2024-10-15, 07:33
Medlem
Kommenterar men kan inte citera (flera):

Där är för mig en viss (väsentlig) skillnaden ändå.
Inget försvar mer en förklaring till hur jag funtad/fungerar.
Möjligen ett lågvattenmärke för andra, ja. Människor är olika och olika funtade.
Och vem är perfekt och felfri mer än My(toman)
Eftersom My(toman) visar upp både det ena och det andra… så har min kritik blivit därefter.
Men ja, även jag kan upphöra med denna sk ”mobbing” och rätta till mig.
Mobbing är inget jag försvarar! Inget jag anser tillåtet heller! Faktiskt tvärtom!

Nog om detta
Citera
2024-10-15, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
På Kurera går det att zooma in de fyra certifikaten.
Det är certifikat på tre stycken två-dagarskurser och ett certifikat på en dag. Totalt sju dagars utbildning alltså.

Wooooow!
Gedigen utbildning 😂😂😂
Citera
2024-10-15, 10:09
Undrar om @lifeof_svea tillhör Mytomanen.
Har gjorts en kommentar i söndagens inlägg från det kontot.😀
Citera
2024-10-15, 10:35
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Exakt! Fokusförflyttning är hennes mellannamn. Vi ser det nu och har sett det så många gånger förut. När hon möjligen (?) insett att hon gjort något fel vägrar hon alltid erkänna det och flyttar istället fokus till andra händelser (sanna, överdrivna eller uppdiktade) för att få styrkekramar, stöd och pepp. Det funkar nog för dom som är lite naiva men för många av oss får det motsatt effekt, jag t.ex. blir bara provocerad av att hon ALDRIG kan erkänna att hon gjort något fel och istället slingrar in sig i lögner som hon själv till slut inte kan hålla reda på.

Hon beskriver "drevet" som troll som anklagar henne för att vara fet, ful och sakna utbildning när hela den senaste veckans skriverier beror på att hon själv har plagierat en text rakt av från ett företag - som hon sedan slarvigt publicerar som om det vore hennes egna tips och ord.

Till sist, jag är helt emot personliga påhopp angående utseende, vikt osv men om man väljer att vara offentlig som My måste man kunna bemöta saklig kritik och våga stå för sina misstag.
Hon flyttar alltid fokus från granskningen av hennes kunnande och lämplighet som coach till tycka synd om henne och då kör hon med utseendemobbning. Och hos en del så lyckas hon tyvärr. Det har alltid varit likadant. För många år sedan påstod hon att branschfolk snackade skit om henne. Oj, vad jag tyckte synd om henne då. Det var innan jag förstod att det var hennes mål att ändra fokus från sitt eget misslyckande. Efter det är det troll, stalkers, grannar och fan och hans mormor som mobbar stackars Mytomanen. Hon vill inte bli granskad för hon har inte rent mjöl i påsen. Men hon vill tyckas synd om för då kan hon fiffla ifred.🌵
Citera
2024-10-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hon flyttar alltid fokus från granskningen av hennes kunnande och lämplighet som coach till tycka synd om henne och då kör hon med utseendemobbning. Och hos en del så lyckas hon tyvärr. Det har alltid varit likadant. För många år sedan påstod hon att branschfolk snackade skit om henne. Oj, vad jag tyckte synd om henne då. Det var innan jag förstod att det var hennes mål att ändra fokus från sitt eget misslyckande. Efter det är det troll, stalkers, grannar och fan och hans mormor som mobbar stackars Mytomanen. Hon vill inte bli granskad för hon har inte rent mjöl i påsen. Men hon vill tyckas synd om för då kan hon fiffla ifred.🌵
Instämmer i allt. Även om hon blir överbevisad som nu senast med svarta lådan så nekar hon i sten.
Citera
2024-10-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Hon hann säkert åka på den kryssningen också. Som jag tolkar det var utbildningen bara en dag, den 17/3.
Jag tror att det är certifikatet för huvudkursen och datumet är när det skrevs/kursen slutade.
Hon har nog gått någon form av längre utbildning.
Citera
2024-10-15, 10:59
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Undrar om @lifeof_svea tillhör Mytomanen.
Har gjorts en kommentar i söndagens inlägg från det kontot.😀
Heter inte en av hennes hundar Svea?
Citera
2024-10-15, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Heter inte en av hennes hundar Svea?

Den gör ju det.😂
Är det en slump?🤔
Citera
2024-10-15, 11:52
Medlem
Musslis avatar
Utbildning eller ej, för mig slår erfarenhet utbildning alla dagar i veckan.
Med de enstaka klinkers My haft så skulle jag säga att hennes erfarenhet är obefintlig.
Citera
2024-10-15, 13:08
Medlem
TPLs avatar
Om hon nu är så bra på allt hon gör, enligt henne själv då, kan man ju undra varför hon inte lyckats bättre än så här på alla dessa år. Senaste årens träningsresor talar sitt eget språk.
Citat:
Efter ungefär 8-9 år av konstant ifrågasättande av mig som person, mitt utseende, min roll som mamma, som matte, som människa och återkommande om mina jobb OAVSETT yrke så har jag fått nog! Samma troll påstår även att jag inte är utbildad florist. Så för att bekräfta även det, ja Jag är även utbildad florist.
Citat:
Sen kan du lägg till att jag arbetat med detta i nio år.
Som gruppträningspass instruktör ett par år till….
Diger meritlista. Konstigt att det inte visar resultat.
Citera
2024-10-15, 13:19
Medlem
EndastJag01s avatar
Om man jämför hennes blogg med Isabella Löwengrips så är det så olika. My har hittills inte skrivit något för att inspirera, det är mest personligt gnäll och det är klart att det blir ifrågasatt. Bella levererar det som förväntas av henne.
Men det är så konstigt med My, jag tror inte att hon själv riktigt vet vad hon vill - förutom att ha det rätt lättjefullt.
Citera
2024-10-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Exakt! Fokusförflyttning är hennes mellannamn. Vi ser det nu och har sett det så många gånger förut. När hon möjligen (?) insett att hon gjort något fel vägrar hon alltid erkänna det och flyttar istället fokus till andra händelser (sanna, överdrivna eller uppdiktade) för att få styrkekramar, stöd och pepp. Det funkar nog för dom som är lite naiva men för många av oss får det motsatt effekt, jag t.ex. blir bara provocerad av att hon ALDRIG kan erkänna att hon gjort något fel och istället slingrar in sig i lögner som hon själv till slut inte kan hålla reda på.

Hon beskriver "drevet" som troll som anklagar henne för att vara fet, ful och sakna utbildning när hela den senaste veckans skriverier beror på att hon själv har plagierat en text rakt av från ett företag - som hon sedan slarvigt publicerar som om det vore hennes egna tips och ord.

Till sist, jag är helt emot personliga påhopp angående utseende, vikt osv men om man väljer att vara offentlig som My måste man kunna bemöta saklig kritik och våga stå för sina misstag.
Bra skrivet. Jag bryr mig inte om hennes utbildningar heller (annat än eventuella lögner?), jag vill höra henne bemöta den sakliga och väl underbyggda kritik om plagiat. Men som VARJE gång är det fokusförflyttning och synd om henne som gäller.

Och det funkar ju varje gång. Därför tas aldrig kritik från FB på allvar, offret kan alltid peka på någon idiotkommentar och hävda att alla kommentarer är likadana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in