2024-10-11, 20:51
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Människor som hänger med i samhällsutvecklingen?

Kanske det. Eller kanske halvautister som har svårt att förstå kvinnor.
2024-10-11, 20:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vet ej vad du läser för opionsundersökningar men Harris är ju i fritt fall just nu. Detta är extra intressant då folk just nu får sina röster utskickade.

Minoriteter för Trump
Latinos och svarta män går i led för att rösta Trump, aldrig tidigare noterad våg av minoriteter är (R) Trump väljare. Män generellt vill enligt alla undersökningar inte rösta Harris. Vill du då hävda Harris seger så får du vänligen förklara vilka grupper som trendar Harris jmf Biden 2020.

Sanningen är närmare att Harris aldrig haft någon framgång utan denna är skapad och genomförd av media och nu blottläggs denna. Tittar vi på opionsundersökningar 2016 och 2020 så ser vi att man närmare valet blir mer korrekt i alla opionsundersökningar givetvis med variation men pendeln svänger åt ett håll. Så även nu 2024 och det är Trump som har momentum, det är tydligt.

Trump har just nu fler kampanjmöten inbokat än Harris och Waltz sammanslaget.

💪
https://www.racetothewh.com/president/2024
Fritt fall beror på att du sitter och litar på MAGA polls då är du där, Men litar man på den site som gjort rätt projection senast ngr till är det annat....
Men du Jappar om kring likt du gjorde sist!
2024-10-11, 20:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
21 miljoner dollar satsade för tillfället. Dyrare att manipulera än en undersökning som jag ser det.
Jo, men 21 miljoner är småpengar i sammanhanget. Presidentvalet inkl.senaten 2020 kostade 14 miljarder dollar och det kommer att kosta mycket mer den här gången.
Citat:
Men han har inget intresse av att sänka oddsen för Trump, plus att det skulle märkas.

Vad ni inte verkar förstå är också att om oddsen blir för felaktiga på en spelsite, kan man utnyttja det i kombination med en annan site och göra vinst med 100% säkerhet.
Naturligtvis har Elon Musk intresse av att oddsen för Donald Trump är låga. Efter valet kan Trump peka på de låga oddsen om han förlora och påstå att de bevisar valfusk. Elon Musk är som bekant nära lierad med Trump. Trump förbereder en lavin av stämningar och andra aktioner om han förlorar valet. Han kommer att skrika sig blå om valfusk.

Du använder ju själv oddsen som en prediktor för valet så du menar väl också att de låga oddsen för Trump betyder att han kommer att vinna. Eller? Vad betyder det i så fall om Trump förlorar valet trots att oddsen var låga 🤔?
2024-10-11, 21:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Polymarket förutsåg att Joe Biden skulle falla ur racet flera veckor i förväg.
Biden drog sig ur racet den 21 juli 2024. En knapp månad tidigare kollapsade hans kampanj under debatten med Trump. Efter debatten var det bara en tidsfråga innan Biden skulle dra sig ur. Så jag förstår inte riktigt hur något som var helt givet skulle vara en prestation att föreslå.

Citat:
Polymarket förutsåg också valet av JD Vance som Donald Trump's vice.

Du får lita mer på vad du vill för min del.
Återigen vet varken du eller jag vem det var som satsade. Vad säger att det inte var några av de oerhört förmögna män som viskar i Trumps öra?
2024-10-11, 21:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.racetothewh.com/president/2024
Fritt fall beror på att du sitter och litar på MAGA polls då är du där, Men litar man på den site som gjort rätt projection senast ngr till är det annat....
Men du Jappar om kring likt du gjorde sist!

Trumps interna undersökningar visar att han leder i alla swing-states

Trump leder nu i AZ, GA, NC, PA, WI, MI, och har ikväll i flera opionsundersökningar tagit ledningen i Nevada

Harris interna undersökningar speglar detta. Därav Demokraternas panik, bla genom att sända ut Obama för att skälla till sig svarta röster (dålig strategi då Obama nu jånas av många svarta)
...Än sålänge är de flesta av undersökningarna inom felmarginalen om vi utgår från opionsundersökningar. Lägger vi till historik finns ett kraftigt slagläge för Trump..

Allt annat än sagor. Ändras detta läge lovar jag att vara den första som skriver detta här.
2024-10-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag tillhör väl en av dem som du föraktfullt kallar ”TDS-dårar” men jag håller med dig om att det är jämt skägg mellan Harris och Trump. Däremot så har jag hela tiden sagt att opinionsmätningar får man ta för vad de är. Jag tror ni i MAGA övertolkar den här typen av information och missar de stora sakerna, några exempel, fler människor i USA röstar på demokraterna än på republikanerna detta har varit en trend sen tidigt 90-tal. Blir valdeltagandet högt vinner demokraterna, man behöver inte komplicera saker. MAGA refererar ofta till 2016 som ett argument för att Trump är underskattad idag och det är helt fel, i politiska sammanhang är 2016 en istid tillbaka och idag ligger det närmre till hands att tro att demokraterna underskattas i mätningar.
Och jag gissar att jag tillhör dem som du föraktfullt kallar MAGA även om jag höll på Cruz i primärvalet 2016 och DeSantis i primärvalet 2024. Vad gäller mätningar påpekar ju många att mätningarna misslyckades med att bedöma stödet för Trump inte bara 2016 utan nästan lika mycket 2020. Vilket ju absolut inte är någon garanti för att det blir likadant denna gång. Men det borde åtminstone vara en varningsklocka för många demokrater.

Vad får dig att tänka att stödet för Harris snarare underskattas i mätningar?

Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Många förutsättningar talar emot Kamala Harris->för mindre än en mansålder sedan hade personer med Harris’ hudfärg inte ens tillåtelse att sitta på vissa platser i bussen. USA har aldrig tidigare haft en kvinna som president så även där är motståndet dubbelt för henne.
I dagens Amerika är det ingen nackdel att vara färgad eller kvinna i politiska sammanhang utan precis tvärtom. Det är alltid en eller ett par nettoprocentenheter extra i väljarstöd enbart för att kandidaten är färgad, eller för att kandidaten är kvinna. Av den enkla anledningen att väljare som inte är så politiskt insatta eller engagerade mest bryr sig om att uppfattas som goda människor, och det säger sig själv att man är en bättre människa om man röstar en kandidat tillhörande en historiskt sett marginaliserad grupp.
2024-10-11, 21:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Trump leder nu i AZ, GA, NC, PA, WI, MI, och har ikväll i flera opionsundersökningar tagit ledningen i Nevada

Harris interna undersökningar speglar detta. Därav Demokraternas panik, bla genom att sända ut Obama för att skälla till sig svarta röster (dålig strategi då Obama nu jånas av många svarta)
...Än sålänge är de flesta av undersökningarna inom felmarginalen om vi utgår från opionsundersökningar. Lägger vi till historik finns ett kraftigt slagläge för Trump..

Allt annat än sagor. Ändras detta läge lovar jag att vara den första som skriver detta här.
Du måste vara inte klok de pollsen han beställt är RIKTAT mot MAGA grupperna han det är inget utanför i princip, Men det där fattar inte du fortfarande hur det fungerar med MAGA foliehatten du har ta av den!
2024-10-11, 21:34
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Vet ej vad du läser för opionsundersökningar men Harris är ju i fritt fall just nu. Detta är extra intressant då folk just nu får sina röster utskickade.
.
Ett är säkert: jag betraktar Trumps och Harris interna undersökningar som fullständigt värdelösa som UO.
Citat:

2024-10-11, 21:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ett är säkert: jag betraktar Trumps och Harris interna undersökningar som fullständigt värdelösa som UO.
Det är bara MAGA sekten som publicerat sin interna OU tyder på desperation mer än något annat, Men det är dyl som sänker det hela med andra OU som republikanska MAGA nötter beställt för visa ngt som inte är realt intressant...
2024-10-11, 22:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Sker ju i all politik världen över, att de politiska partierna har egna undersökningar som visar hur deras politik tas emot av väljarna, i Sverige så används det ju flitigt t.ex av Socialdemokraterna och Moderaterna just för att kunna röstmaximera.

Tror lite som du att demokraterna skulle inte kalla in Obama under fanorna om allt vore frid och fröjd för dem, de har problem och mätningarna visar på det, Kamala Harris når ju inte ens upp till Hillary Clintons siffror.
2024-10-11, 22:09
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

Minoriteter för Trump
Latinos och svarta män går i led för att rösta Trump, aldrig tidigare noterad våg av minoriteter är (R) Trump väljare. Män generellt vill enligt alla undersökningar inte rösta Harris. Vill du då hävda Harris seger så får du vänligen förklara vilka grupper som trendar Harris jmf Biden 2020.

Sanningen är närmare att Harris aldrig haft någon framgång utan denna är skapad och genomförd av media och nu blottläggs denna. Tittar vi på opionsundersökningar 2016 och 2020 så ser vi att man närmare valet blir mer korrekt i alla opionsundersökningar givetvis med variation men pendeln svänger åt ett håll. Så även nu 2024 och det är Trump som har momentum, det är tydligt.

Trump har för övrigt just nu fler kampanjmöten inbokat än Harris och Waltz sammanslaget.

💪

Obama har ju troligtvis varit en inplanerad aktör länge, Harriskampanjen har troligtvis aldrig trott att det är så pass säkert att de vinner att de inte kommer ta till alla medel. Eller så har du kanske rätt igen, som du hade 2020 när du sa att Biden enbart kommer hinna vara president i ett par månader innan Trump återinsätts som president. Apropå det, känner du dig någonsin som en renodlad idiot med tanke på hur länge och hur säkert du insisterade på att detta skulle ske? Och hur ser dina planer ut om Harris förlorar, blir det återigen fyra år av "när som helst så..."?
2024-10-11, 22:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är bara MAGA sekten som publicerat sin interna OU tyder på desperation mer än något annat, Men det är dyl som sänker det hela med andra OU som republikanska MAGA nötter beställt för visa ngt som inte är realt intressant...
Okej. Det visste jag inte, eftersom jag undviker de undersökningarna. Det tyder på desperation att Trump publicerar interna ou. Det är meningslöst att ens kommentera dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in