2024-11-09, 17:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag menar att det var en skräll att Trump vann popular vote. Och givetvis ett gigantiskt underbetyg till både DNC och OU-makarna. Men det är bara att gratulera Trump. Nu stundar fyra år av fullständig oberäknelighet, på gott och ont.

Hmm, var det en så stor skräll egentligen, Trump behöll sina väljare från valet 2020 och demokraterna fick ett normalt antal röster.

Kamala Harris överträffade dessutom den helgonförklarade Barack Obama i antal röster i ett presidentval, om inte demokraterna gör en kraftig kursändring i sin politik tror jag de får ökenvandra en lång tid innan de kommer tillbaka till makten.
2024-11-09, 17:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, var det en så stor skräll egentligen, Trump behöll sina väljare från valet 2020 och demokraterna fick ett normalt antal röster.

Kamala Harris överträffade dessutom den helgonförklarade Barack Obama i antal röster i ett presidentval, om inte demokraterna gör en kraftig kursändring i sin politik tror jag de får ökenvandra en lång tid innan de kommer tillbaka till makten.
Med den fakta som presenterades av OU-makarna och media så var det en skräll.

Demokraterna kan studsa tillbaka redan nästa val givet två faktorer:
1) D utser en karismatisk ledare med tydliga egna idéer
2) Trump/R kör ekonomin i botten.
2024-11-09, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Med den fakta som presenterades av OU-makarna och media så var det en skräll.

Demokraterna kan studsa tillbaka redan nästa val givet två faktorer:
1) D utser en karismatisk ledare med tydliga egna idéer
2) Trump/R kör ekonomin i botten.

Mja, om du kollade på RCP:s prognoser för valet så låg de ganska rätt angående "swingstates" och "popular vote", media kan man ju överhuvudtaget inte ens ta med i sina funderingar om resultatet, media lider ju av grav TDS.

För att demokraterna ska kunna studsa tillbaka redan till nästa val måste de överge den woke som de har som plattform nu, Trumps röstetal visar på det.
2024-11-09, 19:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

För att demokraterna ska kunna studsa tillbaka redan till nästa val måste de överge den woke som de har som plattform nu, Trumps röstetal visar på det.
Det är det minsta av problem. Finns inget folkligt stöd för dessa frågor
2024-11-09, 19:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är det minsta av problem. Finns inget folkligt stöd för dessa frågor

Det är faktiskt tvärtom, woke är deras största problem just för att hela partiapparaten är infekterad med woke.

Barack Obama är fortfarande en stor maktfaktor hos demokraterna, för att kunna ändra sin politik till något som majoriteten av USA,s innevånare vill ha så måste de släppa honom och det kan de inte.

2028 får de troligtvis tampas med Vance och han kommer inte att bli lätt för demokraterna, han positionerar sig helt rätt för den målgrupp av väljare båda vill ha och har inga djävla woke-värderingar.
2024-11-09, 19:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det är faktiskt tvärtom, woke är deras största problem just för att hela partiapparaten är infekterad med woke.

Barack Obama är fortfarande en stor maktfaktor hos demokraterna, för att kunna ändra sin politik till något som majoriteten av USA,s innevånare vill ha så måste de släppa honom och det kan de inte.

2028 får de troligtvis tampas med Vance och han kommer inte att bli lätt för demokraterna, han positionerar sig helt rätt för den målgrupp av väljare båda vill ha och har inga djävla woke-värderingar.
Man gör naturligtvis en eftervalsanalys och korrigerar detta. Sen beror det på vad man menar med woke Att vara emot ett abortförbud är inte woke. Att lagstadga om människors rätt att få sitt valda pronomen respekterat är woke.
2024-11-09, 19:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Man gör naturligtvis en eftervalsanalys och korrigerar detta. Sen beror det på vad man menar med woke Att vara emot ett abortförbud är inte woke. Att lagstadga om människors rätt att få sitt valda pronomen respekterat är woke.

Hmm, vi har nog kommit rejält off topic nu är jag rädd för

Vi borde nog fortsätta i den här tråden tror jag

(FB) Hur går Demokraterna vidare efter det här?
Senast redigerad av Reimer 2024-11-09 kl. 19:43.
2024-11-09, 19:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hmm, vi har nog kommit rejält off topic nu är jag rädd för

Vi borde nog fortsätt i den här tråden tror jag

(FB) Hur går Demokraterna vidare efter det här?
Korrekt.

I denna tråd kan vi konstatera att OU återigen misslyckades kapitalt. Dessutom bör media rannsaka sig själva ordentligt.
2024-11-09, 19:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Korrekt.

I denna tråd kan vi konstatera att OU återigen misslyckades kapitalt. Dessutom bör media rannsaka sig själva ordentligt.

Och det håller jag ju inte riktigt med om, att alla OU fallerade alltså, de som supportade Kamala Harris missade grovt medans de som stödde Trump kom närmast resultatet, det är min uppfattning.

Att media måste rannsaka sig själva är ju helt klart men frågan är om de ens vill.
2024-11-10, 11:52
Medlem
Citat:
Och det håller jag ju inte riktigt med om, att alla OU fallerade alltså, de som supportade Kamala Harris missade grovt medans de som stödde Trump kom närmast resultatet, det är min uppfattning.

Att media måste rannsaka sig själva är ju helt klart men frågan är om de ens vill.
Kan bara instämma. De som lyckades bäst, dvs AtlasIntel, Rasmussen, Trafalgar, InsiderAdv, BIGPOLLDATA, J L Partner m fl, var i sort sett samma som var närmast 2020.
De pro-demokratiska som ex vis Yougove, Ipsos, NYT/Siena lyckades som vanligt mindre bra.
538 har gett större tyngd i sitt ”average” till de sistnämnda, de rankas högt - vilket gett en falsk bild av att det innan valet var jämt. 538 har blåst både media och flera i den här tråden, siten kan framöver sorteras bort som oseriös.
2024-11-12, 17:25
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bra YT video ifrån Rasmussen Reports som går under namnet,
538 is PROPAGANDA! Rasmussen Was Right and Disney Needs to Shut These Clowns Down!

Haha, klockrent! Hoppas man gör nått åt dessa vänsterextrema propagandainstitut till nästa val då dom bara matar ut lögner.

https://www.youtube.com/watch?v=z3G3UlW_JnE
2024-11-13, 15:41
Moderator
Ancistruss avatar
Nu när valet är över och intresset för att diskutera opinionsundersökningarna inför det tycks avtagit stänger vi denna.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in