2024-10-14, 19:12
  #467305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ingen ryss som hävdar att NK de facto genomför att proxy-krig mot Ukraina?? Nä, tänkte väl det...

Det är inte ens proxy om uppgifterna stämmer.
Citera
2024-10-14, 19:12
  #467306
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja då kommer ryssarna som vanligt bröla och grina ut i FN.

Och kommunisterna i tråden kommer inom kort gå full whataboutism om 3...2...1...
Citera
2024-10-14, 19:17
  #467307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är inte ens proxy om uppgifterna stämmer.

Sant. Fast jag undrar om det inte är ganska få soldater det rör sig om. För stunden. Visst skulle det vara roligt om Ukrainska soldater dök upp i Nordkorea och köttade loss. Nu lär inte det hända. Ska bli intressant att se om Sydkorea reagerar på det.
Citera
2024-10-14, 19:23
  #467308
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Checka fakta. Till och med Wikipedia skriver tvärtom.

Fåntratt. Wikipedia ’skriver’ inte nånting. Fattar du ingenting?
Citera
2024-10-14, 19:36
  #467309
Medlem
Ryssarna verkar avancerat snabbare när det är dåligt väder pga att Ukraina inte använda sina drömmar lika effektivt då.

Blir tufft nu alltså. Bara att minera järnet. Gav Ukraina behöver nån positiv nyhet/händelser snart.

Ukrainas drönarproduktion verkar inte vara så imponerande ändå. Varför fortsätter de inte att slå ut ryska raffinaderier?? Eller andra viktiga industrier. Ryssland är så stort. Borde vara enkelt högvärdiga mål.
Citera
2024-10-14, 19:51
  #467310
Medlem
LeeVans avatar
Det är "tur" att den Västeuropeiska försvarsindustrin nu levererar på "högvarv" ...

"Vladimir Putin överlämnade till statsduman ett lagförslag om ratificering av fördraget om ett omfattande strategiskt partnerskap mellan Ryssland och Nordkorea."

"Den fjärde artikeln i fördraget stadgar att om en av deltagarna utsätts för ett väpnat angrepp av en annan stat eller flera länder och hamnar i ett krigstillstånd, så kommer den andra deltagaren omedelbart att ge militär och annan hjälp med alla tillgängliga medel."

Nordkorea har den näst största militära organisationen i världen. Källa: Wiki ..

https://ria.ru/20241014/putin--1978029870.html
Citera
2024-10-14, 19:54
  #467311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är "tur" att den Västeuropeiska försvarsindustrin nu levererar på "högvarv" ...

"Vladimir Putin överlämnade till statsduman ett lagförslag om ratificering av fördraget om ett omfattande strategiskt partnerskap mellan Ryssland och Nordkorea."

"Den fjärde artikeln i fördraget stadgar att om en av deltagarna utsätts för ett väpnat angrepp av en annan stat eller flera länder och hamnar i ett krigstillstånd, så kommer den andra deltagaren omedelbart att ge militär och annan hjälp med alla tillgängliga medel."

Nordkorea har den näst största militära organisationen i världen. Källa: Wiki ..

https://ria.ru/20241014/putin--1978029870.html

De har också en svältande befolkning och problem med inälvsparasiter pga att de gödslar med färskt människobajs.

Jag har inte koll på vem du är. Men de som håller på Ryssland här borde kanske inte hurra för samarbeten med Nordkorea? Ryssland har också samarbetat med Nordkorea om begränsningar av internet. Vem vill bo kvar i Ryssland? Det var illa nog innan. Nu lär det bli ett stort Gulag. Ingen läskunnig som är anställbar i något annat land kommer vilja bo kvar.
__________________
Senast redigerad av YBB641 2024-10-14 kl. 20:11.
Citera
2024-10-14, 19:55
  #467312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ryssarna verkar avancerat snabbare när det är dåligt väder pga att Ukraina inte använda sina drömmar lika effektivt då.

Blir tufft nu alltså. Bara att minera järnet. Gav Ukraina behöver nån positiv nyhet/händelser snart.

Ukrainas drönarproduktion verkar inte vara så imponerande ändå. Varför fortsätter de inte att slå ut ryska raffinaderier?? Eller andra viktiga industrier. Ryssland är så stort. Borde vara enkelt högvärdiga mål.

Zelenskyi: Det finns en miljon drönare som har köpts och utplacerats till fronten
Måndagen den 14 oktober 2024, 20:10 -Viktor Volokita

1 miljon drönare har redan köpts in och överförts till fronten på statens bekostnad.

President Volodymyr Zelenskyy uppgav detta i sitt videomeddelande.

"Det fanns en rapport från Oleksandr Kamyshin angående vår produktion, inhemska produktion och försörjning till armén. Från och med idag finns det redan en miljon drönare som köpts på statens bekostnad och utplacerats till fronten", noterade statschefen.

Han noterade också att, förutom staten, försörjs drönare till Försvarsmakten av frivilliga."
------------------

https://www.epravda.com.ua/news/2024/10/14/720569/

Du snackar goja som vanligt "kamrat"
Pröva att använda metoden, kolla fakta, gör inlägget sedan. Annars blir dina inlägg tvärtom verkligheten. Märkligt.
Citera
2024-10-14, 20:04
  #467313
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det så kallade Ukrainas gränser är knappast irrelevant för Ryssland och framför allt inte om NATO ska vara på deras forna territorium.
Ukraina är inte Rysslands "forna territorium". Ryssland och Ukraina var två olika delar som bägge ingick i Sovjetunionen.
Citera
2024-10-14, 20:19
  #467314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ukraina är inte Rysslands "forna territorium". Ryssland och Ukraina var två olika delar som bägge ingick i Sovjetunionen.
i praktiken var väl sovjet en rysk occupation av grannländerna, men formellt är det ju rätt.
Citera
2024-10-14, 20:19
  #467315
Medlem
Reimers avatar
Dyster läsning av Stefan Hedlund angående USA,s stöd och vilja att stötta Ukraina.

Läsvärd ändå men fruktansvärt dyster, kort sagt det kan inte bli värre om Trump vinner valet, USA har i princip redan givit Ryssland fria händer.

Citat:
När Ryssland i februari 2014 även invaderade Ukraina blev Obamas reaktion den självklart förutsebara, nämligen att vända bort blicken. När Ryssland så i september 2015 valde att intervenera i Syrien, för att rädda diktatorn Bashar al-Assad, fortsatte Obama sin eftergiftspolitik. Trots att Ryssland visade tydliga prov på sitt totala förakt både för den internationella rättsordningen och för mänskligt liv och lidande, nöjde sig ”den fria världens” ledare med att hålla eleganta tal om ”röda linjer” som i praktiken skulle visa sig vara tom retorik. Putin lyssnade och lärde.

https://timbro.se/smedjan/den-amerikanska-supermaktens-forfall/?utm_medium=ad&utm_source=facebook&utm_campaign=sm edjan-weekly-ad&fbclid=IwY2xjawF6PWxleHRuA2FlbQEwAAEdpVbzrDowJ1 iu618Nlwm8CGBow0MZ4leAW3L599hnv3MjfNB2OTt0Wtae_aem _eV YMA1ixyC7sgzvEBI-0Rg
Citera
2024-10-14, 20:20
  #467316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det där är riktig rysk krigsdoktrin. Släpp skiten där du är bara, som en kossa. Så tycker ryssaporna. Bra analys, pluspoäng
Ditt svammel om ukrainas luftvärn bemöter jag inte då du saknar grundläggande kompetens och kognitiv förmåga att leverera relevant information.
Mvh jonkebonke.

Om det inte skulle vara så att jag följt de två stormakterna sen 2012 så kunde jag leverera någonting positivt om Ukraina som till hälften är en trogen USA vän, kanske till hälften också ägd av det landet. Okey!
Ukrainas egna soldater är bättre än de som Nato har tränat sen 2014. De äldre ukrainska soldaterna vill att de själva skall få träna de nya rekryter för annars får de en gammalmodig träning som inte gör det möjligt för de nya att undgå drönare, som ser ut som flugor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in