2024-10-17, 19:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Avskummet och sverigefientlige proryssen Orban är desperat och panikslagen. Den genomkorrupte skurken Orban är nu livrädd för att KGB-Putin kommer att förlora kriget och föreslår desperata åtgärder som tex att EU ska börja prata med massmördaren Putin

Hungarian Prime Minister horrified by Zelenskyy's Victory Plan and wants EU talks with Russia

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/10/17/7480156/
Citera
2024-10-17, 19:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det går så bra för ryssland enligt mytomanerna på flashback

Vem kunde se det här komma? (Från länken)
Citat:
The possibility of allowing cabotage transportation is being considered against the backdrop of a shortage of aircraft fleet," Starovoit explained. He added that negotiations are also underway with other countries, but did not name them (quotes from Interfax ).

Rätt så många av oss här i tråden skulle jag vilja hävda om man bryr sig om posthistorik eller för den delen bara ser det pågående förfallet inom Ryssland på grund av Putler.

Jag för min del är en enkel människa som har laddat upp med pellets och tittat över min hyresvärds värmeanläggning i det hus jag bor i. Jag känner mig rätt säker på att vi kommer att klara av den kommande vintern. Med tanke på det bristande underhållet rent allmänt i Ryska värmeanläggningar så kan jag se fram emot.. ..fel ord då jag inte vill någon illa.. Men med en köldknäpp eller två, jag förutspår rent jävla kaos i vinter på grund utav att väskbajsaren i Kreml gått överstyr.
Citera
2024-10-17, 19:53
Medlem
leachs avatar
Germany has updated its list with supplied aid to Ukraine.

Delivered (past 4 weeks):
➡️8 LEOPARD 1A5 tanks with spare parts
➡️20 MARDER 1A3 IFV's
➡️ammunition LEOPARD 1 and 2 tanks
➡️ammunition for MARDER IFV's
➡️4 MRAPs
➡️1 IRIS-T SLM system
➡️1 IRIS-T SLS (2 launchers)
➡️IRIS-T missiles
➡️Sea Sparrow missiles
➡️6 self-propelled howitzers Panzerhaubitze 2000 with spare parts
➡️24.000 rounds 155mm ammunition
➡️30 VECTOR recon drones with spare parts
➡️1 bridge-laying tank BEAVER with spare parts
➡️2 mine clearing tanks WISENT 1 with spare parts
➡️100 portable mine clearing systems H-PEMBS
➡️90 mine detectors
➡️1 mine plough
➡️2 mobile antenna mast systems
➡️57 laser range finders
➡️3000 man-portable anti-tank weapons RGW 90
➡️25.000 rounds ammunition 40mm
➡️75.000 tourniquets
➡️150.000 chest seals
➡️460 assault rifles MK 556
➡️90 precision rifles HLR 338
➡️30 rifles CR 308
➡️3000 pistols SFP9

Germany also pledged to deliver AIM-9L/I-1 Sidewinder missiles, 2 TRML-4D radars, 4000 strike drones, 361 reconnaissance drones SONGBIRD, 42.000 rounds ammunition 40mm and winter clothing.
https://x.com/NOELreports/status/1846972188097728725
Citera
2024-10-17, 19:59
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Avskummet och sverigefientlige proryssen Orban är desperat och panikslagen. Den genomkorrupte skurken Orban är nu livrädd för att KGB-Putin kommer att förlora kriget och föreslår desperata åtgärder som tex att EU ska börja prata med massmördaren Putin

Hungarian Prime Minister horrified by Zelenskyy's Victory Plan and wants EU talks with Russia

"Ni MÅSTE ta rysskuk i röven, så jag slipper vara ensam tillsammans med Fico med att få stock i baken". (min tolkning av den ungerska fettots uttalande).
Den där ungerska och slovakiska fittorna kommer inte gilla detta:
Nato stärker försvaret av de baltiska länderna. Syftet är att avvärja hotet om rysk aggression. Diktatorn Vladimir Putin har sagt att han anser att Estland bör hamna under rysk kontroll. Storbritannien beordrar den fjärde brigaden i sin armé att försvara Estland. En hel Natobrigad består av mellan 4 000 och 5 000 brittiska soldater.
...
Britterna kommer att överföra brigadens tunga beväpning till Estland, inklusive Archer mobila haubitsar, Boxer pansarfordon och Challenger 3 tunga stridsvagnar. Storbritanniens försvarsminister John Healey och Estlands försvarsminister Hanno Pevkur undertecknade på torsdagen ett avtal i Natos högkvarter om ovan nämnda åtgärder.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7ab37eca-3eb8-4ace-b5f9-17fac990d499 (google-översatte texten då jag måste iväg för en stund så jag hinner inte själv göra en översättning och kolla att texten stämmer grammatiskt).

Sug på den, ryssjävlar!
Citera
2024-10-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vem kunde se det här komma? (Från länken)

Rätt så många av oss här i tråden skulle jag vilja hävda om man bryr sig om posthistorik eller för den delen bara ser det pågående förfallet inom Ryssland på grund av Putler.

Jag för min del är en enkel människa som har laddat upp med pellets och tittat över min hyresvärds värmeanläggning i det hus jag bor i. Jag känner mig rätt säker på att vi kommer att klara av den kommande vintern. Med tanke på det bristande underhållet rent allmänt i Ryska värmeanläggningar så kan jag se fram emot.. ..fel ord då jag inte vill någon illa.. Men med en köldknäpp eller två, jag förutspår rent jävla kaos i vinter på grund utav att väskbajsaren i Kreml gått överstyr.

Jag tror att du är inne på rätt spår. I och med att hälften av ryska befolkningen redan kastat in handduken och gett upp efter endast 2,5 år då de vill att ryssland drar tillbaka sina trupper från Ukraina tänker jag att ryska befolkningen inte helt plötsligt blivit fredsvänner utan att det handlar om ren självbevarelsedrift. De är livrädda för kaoset i ryssland som kommer i vinter och senare vid ryska nederlaget.
Citera
2024-10-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Möjligen en testballong. Oklart dock vad syftet skulle vara.

Ukraina tittar förmodligen på vad Israel har gjort för att överleva med grannländer som vill förgöra dem.

Jag tror uttalandet är riktat mot USA och Ryssland. Budskapet är att det är farligare att överge Ukraina och inte låter dem gå med i NATO.
Citera
2024-10-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Alternativet är dystert...

Jag förstår inte att alternativet - det vill säga fred är dystert?

Är alla här i tråden självmords benägna?
Om Ukraina får skjuta djupt in i Ryssland - med Tysklande hjälp eller Englands - för enligt de tyska militärofficerarna är det bara en utbildad tysk soldat som kan göra det - så startar de ju upp kärnvapenkriget.
Varför skulle de vilja göra det? Varför skulle de vilja starta det stora kriget och dö själv.

Ryssland har färdigt satt måltavlorna för om väst kör missilerna långt in i Ryssland så deklarerar Väst att de är i krig mot Ryssland.

Och åtminstone EU har inga vapen kvar. Och USA har väldigt få. Och Nato... ingen aning. Kanske för ett par veckor har de ammunition.

Och sen då - kokar vi alla upp?
Citera
2024-10-17, 20:31
Medlem
Krigsförbrytaren och terroristen Igor Girkin trotsar ryktena om sin död och är i högsta grad vid liv. Nu är ryske krigsförbrytaren tillbaka med en ny analys där han sågar ryska fiaskon och förutspår att flera länder kommer att dras in kriget (Belarus och eventuellt Moldavien, Polen och Rumänien).

Girkin writes that in fact Russia suffered a strategic military failure this summer/autumn.

"We failed to implement the plan for a broad offensive on Kharkiv, for which forces, resources, and reserves had been prepared for a year. And then we missed a blow, although not too strong, but very painful, with the transfer of ground operations to our own territory. But the most important thing is that we lost time," he writes.

Girkin predicts that after the "humiliating slap on the nose near Kursk" there will soon be new ones, which could lead to Belarus being drawn into the war.

"Unfortunately, this is practically inevitable. It is difficult to say how soon this will happen (I do not have access to the GRU and SVR intelligence reports in VK-5), but we can cautiously assume that Belarus, as well as (possibly) Moldova, could be drawn into the war next year. The participation of Poland and Romania is not excluded (although without a declaration of war, I believe)."

https://charter97.org/en/news/2024/10/17/614983/
Citera
2024-10-17, 20:34
Medlem
Citat:

Det tycker jag med - med vapen o gärna kärnvapen - dvs inte kärnvapensnackballeri a la Putin
utan man skickar utan hot o meddelar nu har vi bränt av dom mot Moskva o Sankt Petersburg-
de behöver också en del av kriget eftersom de inte blir mobiliserade
Citera
2024-10-17, 20:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Om Ukraina får skjuta djupt in i Ryssland - med Tysklande hjälp eller Englands - för enligt de tyska militärofficerarna är det bara en utbildad tysk soldat som kan göra det - så startar de ju upp kärnvapenkriget.
Varför skulle de vilja göra det? Varför skulle de vilja starta det stora kriget och dö själv.

Ryssland har färdigt satt måltavlorna för om väst kör missilerna långt in i Ryssland så deklarerar Väst att de är i krig mot Ryssland.

Och åtminstone EU har inga vapen kvar. Och USA har väldigt få. Och Nato... ingen aning. Kanske för ett par veckor har de ammunition.

Vi här i tråden vet att ni rödingar vill ha "fred", men under de villkor som kommer från kreml - med andra ord att vi ska lyda oligarkerna, maffaibossarna, gammelkommunisterna, krigsbrottslingarna samt ryssdrägget med risk att annars bli avrättade, kastade i finkan eller bli till aska.
Låt mig säga detta för egen del: hellre död än röd!
Citera
2024-10-17, 20:44
Medlem
Citat:

Pyttsan! Dina fantasier tar sig märkliga uttryck.

Det kanske blir så när man som du tror att ett aktiebolag (AB) är detsamma som ett statsägt företag, eller som när du torgför att ryssar är rikare än tyskar.

Du är inte vid dina sinnens fulla bruk. Rent av korkad!
Citera
2024-10-17, 20:47
Avslutad
Citat:

I början hotade ni med kärnvapen om man spottade snus över gränsen. Sen har ni hotat med det inför varje sak som Nato har gjort. Ni har ingen trovärdighet kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in