2024-10-14, 20:05
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Det står den 17 mars 2017, på ett av certifikaten, men den 18 mars 2017 var hon på någon hälsokryssning enligt sin egen blogg: https://mymartens.mabra.com/traning/...n-halsokicken/

Det är nog datumet när det skrevs ut. För man kan inte bli PT på en dag. Dom har jävligt oproffsiga diplom överlag. Står ju inte ens vem som utfärdat det, bara signatur, inget namnförtydligande eller nått.
Citera
2024-10-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Basutbildningen är 2,5 arbetsvecka. Så det går rätt snabbt.
Finns många olika utbildningar. Diplomerad kostrådgivare brukar kräva 6 månaders utbildning. Lika som att utbildning till PT, kan variera mycket både i kvalite och längd på utbildningen. Det är därför man vill se hur lång utbildning man gått, var man gått den och referenser innan man betalar dyra pengar till sin coach/ PT. Så tänker jag.
Citera
2024-10-14, 20:13
Medlem
MaeWests avatar
Det enda Tjyvkonan och Nättrollet My Martens är Gedigen och Genuin på, är att stjäla, levande och dödas, blogginlägg och bilder, på.

Hon gör Gedigen research efter passande inlägg som hon kan göra till sina, och Genuint träffsäker på att bygga sin lögnaktiga verksamhet på enbart stulna ideer, inlägg, bilder och text.

Glöm nu inte att rotera några varv på din kaktus, My Martens...
Citera
2024-10-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hon skriver lång och gedigen utbildning.
Jag trodde hon gått en minst ettårig.

Det som gör mig gaaalen är hennes sätt att alltid försöka flytta fokus!!!
Vi har redan gått igenom dina korta kurser, det faktum att du inte kan laga mat och yada yada yada.
Who the fuck cares??

NU - lyssna noga nu Plagiat-My - handlar kritiken (som du självklart väljer att kalla ”drev” ) om att du stjäl många av dina inlägg rakt av från andra, att du ljuger om dina määäängder av klienter som deltar i dina populära event (deltagare på ditt senaste event var stödfamiljens Hanna och Buustamons VD).
Fattar du verkligen inte att du inte är trovärdig öht???
Citera
2024-10-14, 20:16
Medlem
Jag kan inte citera korrekt men kommenterar:

Nej jag är nästa säker på att My(toman) är noll intresserad av att förkovra sig och vara dagsfärsk, om ni förstår hur jag tänker. Att sno från andra det går bra men i det ligger ju knappast något äkta intresse. Som hon så gärna vill pådyvla (och lura i oss) My(toman) är i grunden noll engagerad och intresserad … det är min tolkning iallafall.
Stålar vill hon ju åt och detta kan ju ses som en lukrativ sysselsättning.
Gud vet
(Vad vet väl jag … jag bara spånar
Ligger dessutom i feber/ sjukstuga 🤣 😉 )

Vad ska denna ”kändis” göra
Inte bli en ”vanlis” iallafall, nej gu bevars när man kan vara uppmärksammad som kändis 🙄🤣
Citera
2024-10-14, 20:16
Medlem
Min frisör är utbildad PT och hon reste till Stockholm typ varje helg under ett år (eller mer?) för att utbilda sig. Praktiska övningar och lärarledda föreläsningar på stockholmsresorna. Sedan självstudier för att sedan skriva tentamen/prov vissa helger.
Jag skulle hellre anlita min frisör som PT än My.
Min frissa har troligen fler klinkers än My (frissan jobbar deltid som PT och deltid som frisör)
Citera
2024-10-14, 20:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Finns många olika utbildningar. Diplomerad kostrådgivare brukar kräva 6 månaders utbildning. Lika som att utbildning till PT, kan variera mycket både i kvalite och längd på utbildningen. Det är därför man vill se hur lång utbildning man gått, var man gått den och referenser innan man betalar dyra pengar till sin coach/ PT. Så tänker jag.

Om du läser den på heltid blir det 2,5 vecka. Alltså 8h om dagen. Väljer man deltid kan man välja hur man vill på distans, då kan det bli upp till 12 månader. Man kan ju t.ex läsa 10 olika kurser samtidigt, så det bara blir någon eller några timmar i veckan av varje. Men själva tiden är alltid 100h ungefär, om man går den enklaste bas.
Citera
2024-10-14, 20:24
Medlem
Citat:

Håller med dig.
Om jag skulle anlita en PT så vill jag ändå att denna gått en gedigen utbildning. Annars kan jag väl själv avvara 2 dagar på någon kurs och bli min egna PT...
Citera
2024-10-14, 20:38
Medlem
MaeWests avatar
Jonas hade väl en fling med Anna Books dotter Felicia? Var det då det sket sig mellan My och Anna?
Citera
2024-10-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om du läser den på heltid blir det 2,5 vecka. Alltså 8h om dagen. Väljer man deltid kan man välja hur man vill på distans, då kan det bli upp till 12 månader. Man kan ju t.ex läsa 10 olika kurser samtidigt, så det bara blir någon eller några timmar i veckan av varje. Men själva tiden är alltid 100h ungefär, om man går den enklaste bas.
Som jag skrev finns det olika typer av utbildning, längder innehåll m.m. Vore intressant att få ta del av hur lång utbildning My har gått.
Så här kan ett upplägg till kostrådgivare se ut:
Upplägg
Yrkesutbildning på distans
Bedrivs på heltid under 25 veckor
16 schemalagda, lärarledda utbildningsdagar på distans (se under fliken ”Datum”
Resterande tid består av självstudier som du lägger upp på egen hand
4 veckor praktik (APL) direkt på en arbetsplats i slutet av utbildningen.

Hur bra My är som PT lär sprida sig lokalt genom mun till mun metoden. Så då har hon inga problem att få klienter och fylla sina klasser, när de blir av. Om hon är så kompetent och bra på instruera andra som hon ger sken av. Vad det gäller de online coachning hon har/ger är det svårare att få ta del av vad andra tycker. Då referenser från den är från två st och flera år gamla.
Senast redigerad av Grynet45 2024-10-14 kl. 20:47.
Citera
2024-10-14, 20:42
Medlem
Ändå spännande att hon som ALDRIG springer är löpcoach och nu dessutom BodyPump-instruktör. Den sista har hon aldrig nämnt förut 😊
Citera
2024-10-14, 20:48
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Som jag skrev finns det olika typer av utbildning, längder innehåll m.m. Vore intressant att få ta del av hur lång utbildning My har gått.
Så här kan ett upplägg till kostrådgivare se ut:
Upplägg
Yrkesutbildning på distans
Bedrivs på heltid under 25 veckor
16 schemalagda, lärarledda utbildningsdagar på distans (se under fliken ”Datum”
Resterande tid består av självstudier som du lägger upp på egen hand
4 veckor praktik (APL) direkt på en arbetsplats i slutet av utbildningen.

Hur bra My är som PT lär sprida sig lokalt genom mun till mun metoden. Så då har hon inga problem att få klienter och fylla sina klasser, när de blir av. Om hon är så kompetent och bra på instruera andra som hon ger sken av. Vad det gäller de online utbildningar hon har är det svårare att få ta del av vad andra tycker. Då referenser från de utbildningarna är från två st och flera år gamla.

Det kan omöjligt vara bas, bas innehåller ingen praktik och ingen inriktning eller fördjupning.

När jag själv väljer brukar jag enbart gå på recensioner eller vad man hört från andra. Så att hon knappt har det vittnar om att hennes verksamhet är oseriös. Det FÖRSTA man gör är att skaffa sig recensioner. Det är mycket viktigare en diplom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in