tråden, existerar en tydlig konsensus i forskarvärlden om hur nordskandinavier och deras genpool och tidigaste kultur uppstod, men om du har någon alternativ förklaring får du gärna länka den så att det faktiskt blir en vettig diskussion för historieintresserade. Just nu gör du bara bort dig själv när du sällar dig till de som skriver ett tomt inlägg som säger emot TS, trots att TS är faktabaserad, utan själv ta fram fakta med källhänvisning som visar på motsatsen.

Det är i högsta grad ovetenskapligt att inbilla sig att Sverige borde anpassa sin politik efter det föregivna "broderlandets", det imperialistiska och krigsgalna Rysslands nycker, bara för att en del människor i båda länderna har gemensamma gener och deras forntida kultur företedde vissa likheter.

Jag har länge varit intresserad av Ryssland, dess språk, kultur och historia. Och jag kommer att fortsätta vara det. Men det kommer inte att rubba min avsky för landets nuvarande politik, dess förbrytare till ledning, och de skränande trolltroppar som försöker försvara politiken och ledarna.

Du var försvunnen från FB ett bra tag, men de diskussioner du öppnat finns kvar. Med tanke på att du velat göra de russåfååååba svenskarna vänligare inställda till Ryssland, kan du knappast ha nått någon större framgång med de här galenskaperna:

(FB) Putins fantastiska tal i Sochi 5/10/23 - "Invasionen av Ukraina är en fredsmäkling"
(FB) Förstår "Putler"-folket inte hur obildade de verkar? Finns det en agenda? Rysstroll?
(FB) Invasionen av Ukraina - ett krig eller en fredsmäkling? (Om Ryssens konfliktlösning)
(FB) Vilken levnadsstandard är hög nog? När har Ukraina fått tillräckligt av din lön?
(FB) Låt oss bilda en Nordkalottenunion! Ett powerhouse mellan brödrafolken i norr
(FB) Skulle en stor invandring från Ryssland kunna rädda Sverige?
(FB) Ryssland upptäcker massivt oljefält - dags för väst att ge upp sanktionerna? (4/7/22)
(FB) Dansken, vår fiende - Ryssen, vår vän och handelspartner. Stoppa historieförvanskning
(FB) Islamofobi VS Russofobi i Sverige - vilken är mest rationell 2022?
(FB) Varför låter sig svensken luras av lögnen om "Rysk påverkansoperation"?
(FB) Rysslands nya världsordning "Slutet för USAs HBTQ-världsherravälde" (23/10/23)
Senast redigerad av Ördög 2024-10-17 kl. 18:28.
Citera
2024-10-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Frågan är om du ens förstår vad vi diskuterar i tråden? Det verkar inte så, tragiskt nog för din egen del.

Grejen är ju att vad som hände för 10000 år sedan är fullständigt irrelevant i det här sammanhanget. Och så klart är svenskar mer genetiskt närstående ryssar än afrikaner, som du tog upp som exempel. Men det beror ju inte på något som hände för flera millenier sedan, utan på senare tiders interagerande mellan folkgrupperna.

Jag är ganska säker på att tråden handlar just om vad som hände för 10000 år sedan, och att en pantad vatnik tror att ett stenåldersfolk som vandrade in i Skandinavien från öst skulle vara Ryssar, citat taget från trådstarten...

Citat:
För 10 000 år sedan vandrade vår vän Ryssen in i Sverige via Nordnorge. Dessa ryssar är de som skapade all förhistorisk kultur som de flesta idag naivt betraktar som "svensk".
Citera
2024-10-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jag vet inte. Det känns som att du är trögare än mig. Ja, det är helt ok att finansiera presidentvalskampanjer i USA. Hela deras politiska system är uppbyggt på det sättet. Och resultatet? Halva världen vill dit. Till Ryzzland? Not so much. Till Kina? No way. Till Indien? Nope. Till Iran? Absolut inte. Till Brasilien? Vem vill bli mördad mitt på dagen för några dollar?

BRICS-länderna har absolut ingenting att komma med. Mer än råvaror och lite billig arbetskraft. Bara att förlika dig med det, det är så världen ser ut.

Och fortfarande - Ryzzfittorna är inte våra "vänner".

Varför fortsätter du blanda in Ryssland? Vi finns ju här i Sverige och hit kommer en jäkla massa människor? Vad har du för fixering med Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in