Citat:
Givetvis är det politiska beslut som är styr samhällsplaneringen i Täby kommun. Vad skulle det annars vara? Ska man planera nya bostadsområden behöver man planera för infrastruktur, skolor, sjukvård och allt annat som hör till. Det förutsätter politiska beslut.
Som jag förklarade för dig DViking, i det tidigare inlägget, är dock tillgången på attraktiv mark i princip per definition begränsad.
Kommunerna kan alltså sälja ut extremt mycket mark men det kommer fortfarande vara så att vissa bostadsområden erbjuder kortare pendlingsavstånd till jobb, bättre skolor, färre socialfall och fler styrelseproffs som grannar. Eftersom vissa har mer pengar än andra kommer det vara dyrare att bo där än på andra ställen.
Ofattbart att du har varit aktiv på Flashback så länge utan att förstå dessa enkla resonemang.
Som jag förklarade för dig DViking, i det tidigare inlägget, är dock tillgången på attraktiv mark i princip per definition begränsad.
Kommunerna kan alltså sälja ut extremt mycket mark men det kommer fortfarande vara så att vissa bostadsområden erbjuder kortare pendlingsavstånd till jobb, bättre skolor, färre socialfall och fler styrelseproffs som grannar. Eftersom vissa har mer pengar än andra kommer det vara dyrare att bo där än på andra ställen.
Ofattbart att du har varit aktiv på Flashback så länge utan att förstå dessa enkla resonemang.
Med detta resonemang skulle inget ha byggts och stora delar av Stockholm varit ännu mer landsort än vad det redan är.
Givetvis är vissa delar alltid mer attraktiva än andra men att bo i Täbys ytterkant och betala 8m för ett gammalt 70-talshus är bara tragiskt. Vet inte varför du fått för dig att det är någon som inte vet om att centrala lägen eller exklusiva kvarter kan ha högre prisläge än andra.
Men hursom, jag tror inte att vi kommer någonstans här. Precis som många andra har du varken vilja eller visioner för att skapa ett bättre samhälle med hög boendestandard, du ser hellre ett status quo så du kan sitta och vara låtsasrik i ett övervärderat gammalt hus.

Lite oklart vad ni har för intresse i det hela men det är väl primärt att försvara priset på ert egna skruttiga boende som ni skuldsatt er för livet när ni köpte.