Citat:
Ursprungligen postat av
welt
Plockade över 1000 på en dag förra helgen i mellersta - västra skånetrakten. Någon som varit ute senaste dagarna?
Fantastiskt! Har själv inte lyckats med över 100st på en dag trots "tusenhagar" och flera försök. Är ganska oerfaren på toppisar och har kanske inte letat under rätta förhållanden, eller kollat under dåliga toppisår, som det verkar ha varit några under de senaste 5 åren. Sen finns det ju fler toppisjägare också som säkert har kammat hagarna..
Jag kollade en ny hage igår och fann endast 2st. Den hagen såg inte ut som en bra toppishage egentligen, inte mycket mossa utan väldigt mycket "gräsmattekänsla" över den. Men den var så oändligt stor och ingen människa i närheten så varför inte kolla.. letade ordentligt i säkert 1,5 men som sagt, 2st.