Citat:
Ursprungligen postat av
Wpk
Min gamla kapten i det militära sa alltid:
Det är inte en fråga OM ryssen kommer, utan NÄR ryssen kommer!
Ryssland är och har inte varit vår vän, inte nu, inte då - aldrig!
SMUTS
Det stämmer att det inte är en fråga OM utan NÄR, och som beskrivs i TS så var det för ca 10 000 år sedan dåtidens sydskandinavier berikades av vår vän Ryssen från österut.
Att din gamla russofobiska kapten lyckats hjärntvätta dig så mycket att du vägrar se en friktionsfri uppblandning mellan två folk (vår vän Ryssen och sydskandinavier) som ger upphov till ett nytt folk (nordskandinavier) som det starkaste möjliga vänskapsbandet, det är sorligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Du läser historia som fan läser bibeln! Tråden kommer att anmälas liksom alla dina inlägg!
Och finns det något vettigt i skallen på moderatorerna så förpassas tråden dit den hör hemma, nämligen i papperskorgen!
Har du något att invända mot får du gärna komma med källhänvisning.
Det är ingen som lyckats posta en endaste källa på att de expertutlåtanden jag citerat inte gäller.
För egen del är det föga förvånande att en motsägande källa presenterats eftersom forskarna i de nordiska länderna är samstämmiga på det jag citerat.
Du är med andra ord en idiot som inte kan ta in ny information. Det är märkligt hur många svenskar som detta stämmer in på, även på ett forum som Flashback där man kan förvänta sig att det finns människor som är öppna för fakta även om det raserar deras tidigare världsbild.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Älskade ryssar - jag visste väl vi var ett! Skål och nazdrovia - blir fest idag! Vodka och Borsjtj...
Uppfriskande att vissa utan russofobisk propagandafoliehatt skriver i tråden, bland alla hatiska russofoba antivetenskapliga inlägg. За здоровье!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ördög
Det är uppenbart att du bara är här för att sprida ovetenskapligt strunt, och skrika "rasism" och "russofobi" åt alla som avvisar idiotierna. Eftersom du uppenbarligen inte har den begåvning du inbillade dig, så kan du lämna forumet. Då kan vi seriöst historieintresserade diskutera i lugn och ro, utan att distraheras av putleristisk dynga.
(Jag bryr mig inte om att feta eller strecka under texten, budskapet är begripligt nog.)
I ditt fall hade det inte skadat om du faktiskt fetade eller underströk delar av texten för jag förstod inte riktigt vad ditt inlägg handlar om? Vad har t ex "Putler" med min TS att göra?
Om du nu vill spela vetenskaplig så får du gärna förklara vad det är som är ovetenskapligt med det jag citerat i TS och sen även från flera artiklar i tråden där samtliga forskare från de nordiska länderna samstämmigt säger exakt samma sak om nordskandinaviernas ursprung?
I mina ögon, och vilket även bevisats med samtliga artiklar som postats i tråden, existerar en tydlig konsensus i forskarvärlden om hur nordskandinavier och deras genpool och tidigaste kultur uppstod, men om du har någon alternativ förklaring får du gärna länka den så att det faktiskt blir en vettig diskussion för historieintresserade. Just nu gör du bara bort dig själv när du sällar dig till de som skriver ett tomt inlägg som säger emot TS, trots att TS är faktabaserad, utan själv ta fram fakta med källhänvisning som visar på motsatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whiskytangopapa
Vilka då ”vi”?
De som bodde i västra Sverige - ffa ”Göter” - hade förmodligen minst lika mkt kontakt och utbyte med ”norrmän”, trønder, daner och jutar som uppsvear.
Du tror att Göter fanns för 10000 år sedan?
Läs TS igen, det handlar om ursprunget till alla nordskandinavier. Den vita huden och de olika hår- och ögonfärgerna kommer ifrån vår vän Ryssens berikning.
Citat:
Ursprungligen postat av
kvarkihamnen123
Ryssarna är inget broderfolk, ryssarna har aldrig varit ett broderfolk. Det finns ingen genetisk utredning som visar att Ryssar ska ha haft någonting att göra med uppbyggnaden av Sverige, nästan allt kommer söder ifrån. Ryssarna är våra fiender nu och för alltid.
Konstigt att alla forskare samstämmigt hävdar att den moderna svenskens vita hud och varierade hår- och ögonfärger kommer ifrån vår vän Ryssens berikning... Att två folk går samman för att skapa ett nytt måste väl vara en enorm kärleksförklaring om något?