2024-10-08, 22:43
  #466105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Välkommen att köra fler ukrainare (och fler trupper från NATO-länder) in i nya köttkvarnar.


Krig har i alla tider ibland slutat med fredsslut och landavträdelser, det är så det fungerar. Det är Väst som numera låtsas att detta inte längre gäller för dem och deras favoriter.

Varför vägrar isf Ryssarna att acceptera Ukrainas fredsförslag? Verkar som Ryssen inte vill ha fred trots allt.
Citera
2024-10-08, 22:44
  #466106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det kommer vara Rysslands huvudvärk. När kriget är över kommer Ryssen få ta över alla lån Ukraina dragit på sig.
Och det tror du på riktigt? Det tror jag personligen blir väldigt svårt att genomföra, allra helst som vi inte vet hur kriget kommer sluta. Dessutom lutar det åt att Ukraina blir tvungna att avsätta en del territorium.
Citera
2024-10-08, 22:45
  #466107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Och det tror du på riktigt? Det tror jag personligen blir väldigt svårt att genomföra, allra helst som vi inte vet hur kriget kommer sluta. Dessutom lutar det åt att Ukraina blir tvungna att avsätta en del territorium.

Ja, Ryssen kommer inte ha något val. De har startat det här och de får ta konsekvenserna för det.
Citera
2024-10-08, 22:49
  #466108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, Ryssen kommer inte ha något val. De har startat det här och de får ta konsekvenserna för det.
Du verkar tro att världen är en rättvis plats, det är den inte och det finns en viss amerikan som har ett stort finger i spelets början, allting som sker är tydligen inte uppenbart för alla
Citera
2024-10-08, 22:52
  #466109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Du verkar tro att världen är en rättvis plats, det är den inte och det finns en viss amerikan som har ett stort finger i spelets början, allting som sker är tydligen inte uppenbart för alla

Att du tror att Ryssarna kommer få behålla delar av Ukraina och sedan återgå till det normala är lite lustigt.
Citera
2024-10-08, 22:52
  #466110
Medlem
Ukraina behöver ett lyckat drönaranfall inatt för att mjuka upp ryssarna lite. Lite ryska industrier borde få brinna inatt
Citera
2024-10-08, 22:55
  #466111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Och det tror du på riktigt? Det tror jag personligen blir väldigt svårt att genomföra, allra helst som vi inte vet hur kriget kommer sluta. Dessutom lutar det åt att Ukraina blir tvungna att avsätta en del territorium.
Det finns ju en större summa ryska tillgångar som är frysta. Dom går säkert att använda till återbetalning och återuppbyggnad.
Citera
2024-10-08, 22:56
  #466112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Att du tror att Ryssarna kommer få behålla delar av Ukraina och sedan återgå till det normala är lite lustigt.
Normala är stort ord, ingenting i geopolitiska sfären skulle klassas som normalt om vanliga människor skulle göra sig besvät att sätta sig in ämnet, märker att i den här tråden är det ytterst få som har gjort det.
Citera
2024-10-08, 22:57
  #466113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Du verkar tro att världen är en rättvis plats, det är den inte och det finns en viss amerikan som har ett stort finger i spelets början, allting som sker är tydligen inte uppenbart för alla
Vad skulle vinsten för Ryssland bli om gränsen fryses där dom står nu? Sanktionerna kommer ju att finnas kvar tills Ryssland drar sig tillbaka, så är det pakistanska mandariner dom tänker göra affärer i?
Citera
2024-10-08, 23:01
  #466114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Vad skulle vinsten för Ryssland bli om gränsen fryses där dom står nu? Sanktionerna kommer ju att finnas kvar tills Ryssland drar sig tillbaka, så är det pakistanska mandariner dom tänker göra affärer i?
I stort sätt finns inga vinnare i detta. Men de företag som köpte upp rättigheterna till Ukrainas gasfält, jordbruksmark och återuppbyggnad kommer vara de största förlorarna om man bortser från de som förlorat sina liv.
Edit:
jo det finns vinnare, de som producerar vapen!
__________________
Senast redigerad av professorpuss 2024-10-08 kl. 23:05.
Citera
2024-10-08, 23:07
  #466115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ukraina behöver ett lyckat drönaranfall inatt för att mjuka upp ryssarna lite. Lite ryska industrier borde få brinna inatt
Tror vi kommer få se en ny fullträff med Ukrainas jetdrönare snart igen.
Citera
2024-10-08, 23:14
  #466116
Medlem
Snapcounts avatar
Nato`s nya generalsekreterare Rutte, säger att situationen för Ukraina är svår :

Ukraina kan stå inför sin hårdaste vinter sedan den ryska invasionen av landet den 24 februari 2022, varnade Natos generalsekreterare Mark Rutte på tisdagen och uppmanade allierade att öka sitt stöd. "Ryssland fortsätter att genomföra missilangrepp mot Ukrainas kritiska energiinfrastruktur (...) som kan stå inför sin hårdaste vinter sedan början av [den ryska] invasionen", sade Rutte, som tillträdde tidigare denna månad, till reportrar.

Rutte medgav att situationen på slagfältet var "svår", men betonade det extremt höga priset för de ryska styrkorna – mer än 1 000 döda eller sårade per dag – utöver "totalt 500 000 döda eller sårade". Ukrainarna "behöver vårt fortsatta stöd, det är helt klart. De behöver det då och då efteråt", betonade han.


https://www.lemonde.fr/international/live/2024/10/08/en-direct-guerre-en-ukraine-les-attaques-russes-sur-kharkiv-ont-fait-deux-morts-et-trente-blesses_63 44889_3210.html

Och han har ju rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in