2024-08-13, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man kan inte bli uppsagd från Samhall
Bara gå ur då

Citat:
600? Va har du för inkomst. Jag betalar 224:- plus A-kassa 138:-

Han jobbar på samhall, du är arbetssökande.. han bidrar iaf
Citera
2024-08-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Bara gå ur då

Han jobbar på samhall, du är arbetssökande.. han bidrar iaf

Arbetssökande? Nej jag jobbar
Citera
2024-08-13, 09:41
Medlem
Citat:

Du kan tacka nej till de försäkringar du inte behöver, dom brukar syssla med merförsäljning av just detta
Citera
2024-08-13, 09:48
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-08-13, 10:54
Medlem
Citat:
Man kan inte bli uppsagd från Samhall

Det går men då ska man gjort något riktigt grovt fel.
I första hand flyttar man medarbetaren.
Man kan inte bli uppsagd pga arbetsbrist dock.

Citat:

Runt 26k innan eller 20k efter skatt. Men Handels är känt för att vara dyrt.

Citat:
Du kan tacka nej till de försäkringar du inte behöver, dom brukar syssla med merförsäljning av just detta

Det verkar inte gå att plocka russinen ur kakan här.
Citera
2024-08-13, 22:29
Medlem
Nån som har bra koll på antal semesterdagar, om de ökar till 35 när man passerar 40 snåret
Privatanställd tjänsteman tillhör Unionen
Ringde Unionens medlemsservice men de hade som vanligt noll koll. Står heller inget i personalhandboken på intranätet

Får olika bud, vet statliga anställd har det, frågat flera som jobbar statligt. Kanske bara stats anställda har det av något konstig anledning
Citera
2024-09-07, 23:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Två jobb

Lite osäker på exakt arbetstitel så haft lite svårt och hitta information. Just jobb inom post verkar vara ganska brett och det mesta man hittar om är Brevbärare. Men detta äg inte Brevbärare utan jobb mer på lagerliknande ställe och postoperatör. Sortering. Mer likt postterminal kanske? Skiljer sig lönen mycket då? Eller någon som har en någorlunda ide vad lön kan ligga på? Postoperatör/terminal. Sortera post ha hand om sorteringsmaskiner typ. Inte någon av de stora utan en mindre mer lokal operatör då.

Det andra är kundtjänst. Vill veta löneanspråk. Utan erfarenhet. Lättare och hitta. Runt 24000 brutto säger de flesta jag hittar. Låter rimligt?
Citera
2024-09-11, 22:12
Medlem
Barclay.Barkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
Ok jobbar du där nu eller har jobbat ? jag är betydligt äldre med massa erfarenhet man får hoppas det spelar någon roll då på lönen ?

Jag jobbar på ett ICA lager. Jobbar bara kväll. Jag får ut 34-36 efter skatt.
Citera
2024-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Nån som har bra koll på antal semesterdagar, om de ökar till 35 när man passerar 40 snåret
Privatanställd tjänsteman tillhör Unionen
Ringde Unionens medlemsservice men de hade som vanligt noll koll. Står heller inget i personalhandboken på intranätet

Får olika bud, vet statliga anställd har det, frågat flera som jobbar statligt. Kanske bara stats anställda har det av något konstig anledning

Som statlig hade jag 35 dagar,
som kommunalt anställd har jag 32 (37 med semester växling)

här får du kolla Unionens avtal, eller fråga en kollega brukar vara det snabbaste..
Citera
2024-09-18, 09:15
Medlem
Har lite svårt att hitta lönestatistik för dokumentationsingenjörer. Någon som råkat sitta på information kring vad det är för ungefärlig lönenivå där?

Edit: Jag har frågat Unionen som inte hade någon information.
Senast redigerad av Breadhead 2024-09-18 kl. 09:15. Anledning: Tillägg
Citera
2024-09-29, 13:00
Avslutad
Blir jag blåst på min övertids/mertidsersättning?

Jag jobbar heltid med månadslön, och när jag jobbar över betalas inte övertid/mertid ut, utan sparas i en timbank där övertid och ''undertid'' (typ man går hem en halvtimme tidigt = -30min) slås ihop och efter 6 månader så betalas eventuell övertid ut.

Vad jag kan läsa mig till i kollektivavtal (HRF) och anställningsavtal så ska övertid betalas ut som vanligt.

någon med erfarenhet?
Citera
2024-09-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manallas
Jag jobbar heltid med månadslön, och när jag jobbar över betalas inte övertid/mertid ut, utan sparas i en timbank där övertid och ''undertid'' (typ man går hem en halvtimme tidigt = -30min) slås ihop och efter 6 månader så betalas eventuell övertid ut.

Vad jag kan läsa mig till i kollektivavtal (HRF) och anställningsavtal så ska övertid betalas ut som vanligt.

någon med erfarenhet?

Låter som att du har flextid?
I så fall är det ju inte övertid utan att du jobbar in flex.
Hos oss blir det inte övertid om inte chefen beordrar dig att stanna kvar eller om det krävs att jag arbetar utanför maxtiden på flexen, i vårt fall mer än två timmar efter min normala sluttid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in