Jag har varit ute och kikat i några nya hagar.
Jag har sett två fall där någon (förmodligen svampletare) valt att bända/skruva taggtråden med hjälp av en större gren för att kunna ta sig in i hagen.
Vänligen respektera andras egendom. Ska svampletare bete sig på detta sätt är det större risk för irritation hos markägare.
Man kan med lätthet ta sig in i en hage utan att åsamka skada på staketen. Gå genom tilltänkt passage/öppning i hagen eller leta efter ett ställe där man kan krypa under staketet.
Skärpning!!