2024-10-21, 16:57
Medlem
En del svängningar är underliga. Om vi tittar på opinionsundersökningen som TIPP Insights gjorde för perioden 15--17 oktober hade Harris en ledning på 2%, 49% mot 47%.

Nästa period 18--20 oktober finner man att Trump har en ledning på 1%, 48% m0t 47%.

538 sänker idag Harris ledning till 1,7% men RCP går motsatt håll och höjer Harris ledning till 1,0%.

Snart redovisar dom mer Harrisvänliga instituten som Morning Consult och Yougov. Men kanske är tendens fortsatt nedåt för Harris.
2024-10-21, 16:59
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En del svängningar är underliga.

Så är det med många undersökningar, beror ju helt på vem och var du frågar och hur du ställer frågorna.. Bara att byta kvarter så kan du få helt annorlunda svar.
2024-10-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://x.com/IAPolls2022/status/1848327608435413365
WP/Shar School poll - % of likely voters who will definitely or probably support...

Georgia - 🔵 Harris 51-47%
Wisconsin - 🔵 Harris 50-47%
Michigan - 🔵 Harris 49-47%
Pennsylvania - 🔵 Harris 49-47%
Nevada - 🟡 Tie 48-48%
Arizona - 🔴 Trump 49-46%
North Carolina - 🔴 Trump 50-47%

Sept. 30 - October 15 | N=5,016 LV

Lite väl lång undersökningsperiod. Behövs nya siffror nu när det svänger.
2024-10-21, 18:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Lite väl lång undersökningsperiod. Behövs nya siffror nu när det svänger.
Tänk på detta citat:
Red wave 2024 update:
70+ polls in the averages, 31 right-aligned groups have released polls since August
Tror dem där poll som drar ned Donnie och får an se som en favorit har avtagit, Nu börjar det normalisera sig igen gissar jag!
2024-10-21, 19:46
Medlem
Reimers avatar
Ajdå, säg den glädje som varar, Kamala Harris tappade den tiondel hon fick av RCP strax efter lunch, nu är hon nere på 0,9% ledning i "popular vote" igen

https://www.realclearpolling.com/polls/president/general/2024/trump-vs-harris
2024-10-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ajdå, säg den glädje som varar, Kamala Harris tappade den tiondel hon fick av RCP strax efter lunch, nu är hon nere på 0,9% ledning i "popular vote" igen

https://www.realclearpolling.com/polls/president/general/2024/trump-vs-harris
Gissar att det betyder att det kommit ytterligare en ny poll som INTE gått hennes väg?
2024-10-21, 20:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Gissar att det betyder att det kommit ytterligare en ny poll som INTE gått hennes väg?

Korrekt, Rasmussen kom med sin poll +3% för Trump

Kan ju lägga in de siffror som Joe Biden och Hillary Clinton hade denna dag.

Joe Biden +7,5%

Hillary Clinton +6,2%

Når man ser de siffrorna så förstår man vilken djävla uppförsbacke som Kamala Harris har, hon är fan inte ens nära att vinna "popular vote"

Nu måste demokraterna väcka upp fler döda som röstar eller fylla sina hemliga postsäckar väl
2024-10-21, 20:11
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

Joe Biden +7,5%

Hillary Clinton +6,2%

Når man ser de siffrorna så förstår man vilken djävla uppförsbacke som Kamala Harris har, hon är fan inte ens nära att vinna "popular vote"

Nu måste demokraterna väcka upp fler döda som röstar eller fylla sina hemliga postsäckar väl

Jag hejar inte på någon av kandidaterna. Men nu låter det som att du tar ut segern i förskott för Trump. Kom ihåg att han förlorade för 4 år sen mot "basement joe". Jag tror också på en Trump seger, men jag tror inte att Trump är underskattad i pollsen.
2024-10-21, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag hejar inte på någon av kandidaterna. Men nu låter det som att du tar ut segern i förskott för Trump. Kom ihåg att han förlorade för 4 år sen mot "basement joe". Jag tror också på en Trump seger, men jag tror inte att Trump är underskattad i pollsen.

Tar inte ut något i förskott, långt därifrån, demokraterna är beredda att sälja sin egen mormor till en arabisk bordell om det skulle ge dem vinsten i valet.

Jag bara pekar på hur oerhört långt efter Kamala Harris är och att om allt gick rätt och riktigt till skulle valet vara avgjort men som sagt, vi har med det demokratiska partiet att göra, inget är då avgjort på grund av deras töjbara moral.
2024-10-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Fast jo, Trump har alltid dragits med en "Bradleyeffekt" i bägge föreågende val, och det finns inget som talar för att han nte skulle det i detta fall heller. Sen är ett annat problem att många polls har översamplat Demokrater, vilket fått konsekvensen att en massa skräppolls dykt upp där mindre högersinnade institut fösökt svara med "samma mynt" och översamplat Republikaner, vilket fått mindre vänsterinstitut att göra detsamma, och så har det hela lett till en ond cirkel så att poll-sammanvägningarna knappt är att lita på längre.

Citat:

Joe Biden +7,5%

Hillary Clinton +6,2%

Mja, gissar att man enkelt kan fippla med några inställningar där röstningmaskiner från Dominion används för att lägga till det utfall man helst önskar se för den egna kandidaten.
2024-10-21, 20:53
Medlem
Harris har dubbla stödet hittills bland förtidsröster.

https://www.usatoday.com/story/news/politics/elections/2024/10/21/harris-leads-trump-early-voting-abortion/75763483007/
2024-10-21, 20:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast jo, Trump har alltid dragits med en "Bradleyeffekt" i bägge föreågende val, och det finns inget som talar för att han nte skulle det i detta fall heller. Sen är ett annat problem att många polls har översamplat Demokrater, vilket fått konsekvensen att en massa skräppolls dykt upp där mindre högersinnade institut fösökt svara med "samma mynt" och översamplat Republikaner, vilket fått mindre vänsterinstitut att göra detsamma, och så har det hela lett till en ond cirkel så att poll-sammanvägningarna knappt är att lita på längre.
Jo, det finns argument som talar mot att Trump underskattas i ou. Samma argument kan användas för att det är Harris som underskattas:
Citat:
In 2016 and 2020, the polls underestimated Trump. But in 2012 they underestimated the Democratic candidate, Barack Obama, and in 2022 Democrats outperformed polling averages in several key midterm races. Past polling misses can give a sense of the magnitude by which current averages could be wrong, but they are not a guarantee of which way today’s polls may be off
https://www.nytimes.com/interactive/2024/us/elections/polls-president.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in