2024-10-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Enligt Hanna fanns det minsann bröd också men hon "hann" inte filma det.

Tror sådär på den efterhandskonstruktionen. Hade det funnits bröd, smör etc så skulle det väl stått bredvid allt annat och inte gömd i någon vrå dit kameran aldrig nådde.

Det är enbart Hanna och hennes fem gäster som vet sanningen om detta.

I hennes film står det några papperspåsar från matbutik på köksbänken bakom henne. Det ser ut som sådana påsar man packar butiksbakade frallor i.
Citera
2024-10-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
I hennes film står det några papperspåsar från matbutik på köksbänken bakom henne. Det ser ut som sådana påsar man packar butiksbakade frallor i.
Hon har svarat att det fanns frallor
Citera
2024-10-07, 21:17
Medlem
Påstå sig känna sig bakfull efter ett barnkalas där nästan allt var färdigt 😐😐
Citera
2024-10-07, 21:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Okej, ja man får hoppas att det fanns lite nytttigare alternativ för de som inte älskar 10 veckors gammal rulltårta som tom kemikalieinspektionen skulle avråda ifrån.
Citera
2024-10-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Ja hon tål verkligen inte mycket. Undrar hur hon ska känna sig när hon har ett nyfött barn som vaknar på nätterna och en större som inte vill vila så mycket på dagen längre. Eller 2 förkylda barn samtidigt. Det är jobbigt men om hon tycker ett barnkalas är så jobbigt så undrar man hur hon ska stå pall för allt hon har framför sig.
Citera
2024-10-07, 21:27
Medlem
Citat:

Man får ju duka som man vill men jag hade tyckt det var lite udda att ha allt till frallorna på ett ställe och sen grönsakerna mellan kakorna och tårtan. Sen är man fem personer på ett kalas kan man väl duka till alla istället för att folk ska springa och hämta.
Citera
2024-10-07, 21:28
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy

Du vet, öppna upp plasten på kakpaketet, vispa lite grädde, och skära lite grönsaker- jaa det är utbrändhet för drottningen av Smålandstenar.

Tårtan var fin men inte bakad av henne så kanske var att skiva kemikalierulltårtan som fick Hanna helt i obalans. Nu ska det vilas i all oändlighet.
Citera
2024-10-07, 21:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Ja hon tål verkligen inte mycket. Undrar hur hon ska känna sig när hon har ett nyfött barn som vaknar på nätterna och en större som inte vill vila så mycket på dagen längre. Eller 2 förkylda barn samtidigt. Det är jobbigt men om hon tycker ett barnkalas är så jobbigt så undrar man hur hon ska stå pall för allt hon har framför sig.

När båda barnen är magsjuka, plus både Hanna och Kebaben- då kommer hon hoppa från ett fönster av ren desperation. Tur att de köpt hus så fallet inte blir så högt.

Man brukar inte få så mycket support heller från andra när det går kräksjuka.
Citera
2024-10-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ja det måste det ju vara. För annars vet jag inte vad det kan vara.

Det enda hon egentligen gjorde igår var ju att lägga upp kakorna, dekorerade i form av sprutgrädde, bär och färdiga dekorationer. Hon dukade, fixade kaffe och blåste upp ballongerna.
Förmodligen har hon haft hjälp med det dessutom. Det kan ju inte ha tagit mer än högst en halvtimme om man är 2 st.

Sedan kan man undra varför hon är så grymt oproffsig när hon lägger in händelser med text. Ja hon skriver att det kan vara fel men.....VARFÖR?
Hon har väl all tid i världen att göra det ordentligt. Är ju sååå dåligt när det är massor med stavfel och skit i textningen. Vad är hon för jäkla influencer? Och detta är hennes arbete? På riktigt Hanna? Har du ingen stolthet i något du gör......

Hur kan du som pedagog uttrycka dig som du gör? Borde du inte ha en stöttande och positiv människosyn, även privat? Är du lika dömande i ditt arbete?
Hur agerar du om en grupp barn ger sig på ett mobbat barn? Rycker du på axlarna och säger att det är fritt fram att göra som man vill eftersom ungen är dum i huvudet?
Ponera att H är en svag människa som har sina brister. Betyder det att man får hacka hejdlöst på allt hon gör? Är det ett ok beteende för en utbildad pedagog? Borde man inte ha lite proffessionalitet i ryggmärgen?

Du behöver inte svar på mina frågor för jag vet vad svaren från dig och dina gelikar blir:
-Att H är en offentlig vuxen person som tjänar massor av pengar på sitt jobb och då får man räkna med att andra har ”åsikter”.
-Att jag ska vara tyst eftersom jag är en ”Hannakramare”.
- Att hon är en så dålig människa att hon förtjänar att få kritik.

Precis så försvarar även mobbande barn i skolan sitt beteende. Och vad ska vi vuxna göra då? Ska vi inte stötta den som är utsatt? Men hur ska det gå till när vi vuxna beter oss precis som barnen som mobbar?

Vad gör ert beteende med en människa tror ni?
Citera
2024-10-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon
Hur kan du som pedagog uttrycka dig som du gör? Borde du inte ha en stöttande och positiv människosyn, även privat? Är du lika dömande i ditt arbete?
Hur agerar du om en grupp barn ger sig på ett mobbat barn? Rycker du på axlarna och säger att det är fritt fram att göra som man vill eftersom ungen är dum i huvudet?
Ponera att H är en svag människa som har sina brister. Betyder det att man får hacka hejdlöst på allt hon gör? Är det ett ok beteende för en utbildad pedagog? Borde man inte ha lite proffessionalitet i ryggmärgen?

Du behöver inte svar på mina frågor för jag vet vad svaren från dig och dina gelikar blir:
-Att H är en offentlig vuxen person som tjänar massor av pengar på sitt jobb och då får man räkna med att andra har ”åsikter”.
-Att jag ska vara tyst eftersom jag är en ”Hannakramare”.
- Att hon är en så dålig människa att hon förtjänar att få kritik.

Precis så försvarar även mobbande barn i skolan sitt beteende. Och vad ska vi vuxna göra då? Ska vi inte stötta den som är utsatt? Men hur ska det gå till när vi vuxna beter oss precis som barnen som mobbar?

Vad gör ert beteende med en människa tror ni?
Nej så ska jag inte svara.

När jag arbetar så är jag proffessionell kan jag berätta. Då arbetar jag med BARN och deras utveckling. De är MOTTAGLIGA och oftast FORMBARA och barn vill göra rätt.
De vill vara duktiga, alla barn vill vara till lags. Det är vi som ska visa dem och hitta sätt att få dem att förstå vad det är de ska göra och där kommer pedagogiken in. Att hitta hur varje barn på bästa sätt ska lära sig. Och det kan vara klurigt ibland men med tiden får man erfarenhet. INGA barn är dumma i huvudet, de lär sig på olika vis.

När det gäller vuxna är det lite annorlunda. Om en vuxen inte vill lära sig inte vill utvecklas då är det svårt. Vuxna är inte formbara och mottagliga på samma sätt. I synnerhet inte om man som Hanna tycker att man inte på något sätt vill höra eller se vad någon annan säger eller gör. När man inte vill läsa eller ta in något. När man bestämt hävdar att man har full koll på allt och gör fel efter fel men ändå fortsätter. Då blir det så att människor tycker att man beter sig väldigt märkligt. När man dessutom kastar ut det för tusentals människor att beskåda, ja då blir det diskussioner.

Så du behöver inte bedömma hur jag är i mitt yrke eller i mitt förhållande till människor i stort. Jag har inga problem i mina relationer till mina barn eller barnbarn.
Citera
2024-10-07, 22:02
Avslutad
Hur kan HT vara stressad för ett kalas som i själva verket är en fika för hennes närmaste släktingar med färdigköpta kakor? Undrar vad det är som är så stressigt med det.

Som nån sa, tänk när hon är själv med två kräksjuka barn, undrar hur HT upplever det om hon är så stressad att hon måste gå och lägga sig redan nu?
Citera
2024-10-07, 22:08
Medlem
Citat:
Nej så ska jag inte svara.

När jag arbetar så är jag proffessionell kan jag berätta. Då arbetar jag med BARN och deras utveckling. De är MOTTAGLIGA och oftast FORMBARA och barn vill göra rätt.
De vill vara duktiga, alla barn vill vara till lags. Det är vi som ska visa dem och hitta sätt att få dem att förstå vad det är de ska göra och där kommer pedagogiken in. Att hitta hur varje barn på bästa sätt ska lära sig. Och det kan vara klurigt ibland men med tiden får man erfarenhet. INGA barn är dumma i huvudet, de lär sig på olika vis.

När det gäller vuxna är det lite annorlunda. Om en vuxen inte vill lära sig inte vill utvecklas då är det svårt. Vuxna är inte formbara och mottagliga på samma sätt. I synnerhet inte om man som Hanna tycker att man inte på något sätt vill höra eller se vad någon annan säger eller gör. När man inte vill läsa eller ta in något. När man bestämt hävdar att man har full koll på allt och gör fel efter fel men ändå fortsätter. Då blir det så att människor tycker att man beter sig väldigt märkligt. När man dessutom kastar ut det för tusentals människor att beskåda, ja då blir det diskussioner.

Så du behöver inte bedömma hur jag är i mitt yrke eller i mitt förhållande till människor i stort. Jag har inga problem i mina relationer till mina barn eller barnbarn.

Det blev visst svar nummer ett på min lista med alternativ, för naturligtvis måste man ange en orsak till sitt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in