Citat:
Ursprungligen postat av
Vakuumanka
Var ute under veckan. Hittills funnit ca 800 st i samma område - mellersta Skåne. Vänta en vecka eller två till och försöka kamma hem samma mängd. Så spännande och kul.
Och glöm inte. Svampen hittar dig. Inte du den.
Härligt!
Ute idag, samma plats - hittade drygt tusen precis som förra helgen.
jag trodde inte det skulle gå så bra med tanke på det torra varma vädret i veckan.
Det är med det sagt en riktigt bra hage där jag aldrig sett spåren av andra plockare. Det går fortfarande kor som kommer fram och hälsar ibland.
Det tog mig många, många säsonger för att få alla variabler på plats.
Sök vidare om hagen inte levererar - lycka till allihop!