Citat:
Ursprungligen postat av
korvfalun
Ryssarna verkar avancerat snabbare när det är dåligt väder pga att Ukraina inte använda sina drömmar lika effektivt då.
Blir tufft nu alltså. Bara att minera järnet. Gav Ukraina behöver nån positiv nyhet/händelser snart.
Ukrainas drönarproduktion verkar inte vara så imponerande ändå. Varför fortsätter de inte att slå ut ryska raffinaderier?? Eller andra viktiga industrier. Ryssland är så stort. Borde vara enkelt högvärdiga mål.
Zelenskyi: Det finns en miljon drönare som har köpts och utplacerats till fronten
Måndagen den 14 oktober 2024, 20:10 -Viktor Volokita
1 miljon drönare har redan köpts in och överförts till fronten på statens bekostnad.
President Volodymyr Zelenskyy uppgav detta i sitt videomeddelande.
"Det fanns en rapport från Oleksandr Kamyshin angående vår produktion, inhemska produktion och försörjning till armén. Från och med idag finns det redan en miljon drönare som köpts på statens bekostnad och utplacerats till fronten", noterade statschefen.
Han noterade också att, förutom staten, försörjs drönare till Försvarsmakten av frivilliga."
------------------
https://www.epravda.com.ua/news/2024/10/14/720569/
Du snackar goja som vanligt "kamrat"
Pröva att använda metoden, kolla fakta, gör inlägget sedan. Annars blir dina inlägg tvärtom verkligheten. Märkligt.