2024-10-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det kan omöjligt vara bas, bas innehåller ingen praktik och ingen inriktning eller fördjupning.

När jag själv väljer brukar jag enbart gå på recensioner eller vad man hört från andra. Så att hon knappt har det vittnar om att hennes verksamhet är oseriös. Det FÖRSTA man gör är att skaffa sig recensioner. Det är mycket viktigare en diplom
Det är därför jag skrev att det finns olika typer av utbildningar. Kanske My har gått en basutbildning. Vem vet. Läste på bloggbevakning om en som haft anorexia och vände sig till My för hjälp/ coachning. Vilket My lovade hjälpa till med. Funkade inte så bra.
Oroande om hon tar på sig mer än hon mäktar med och har kompetens för.
Senast redigerad av Grynet45 2024-10-14 kl. 21:45.
Citera
2024-10-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Det står den 17 mars 2017, på ett av certifikaten, men den 18 mars 2017 var hon på någon hälsokryssning enligt sin egen blogg: https://mymartens.mabra.com/traning/...n-halsokicken/

Hon hann säkert åka på den kryssningen också. Som jag tolkar det var utbildningen bara en dag, den 17/3.
Citera
2024-10-14, 21:16
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Det är nog datumet när det skrevs ut. För man kan inte bli PT på en dag. Dom har jävligt oproffsiga diplom överlag. Står ju inte ens vem som utfärdat det, bara signatur, inget namnförtydligande eller nått.

Nej och öppnar man dem i photoshop ser texterna väldigt inklippta ut.

Nu tror jag inte My har tillräckliga kunskaper i photoshop för att kunna göra helt nya certifikat men att klippa in texter på bilder är inte så svårt och vet man inte hur man gör det så brukar det bli artefakter när man sparar om. https://postimg.cc/LJxxZMLL uppförstorat 200% titta runt texten.

Tillskillnad på den här där ni kan se skillnaden: https://postimg.cc/c6819xJ1 där jag tagit delar av mys certifikat men skrivit ny text på en del,
Senast redigerad av chibibotto 2024-10-14 kl. 21:19.
Citera
2024-10-14, 21:17
Medlem
Citat:
Det är nog datumet när det skrevs ut. För man kan inte bli PT på en dag. Dom har jävligt oproffsiga diplom överlag. Står ju inte ens vem som utfärdat det, bara signatur, inget namnförtydligande eller nått.

Tror kursen bara var en enda dag. På de andra certifikaten står det två datum. Minns inte vilka just nu men t.ex 24/3- 25/3 2021. Det går ju inte åt två dagar att skriva under ett certifikat.
Citera
2024-10-14, 21:34
Medlem
På dom tre diplomen där det är träningsövningar står det Certificate. Totalt 5 dagars utbildning. När hon gick klart den veckan fick hon diplomet Certified Personal Trainer.
Verkligen en lång och gedigen utbildning!
Citera
2024-10-14, 21:38
Medlem
Citat:
Nej och öppnar man dem i photoshop ser texterna väldigt inklippta ut.

Nu tror jag inte My har tillräckliga kunskaper i photoshop för att kunna göra helt nya certifikat men att klippa in texter på bilder är inte så svårt och vet man inte hur man gör det så brukar det bli artefakter när man sparar om. https://postimg.cc/LJxxZMLL uppförstorat 200% titta runt texten.

Tillskillnad på den här där ni kan se skillnaden: https://postimg.cc/c6819xJ1 där jag tagit delar av mys certifikat men skrivit ny text på en del,
Det ser photoshoppat ut. Och om nu verkligen My är utbildad PT efter 5 dagars utbildning så hade ju diplomet hängt synligt på väggarna i hennes gym.
Citera
2024-10-14, 21:42
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Det ser photoshoppat ut. Och om nu verkligen My är utbildad PT efter 5 dagars utbildning så hade ju diplomet hängt synligt på väggarna i hennes gym.

det tycker man. hon är ju så stolt över sina tidningsomslag, det borde vara samma sak med certifikat.
Citera
2024-10-14, 22:33
Medlem
ireniaks avatar
Citat:
det tycker man. hon är ju så stolt över sina tidningsomslag, det borde vara samma sak med certifikat.

Lol, tänkte också på det. Så stolt att hon hade med dom på mäklarbilder🤦🏼‍♀️
Citera
2024-10-14, 22:43
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Det som gör mig gaaalen är hennes sätt att alltid försöka flytta fokus!!!
Vi har redan gått igenom dina korta kurser, det faktum att du inte kan laga mat och yada yada yada.
Who the fuck cares??

NU - lyssna noga nu Plagiat-My - handlar kritiken (som du självklart väljer att kalla ”drev” ) om att du stjäl många av dina inlägg rakt av från andra, att du ljuger om dina määäängder av klienter som deltar i dina populära event (deltagare på ditt senaste event var stödfamiljens Hanna och Buustamons VD).
Fattar du verkligen inte att du inte är trovärdig öht???
Detta! Instämmer till 150%. Det är INTE hennes eventuella utbildningar som ska diskuteras just nu. Hon vill bara flytta fokus och betet sväljs med hull och hår.

Den SAKLIGA kritiken som är i fokus för närvarande är det faktum att hon har KOPIERAT andras texter och material. OCH DET FÅR MAN INTE GÖRA!

Det tappar hon snabbt bort i sitt dravel om utbildningar, otvättat hår och troll. Allt för att vifta bort den relevanta kritiken från både Svarta Lådan och oss andra - nämligen att hon plagierar andras verk och ljuger som en häst travar när hon blir påkommen!
Citera
2024-10-14, 22:52
Medlem
Citat:
Om du läser den på heltid blir det 2,5 vecka. Alltså 8h om dagen. Väljer man deltid kan man välja hur man vill på distans, då kan det bli upp till 12 månader. Man kan ju t.ex läsa 10 olika kurser samtidigt, så det bara blir någon eller några timmar i veckan av varje. Men själva tiden är alltid 100h ungefär, om man går den enklaste bas.
Skulle My har gått denna basutbildning till kostrådgivare är det konstigt att hon inte visar upp diplomet för den i sammanhanget långa utbildningen. Då hon visar upp certifikat på 1 till 2 dagars "utbildningar". Just saying
Vi får se, kanske ligger ouppackad i någon kartong.
.
Senast redigerad av Grynet45 2024-10-14 kl. 22:56.
Citera
2024-10-15, 00:07
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Detta! Instämmer till 150%. Det är INTE hennes eventuella utbildningar som ska diskuteras just nu. Hon vill bara flytta fokus och betet sväljs med hull och hår.

Den SAKLIGA kritiken som är i fokus för närvarande är det faktum att hon har KOPIERAT andras texter och material. OCH DET FÅR MAN INTE GÖRA!

Det tappar hon snabbt bort i sitt dravel om utbildningar, otvättat hår och troll. Allt för att vifta bort den relevanta kritiken från både Svarta Lådan och oss andra - nämligen att hon plagierar andras verk och ljuger som en häst travar när hon blir påkommen!

Exakt! Fokusförflyttning är hennes mellannamn. Vi ser det nu och har sett det så många gånger förut. När hon möjligen (?) insett att hon gjort något fel vägrar hon alltid erkänna det och flyttar istället fokus till andra händelser (sanna, överdrivna eller uppdiktade) för att få styrkekramar, stöd och pepp. Det funkar nog för dom som är lite naiva men för många av oss får det motsatt effekt, jag t.ex. blir bara provocerad av att hon ALDRIG kan erkänna att hon gjort något fel och istället slingrar in sig i lögner som hon själv till slut inte kan hålla reda på.

Hon beskriver "drevet" som troll som anklagar henne för att vara fet, ful och sakna utbildning när hela den senaste veckans skriverier beror på att hon själv har plagierat en text rakt av från ett företag - som hon sedan slarvigt publicerar som om det vore hennes egna tips och ord.

Till sist, jag är helt emot personliga påhopp angående utseende, vikt osv men om man väljer att vara offentlig som My måste man kunna bemöta saklig kritik och våga stå för sina misstag.
Senast redigerad av ClupeaHarengus 2024-10-15 kl. 00:10.
Citera
2024-10-15, 01:30
Medlem
Geburhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Till sist, jag är helt emot personliga påhopp angående utseende, vikt osv men om man väljer att vara offentlig som My måste man kunna bemöta saklig kritik och våga stå för sina misstag.

Instämmer. Snacka om lågvattenmärke att kommentera det yttre. Tycker FB sköter det bra här som fokuserar på hennes mygel och lögner.

Utseendet är oviktigt i det stora hela och sådana kommentarer kan inget annat än att kategoriseras som mobbning.

Där emot är det till det vettiga att syna MYtomanen.
Senast redigerad av Geburha 2024-10-15 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in