2024-10-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kolla länken jag gav dig så är det en projection från då dem tagit bort dem!
Sedan ha i minnet jag vet du är en av de mer vettiga i tråden att då ngn beställer en OU har dem ett uppdrag beroende på vad dem ska få fram, Sedan finns det republikaner som INTE vågar säga öppet dem kommer rösta på Harris i valet pga rädsla och det är ingen liten del av kakan heller!
OU och annat är +-2% i felmarginal hela tiden samt många ljuger samt då dem ringer dagtid hur många är hemma få, Så underlaget är också skevt stundom samt hur många deltog i OU många aspekter skall vägas in i det hela!
Men mitt tips kvarstår: Harris vinner med 270-300EV röster

Ditt resonemang är ofta vettigt men jag tycker inte man kan bortse från bettingen. Vi får se om siffrorna förändras när spänningen är olidlig. Trump har en klar "ledning" i bettingen.

Det verkar också som om svensk media har resignerat och ställer in sig i ledet.

Men jag har ingen kristallkula.
2024-10-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Klokt tänkt, här ska inte säljas något skinn förrän björnhonan är skjuten men trenden är ju tydlig, de flesta mätinstituten har ju uppgång för Trump.

Wisconsin är den sista staten bland de osäkra som ska flippa över till Trump, då blir det riktigt spännande, jag vet fan inte om Trump haft ledning bland elektorer i något av de val han ställt upp i, det gör det ännu mer spännande.

Ja jag skall titta mer på Wisconsin där Harris har en liten ledning.

Om valdeltagandet blir stort kan det gynna Kamala men det är osäkert om man förmår mobilisera.
2024-10-11, 22:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Knappast segrar hon i Nevada. Det blir nog den största brakförlusten Demokraterna varit med om sedan Reagan sopade banan med dom.
Kanske, kanske inte. Men jag tror oavsett att varken Trump eller Kamala är kapabla nog till att ta en "landslide" vinst.

När det gäller Reagan i 84, så är det viktigt att komma ihåg att han var den mest populära presidenten som USA har haft i nyare tid.
2024-10-11, 22:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ditt resonemang är ofta vettigt men jag tycker inte man kan bortse från bettingen. Vi får se om siffrorna förändras när spänningen är olidlig. Trump har en klar "ledning" i bettingen.

Det verkar också som om svensk media har resignerat och ställer in sig i ledet.

Men jag har ingen kristallkula.
Är bettingsiterna öppna för andra än de som kan rösta i presidentvalet🤔?
2024-10-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Är bettingsiterna öppna för andra än de som kan rösta i presidentvalet🤔?

Ja dom är öppna för alla.

Det har svängt mycket kraftigt till Trump de senaste 10 dagarna men naturligtvis lever spelandet sitt eget liv.

Jag tar det ändå som en fingervisning.
2024-10-11, 22:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Möjligen vinner Harris Vermont, Massachusetts och Maryland. Kanske Rhode Island och Connecticut också. Det gissar jag.

Trumps största marginal kommer han att få i Wyoming vars hela befolkning är en åttondel av Brooklyns.
Grejen är att demokraterna hade varit totalt chanslösa på "popular vote" utan Kalifornien och New York.

Dock så är Kamala betydligt mindre populär i New York än vad kandidaten från Demokraterna har varit under de senaste 25-30 åren.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-10-11 kl. 22:48.
2024-10-11, 22:46
Medlem
Tips på någon man kan följa gällande analysering av early voting/VBM?
2024-10-11, 22:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja dom är öppna för alla.

Det har svängt mycket kraftigt till Trump de senaste 10 dagarna men naturligtvis lever spelandet sitt eget liv.

Jag tar det ändå som en fingervisning.
Precis. Den som bettar kan finnas i vilket land som helst och ha vilken nationalitet som helst. Det kan t ex vara en rysk påverkansopetation som får oddsen att sjunka. Jag kan inte riktigt förstå hur ni kan tycka att bettingsiterna öht går att jämföra med ou eller andra seriösa bedömningar.
2024-10-11, 22:48
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det är märkligt om nån VILL rösta på Kamala! Verkar smått/oerhört korkad.

Snarare att man hatar Trumpen så mkt att hon får en röst.

Hon tar väl Nevada, Wisconsin kanske.

Men det räcker ju inte.

Tror inte hon tar Wisconsin. Jämfört med Minnesota och Michigan så får det nästan anses som en röd stat, även om den röstar blått ibland.

Det är troligt att hon kan ta nevada.
2024-10-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Precis. Den som bettar kan finnas i vilket land som helst och ha vilken nationalitet som helst. Jag kan inte riktigt förstå hur ni kan tycka att bettingsiterna öht går att jämföra med ou eller andra seriösa bedömningar.

Värdet av siffrorna där bör graderas ned eftersom det rör sig om spel. Men det har svängt från att Harris hade en klar ledning efter debatten till att nu Trumpen har en klar ledning och exakt vad det beror på vet vi inte men troligen gör inte Harris någon bra kampanj.
2024-10-11, 22:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Värdet av siffrorna där bör graderas ned eftersom det rör sig om spel. Men det har svängt från att Harris hade en klar ledning efter debatten till att nu Trumpen har en klar ledning och exakt vad det beror på vet vi inte men troligen gör inte Harris någon bra kampanj.
Vilka bettingsiterr refererar du till?
2024-10-11, 22:58
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Tror inte hon tar Wisconsin. Jämfört med Minnesota och Michigan så får det nästan anses som en röd stat, även om den röstar blått ibland.

Det är troligt att hon kan ta nevada.

Enig.

Kamelen tar ju självklart svenskbyggden Minnesota, men Trumpen är överraskande stark i Michigan.

AZ, GA, PA, (och kanske NC) ser ut att gå till the Donald, och då är det över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in