Citat:
Ursprungligen postat av
dalj
Exakt min erfarenhet. Varje gång som jag dessvärre har haft med indier att göra så har känslan efteråt alltid varit att jobbet hade gått snabbare om jag hade gjort det själv. Dessutom så är det som du skriver, att med indier så blir något alltid blir fel och behöver göras om.
Jag vågar knappt tänka på hur många problem det måste ha varit på Northvolt. En ledning som driver på en haleluljastämning i kombination med indiska ingenjörer låter som en mardröm. Jag är inte det minsta förvånad över utebliven produktion och dödsfall.
Utländsk arbetskraft kan definitivt vara , om inte hela, så åtminstone en del av Northvolts problem. I min bransch har jag varit tvungen att arbeta/samarbeta med indier några gånger. Och som fler påpekat, det absolut värsta är att dom inte säger till när dom inte kan och inte ber om hjälp när kompetensen saknas. Bara plöjer på. Det är som någon stirrig evigt leende fasad måste upprätthållas ändå in i kaklet. Nån slags kulturell uppfattning om att är ett äpple ruttet så är hela äppelträdet ruttet.
Vissa är helt odugliga men kollar man deras linkedin så är den helt övergödd med prestigefyllda titlar. Det är som att beskåda nån smått komisk tredjevärlden-diktator som proppat hela uniformen full med guldmedaljer på gränsen till frontalkollaps.